اصفهان، اکوسیستم استارتاپی مستعدی دارد

0

اولین رویداد رونمایش یا همان دمودی شتاب‌دهنده اکسل روز چهارشنبه در اصفهان برگزار شد. در این رویداد ۴ استارتاپ تالارنامه، دیجی‌زرگر، باکس و اسمارتی‌پات به معرفی ایده، تیم و بازار خود پرداختند و تلاش کردند ظرفیت‌های بازار و تیم‌شان را برای حضار شرح دهند.

ایمان زرین‌عضو، مدیر شتاب‌دهنده اکسل در رابطه با اولین رویداد رونمایش در شتاب‌دهنده اکسل اصفهان به شنبه‌پرس گفت: «این رویداد از آنچه تصور می‌کردم خیلی بهتر بود و مخصوصا با توجه به شرایط مسافت و گرمای هوا در ساعت برگزاری رونمایش، استقبال خوبی از آن صورت گرفت. به عقیده من به عنوان اولین رونمایشی که خارج از تهران برگزار می‌شود، رویداد خوبی بود. تنها موردی که وجود داشت این بود که ما فکر می‌کردیم استقبال مردم اصفهان‌ بیشتر باشد.» زرین‌عضو در ادامه اشاره کرد که در این رویداد از شهرهای مختلف و حتی خارج از کشور مهمانان و سرمایه‌گذاران حضور داشتند. او برای نمونه به فرهاد رهنما از کالج‌رهنما، ایمان عقیلیان از اسمارت‌آپ، استارتاپ استودیوی تهران، امیر زیلوچیان مدیر اجرایی کارایا و حتی مهمانانی از شتاب‌دهنده‌ای در دوبی اشاره می‌کند.

مدیر شتاب‌دهنده اکسل از نتیجه رونمایش اصفهان به این صورت گفت: «تیم‌های مختلف موفق شدند نظر سرمایه‌گذاران را به خود جلب کنند و سرمایه‌گذاران در مورد تمام تیم‌ها، ابراز علاقه کردند و برای مراحل اولیه استقبال خوبی از سمت آنها وجود داشت تا در مراحل بعدی مذاکرات ببینیم چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود.» او گفت که فارغ از این رویداد، سرمایه‌گذارانی هم وجود دارند که در رونمایش حضور نداشتند ولی برای سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها ابراز علاقه و ارتباط برقرار کردند تا مذاکرات بیشتری با استارتاپ‌ها انجام دهند.

او اشاره کرد: «در شرایطی که کشور ما در آن قرار گرفته و با آن درگیر هستیم، فکر می‌کنم تمام افرادی که می‌توانند باید قدمی رو به جلو بردارند و از این تیم‌ها و جوان‌ها حمایت کنند، چراکه هرکدام از این کسب‌وکارها اگر رشد کنند، در آینده می‌توانند چند هزار شغل ایجاد کنند. در اینجا خیلی منظورم با دولت نیست و ما انتظار زیادی از دولت نداریم، بلکه بخش خصوصی، افراد، شرکت‌ها و کسب‌وکارهایی که در همین کشور بزرگ شدند و منابع زیادی را به دست آوردند، باید اقدام کنند و چقدر خوب است که بخشی از منابعشان را صرف این کسب‌وکارهای کوچک کنند. قطعا خودشان هم از نظر بیزینسی و مالی بهره خوبی از این اقدام خواهند برد.»

زرین‌عضو در رابطه با فضای استارتاپی استان اصفهان هم گفت: «شهر‌ها و استان‌های خارج از تهران، چند مزیت عمده دارند؛ اول اینکه از منظر نیروی انسانی، ظرفیت و پتانسیل خیلی عالی وجود دارد. جوانانی که در استان‌های دیگر غیر از تهران کار می‌کنند، پشتکار زیادی دارند و توانمند و خوشفکرند و به عقیده من مهم‌ترین ویژگی برای کار استارتاپی، به واسطه نوع کار، همین پشتکار است. برای خود ما خیلی جذاب بود که چنین فضایی در مناطقی خارج از تهران وجود دارد که کاملا قابل مشاهده است. علاوه بر این، شهرهای دیگر آرام‌تر هستند و سروصدا و ترافیک ندارد و افراد برای کار آرامش بیشتری دارند و به همین دلیل با تمرکز بیشتری وقت بیشتری را می‌توانند به کار اختصاص دهند. ولی استارتاپ‌های تهران به واسطه درگیری و شلوغی‌هایی که در فضای تهران وجود دارد، از این موارد بهره کمتری دارند.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.