استفاده توأمان از ایمیل مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی

ترکیب دو ابزار:

0

خب، همه ما اهمیت ایمیل مارکتینگ در جهان را می‌دانیم. ایمیل مارکتینگ با نرخ بازگشت سرمایه ۳۸۰۰ درصد در جایگاه اول قرار دارد؛ یعنی با ۱ دلار سرمایه‌گذاری می‌توانید ۳۸ دلار به دست بیاورید.

در حقیقت باید ایمیل‌مارکتینگ را پادشاه دنیای بازاریابی محتوا دانست. این روش باعث می‌شود تا مخاطبان بیشتری جذب کنید و از دیگران بخواهید تا با برند شما بیشتر وقت بگذرانند. از طرف دیگر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز یک دنیای بسیار گسترده است که می‌توانید در استراتژی محتوای خود از آن استفاده کنید.

البته ایمیل مارکتینگ تنها راهی نیست که با آن توجه مخاطب را به خود جلب کنید. مطالعات نشان‌دهنده این موضوع هستند که کسب‌و‌کار‌های کوچک، بیشترین جذب مخاطب را از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌مارکتینگ به دست آوردند.

خب، مشخص است که این دو استراتژی محتوا برای جذب مخاطب بسیار عالی و بهینه عمل می‌کنند. اما آیا به نظر شما راهی برای تلفیق این دو وجود دارد؟

چرا اکثر برند‌های موفق یک دید جامع دارند؟

در اصل برند‌های موفق این توانایی را دارند تا تمام شاخه‌های مختلف بازاریابی را با هم تلفیق کرده تا توجه مخاطب را به خود جلب کنند. چنین برند‌های موفقی بر این باورند که با ترکیب و تلفیق ایمیل‌مارکتینگ و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌توان به بهترین نتیجه رسید.

قبل از شروع یک ارزیابی دقیق داشته باشید

بهترین کار برای ادغام ایمیل مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی این است که از طریق شبکه‌های اجتماعی از مخاطبان خود بخواهند که در خبرنامه ایمیلی شما ثبت‌نام کنید اما قبل از آن باید موقعیت خودتان را ارزیابی کنید.

اگر شما یک تیم بازاریابی محتوای مستقل دارید، با آنها در یک جلسه ملاقات کرده و این سوالات را مطرح کنید:
چطور ما شبکه‌های اجتماعی را با ایمیل مارکتینگ تا به اینجا تلفیق کرده‌ایم؟

اهداف ما در مورد بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست و چطور باید از طریق ایمیل به آن برسیم؟
آیا ایده‌ای دارید که چطور باید با استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به اهدافمان در ایمیل‌مارکتینگ برسیم؟

چه نقطه قوتی در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که در ایمیل به چشم نمی‌خورد؟
چه نقطه قوتی در ایمیل وجود دارد که در شبکه‌های اجتماعی به چشم نمی‌خورد؟

تقویم کاری تلفیقی داشته باشید

قطعا زمانی که بنا بر این باشد که دو پروژه مختلف به صورت همزمان اجرایی شود، احتمال تداخل بسیار بالا می‌رود. گاهی یک تیم روی پروژه‌ای کار می‌کند و در نهایت به این نتیجه می‌رسد که گروه دیگری نیز در حال موازی‌کاری بوده.

در مورد تولید محتوای ایمیل‌مارکتینگ و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باید یک تقویم جامع طراحی کنید که دچار اینگونه مشکلات نشوید. با داشتن یک تقویم جامع هماهنگی بین تیم بیشتر شده و موازی‌کاری کمتر می‌شود.

در اینجا چند مورد از تقویم‌های کاری که برای چنین کار‌هایی مناسب هستند را به شما معرفی خواهیم کرد:
ابزارهای مدیریتی مثل Trello و Asana
تقویم‌های قابل ویرایشی مثل CoSchedule, Percolate و ‌Kapost
گوگل کلندر
اکسل و آتلوک

صفحات شبکه‌های اجتماعی خود را داخل ایمیل به مخاطبان خود نشان دهید

زمانی که تیم‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌مارکتینگ با هم در یک صفحه حضور دارند، می‌توانند از یکدیگر به خوبی حمایت کنند. ایمیل‌مارکتینگ می‌تواند با اطلاع‌رسانی به مخاطب در مورد فعالیت شبکه‌های اجتماعی برند مربوطه، تعداد افراد حاضر در این صفحات را افزایش دهد.

در این استراتژی محتوا شما باید توسط ایمیل‌مارکتینگ به مخاطب خود توضیح دهید که حضور او در صفحات اجتماعی برند شما چه مزایایی دارد و به نوعی او را به مشارکت در این صفحات ترغیب کنید.

از طریق شبکه‌های اجتماعی از مخاطبان خود بخواهید که عضو خبرنامه شوند

دقیقا عکس مورد فوق نیز صادق است. به این ترتیب شما می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی خود مخاطبان را به ثبت‌نام در خبرنامه ترغیب کنید. یکی از بهترین روش‌ها برای انجام این کار، کارت‌های توییتر هستند که به کاربر اجازه می‌دهد بدون خارج‌شدن از پلتفرم شبکه اجتماعی، در خبرنامه عضو شود.

برای این کار کافی است به مخاطب خود ذکر کنید که پیشنهادهای خاصی از طریق ایمیل به آنها اعلام می‌شود و به نوعی آنها را ترغیب کنید که در خبرنامه عضو شوند.

حرف آخر

بسیاری از تولیدکنندگان محتوا در حال حاضر در تلاشند تا ایمیل‌مارکتینگ و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را با یکدیگر تلفیق کنند.

هر‌کس از روش‌های مختلفی استفاده می‌کند، اما عموما بهتر است از محتوای تولید‌شده توسط مخاطب استفاده کنید، یک هشتگ منحصر‌به‌فرد برند خود بسازید و نهایتا از طریق ایمیل، پروفایل شبکه اجتماعی خود را به اشتراک بگذارید و در شبکه اجتماعی، مخاطبان را ترغیب کنید که در خبرنامه شما عضو شوند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.