اپل‌واچ به تناسب اندام فکر می‌کند

0

تحلیلگران می‌گویند که آن‌ها به آنچه برای مشتریان‌شان مناسب است، پاسخ می‌دهند. شرکت اپل هفته گذشته طی رویدادی از آیفون ۷ خود رونمایی کرد و در آن به ساعت به‌روزرسانی‌شده خود نیز اشاره کرد. تقریبا تمام قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید مدل اسپرت «سری ۲» اپل‌واچ به‌نحوی به تناسب اندام مربوط می‌شود؛ از مقاومت دستگاه در مقابل آب گرفته که به‌طور خاص به شناگران امکان می‌دهد در طول شنا از آن استفاده کنند، تا قابلیت ردیابی جی‌پی‌اس و مدل جدید این دستگاه که با برند نایک به بازار می‌آید.

شرکت اپل به موارد استفاده دیگری نیز توجه کرده است؛ برای مثال اعلان‌ها را می‌توان از یک آیفون دوباره ارسال کرد یا این دستگاه می‌تواند زمان را به شما بگوید یا از آن می‌توان به‌عنوان یک لوازم جانبی تناسب اندام استفاده کرد. در واقع این شرکت به موضوعات تناسب اندام، سلامت و بهداشت توجه خاصی کرده است.

این طبیعی است که فناوری مصرف‌کننده یا هر محصولی از هدف اصلی خود تغییر شکل دهد و به یک چیز جزئی‌تر تبدیل شود. مسیر بین معرفی یک محصول تا موفقیت، یک مسیر مستقیم نیست. محققان می‌گویند در ماه جولای ۲۰۱۶، فروش ساعت‌های هوشمند اپل در بازار ۵۵ درصد کمتر از همین مدت زمان در سال ۲۰۱۵ بوده است. تحلیلگران شرکت اپل البته معقندند که سال آینده فروش ساعت‌های هوشمند اپل ۴۶ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

یکی از تحلیلگران شرکت جی‌گولد می‌گوید اینکه شرکت اپل توجه خود را به سمت تناسب اندام معطوف کرده است، می‌تواند تغییر مهم و اساسی برای افزایش فروش محصولات شرکت باشد. از نظر بازاریابی، بهتر است که یک راهکار مبتنی بر هدف داشته باشند تا اینکه یک دستگاه با هدف عمومی تولید کنند.

اپل تنها سازنده ساعت‌های هوشمند در بازار نیست، کل بازار هنوز به دنبال آن است که دریابد این ساعت‌‌‌های هوشمند چگونه خواهد بود. برخی از افراد معتقدند که سرنوشت ساعت‌های هوشمند، به ویژه اپل‌واچ، اجتناب‌ناپذیر است و در آینده این دستگاه‌ها، جایگزین تلفن هوشمند خواهد شد. اما برای رسیدن به آن روز، ساعت‌های هوشمند باید مودم سلولار خود را داشته باشند و باتری‌ آن‌ها باید آن‌قدر عمر کند که بتواند برق مورد نیاز دستگاه برای یک روز را تأمین کند.

اگر پیش‌بینی فوق درست باشد، شرکت‌هایی مانند اپل باید به فکر ساخت ساعت‌های هوشمندی باشند که بتوانند در آینده جایگاه خود را در بین مصرف‌کنندگان محکم کنند.

اولین قدم اپل در این راستا بسیار هوشمندانه بوده است. اپل روی تناسب اندام تمرکز کرده است؛ موضوعی که مورد توجه بسیاری از کاربران آن است. این شرکت در واقع با معرفی ویژگی‌های جدید سری ۲، اولین شرکتی بود که این ایده را پیدا کرد؛ اما دیگر این قابلیت‌ها مختص اپل نیست و باید به فکر نوآوری‌های دیگری بود.

در بازار پر از رقابت دستگاه‌های هوشمند، اپل هنوز جنگ را نباخته است. ایده ساخت ساعت بسیار وسیع است و این پتانسیل را دارد که بیش از پیش توسعه یابد؛ این دستگاه می‌تواند یک کامپیوتر کوچک دیگر باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.