ایده‌هایی برای تولید محتوای اثربخش

0

مهم‌ترین چالش بازاریابان محتوا یافتن ایده‌های جذابی است که درباره آن بنویسند و یا محتوای بصری تولید کنند. این مسئله بازاریابی خلاقانه محتوا را از سایر روش‌هایی که در تلاش برای حفظ یک برنامه انتشار ثابت و کسب بازگشت سرمایه بالا هستند، جدا می‌سازد. بازاریابان خلاق برای یافتن ایده‌های جذاب به روش‌های مختلفی عمل می‌کنند.

  •  مخاطبان خود را در مرکز ایده‌پردازی محتوا قرار دهید‌

سوالات مطرح‌شده از سوی مشتریان خود را پایه و اساس تولید محتوا قرار دهید. از مخاطبان خود بپرسید به چه اطلاعاتی نیاز دارند و تمایل به خواندن چه محتوایی دارند. از چند مخاطب سوال‌هایی مشابه‌‌ بپرسید و پاسخ آنها را منتشر کنید. با مخاطبان خود در خصوص نگرانی‌ها، چالش‌ها و دیدگاه‌ها در خصوص مطالب مورد توجه مصاحبه کنید. موضوعات احتمالی آتی را منتشر کرده و اجازه دهید مخاطبان‌تان خود تصمیم بگیرند تمایل به خواندن کدام موضوع دارند. برای خوانندگان یک نظرسنجی آنلاین ارائه کرده و نتایج را گزارش کنید. سوالی را روی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته و پاسخ‌ها را در یک پست جمع‌بندی کنید. محتواهای تولید‌شده توسط مشتریان را تحلیل کنید. از شرکای تجاری خود تقاضا‌ کنید به عنوان میهمان محتوا تولید کنند. در مراسم‌های مختلف با مخاطبان خود صحبت کرده و یافته‌های خود در خصوص علایق آنها را منتشر کنید.

  •  آنچه را که برندتان می‌داند به اشتراک بگذارید‌

با کارکنان خود بر سر یک موضوع مصاحبه کنید. یک رویداد قدیمی را به اختصار بیان کنید. از کارکنان خود بپرسید مایل هستند چه مطلبی بخوانند. نتایج منتشر‌شده توسط شخصی دیگر را جمع‌بندی و تحلیل کند. گزارشی از کنفرانسی که شرکت شما در آن حضور داشته ارائه دهید. اطلاعات سوابقی که می‌تواند به سازمان شما در ایجاد تجربه مشتری کمک کند را فاش سازید. کارهای خوبی که سازمان‌تان انجام می‌دهد را به اشتراک بگذارید. نتایج تحقیقاتی که شرکت‌تان به اتمام رسانده را به اشتراک بگذارید. خلاصه‌ای از آنچه سازمان شما در مورد موضوعی جدید می‌داند، بیان کنید. در مورد موضوعاتی که احتمالاً مخاطبان ‌شما از آن بی‌اطلاع بوده و برندتان در آن مهارت دارد، بنویسید. از آنچه سازمان‌تان برای خدمت به مشتری انجام می‌دهد، گزارشی تهیه کنید.

  •  به دیگران آموزش دهید‌

دیدگاه جدیدی نسبت به موضوعی که پیش‌تر در مورد آن نوشتید، بیابید. تکنیک‌ها و نکات جدیدی که برندتان از آن استفاده می‌کند را آموزش دهید. آنچه را که در هفته گذشته آموخته‌اید در قالب یک متن برای دیگران به اشتراک بگذارید. نشان دهید فرایندی که شرکت شما به کار می‌برد برای مخاطبان‌تان ارزشمند است. به پرسش‌هایی که به طور متداولی از سوی مخاطبان شما پرسیده می‌شود، در قالب ویدئو پاسخ دهید.

  •  محتواهایی در قالب چک‌لیست تهیه کنید‌

لیست بلندبالایی از ایده‌های مورد استفاده مشتریان و مخاطبان‌تان تهیه کنید. لیست کوتاهی از مراحل مختلف انجام امور توسط مخاطبان تهیه کنید. در خصوص هر مزیتی که مخاطبان‌تان از آن بهره می‌برند و منجر به جذب مخاطب بیشتر می‌شود مطلب بنویسید. آیتم‌های بیشتری به لیستی که از قبل دارید، اضافه کنید. از انواع مسائل مشتری که به طور معمول حل و فصل می‌کنید، یک لیست تهیه کنید. لیستی از سوالات مطرح شده در خدمات مشتری تهیه کنید. سوالی را از مخاطبان‌تان بپرسید و پاسخ‌ها را لیست کنید.

  •  ایده‌های خود را به اشتراک بگذارید‌

با یک دیدگاه کاملاً شناخته شده مخالفت کنید. آنچه که سازمان‌تان فکر می‌کند در آینده ممکن است اتفاق بیفتد را پیش‌بینی کنید. به ایده‌های مورد بحث توسط رقبا و یا صنعتگران همکار خود واکنش نشان دهید. کتاب و یا مقاله‌ یک مجله‌ای را که اخیراً خوانده‌اید نقد کنید. به نقد محصول و یا خدمات مورد استفاده سازمان‌تان بپردازید. به نقد موضوعی بپردازید که افراد در بازار به آن می‌اندیشند. یک ایده ناپخته را به اشتراک بگذارید تا ببینید آیا مخاطبان قادر به پرداخت آن هستند یا خیر. پست وبلاگی که ۸۰ درصد آن به انجام رسیده را منتشر کرده و به مخاطبان اجازه دهید آن را تکمیل کنند.

  •  محتواها را شخصی‌سازی کنید

مسئله تجربه مشتری مرتبط با مخاطبان خود را برجسته کنید. یک حکایت از سازمان خود به اشتراک بگذارید. صادقانه در خصوص مسئله‌ای که سازمان شما در تلاش برای بهبود آن است، صحبت کنید. قدردان مشتریان وفادار به برندتان باشید. در مورد جالب‌ترین مسئله‌ای که این هفته برایتان رخ داده، مطلب بنویسید. در مورد آنچه الهام‌بخش سازمان شما و افراد آن است مطلب بنویسید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.