استارتاپ‌های استرالیا می‌خواهند در رسانه‌ها باشند

0

رسانه و داشتن پوشش رسانه‌ای مناسب بزرگ‌ترین چالشی است که استارتاپ‌های استرالیایی با آن مواجه هستند و کمبود مهارت‌های بازاریابی در تیم بنیانگذار آنها نیز بزرگ‌ترین اشکال این اکوسیستم است.

طبق گزارش‌ مربوط به نظرسنجی انجام‌شده به کمک ۳٫۴۷۶ بنیانگذار استارتاپی استرالیا، مشخص شده است که ۴۲درصد از آنها می‌گویند به حضور در رسانه نیاز دارند.

همچنین آنها می‌گویند که از مهارت‌های روابط عمومی برخوردار نیستند به طوری‌که ۱۱٫۶ درصد اعضای تیمی با تجربه ندارند و ۱۰٫۹ درصد آنها متخصصان رسانه اجتماعی بیشتری می‌خواهند.

با این حال ۲۹درصد از بنیانگذاران استارتاپی استرالیا ادعا می‌کنند که مهارت‌های بازاریابی یا تجربه بازاریابی دارند و ۲۲٫۷درصد می‌گویند از قابلیت‌های بازاریابی برون‌سپاری برخوردارند. ۱۰٫۲درصد باقی‌مانده نیز از روابط عمومی برون‌سپاری‌شده استفاده می‌کنند.

در بین صنایع موردنظر استارتاپ‌های استرالیایی، ۱۲٫۸ درصد روی صنعت بازاریابی تمرکز دارند در حالی‌که ۱۵درصد روی رسانه و محتوا متمرکز هستند. بزرگ‌ترین حوزه‌ها اینترنت اشیاء، فناوری پزشکی و فین‌تک است.

تقریبا نیمی از استارتاپ‌های استرالیا به دنبال سرمایه می‌گردند و در مراحل اولیه با پول نقد بنیانگذاران خود اداره می‌شوند.

فروش داخلی بزرگ‌ترین هدف کوتاه‌مدت برای بنیانگذاران است به طوری‌که ۶۴درصد از آنها می‌گویند اولویتشان در ۱۲ ماه آتی فروش داخلی است در حالی‌که در طولانی‌مدت ۵۱ درصد از آنها به دنبال تقویت درآمد بین‌المللی خود هستند.

مونیکا ولف، بنیانگذار استارتاپ موستر، می‌گوید یکی از نگرانی‌ها در اکوسیستم استارتاپی استرالیا حضور کم‌رنگ زنان است. او می‌گوید: «به عنوان یک بنیانگذار استارتاپی و یک زن، آخرین آمار درباره استارتاپ‌هایی که بنیانگذار آنها زنان هستند، هشداردهنده است. ما باید بررسی کنیم که کدام عوامل موجب این کاهش شده‌اند و برای اصلاح آنها اقدام کنیم.»

استارتاپ‌های استرالیایی به دنبال رقابت با استارتاپ‌های جهانی هستند و صنعت برتر آنها هوش مصنوعی است. حضور استعدادهای فناوری به پیشرفت اکوسیستم استارتاپی استرالیا بسیار کمک کرده است. فقط نیمی از تمام استارتاپ‌ها در تیم بنیانگذار خود با توسعه نرم‌افزار رو‌به‌رو هستند. این یک منبع هزینه بالاست و بدون دسترسی به استعدادهای فناوری احتمال موفقیت کاهش می‌یابد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.