استارتاپ‌های گروه اینترنتی ایران، خبرسازترین‌های سال ۹۶ بودند

0

سال ۹۶ شاهد رشد قابل‌توجه استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر بودیم. در کنار این فضای پویا، برگزاری رویدادهای مختلف نظیر استارتاپ دموها و دوره‌همی‌های دوستانه نظیر یلدای استارتاپی برای شناسایی كارآفرینان و فرصت‌های سرمایه‌گذاری به توسعه این فضا كمك كرده است. همچنین بنده در سال ۹۶ شاهد حمایت‌های بی‌دریغ اتاق بازرگانی تهران، برای تسهیلگری استارتاپ‌های آینده‌دار و معرفی آنها در نمایشگاه‎‌های خارجی بودم.

از طرف دیگر دولت با اجرایی‌کردن حمایت از شركت‌های دانش‌بنیان، گام مهمی را برای تسهیلگری و توسعه در این بخش برداشته است. در همین سال شاهد بودیم که استارتاپ‌هایی نظیر نینیکس توانستند از این حمایت‌ها برخوردار شوند. اخیرا شاهد هستیم که در این فضا صحبت از حضور سرمایه‌گذاری خارجی برای تقویت این اکوسیستم مطرح شده است.

خبرسازترین‌های سال ۹۶، استارتاپ‌های گروه اینترنتی ایران بودند که با افزایش محبوبیت برند اسنپ و رشد قابل‌توجه آن موجب شد تا تصمیم به تجمیع تعدادی دیگر از شرکت‌های استارتاپی اصلی خود از جمله زودفود و ‌پین‌تا‌پین زیر چتر برند اسنپ بگیرند. در کنار این موضوع شاهد رشد چشمگیر بازارهای استارتاپی حوزه بیمه و فین‌تک بودیم.

من خیلی امیدوار هستم که در سال ۹۷ استارتاپ‌های ایرانی بتوانند در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی موفق عمل كنند. با توجه به تلاش‌هایی که از سمت اتاق بازرگانی تهران و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و برخی از شتاب‌دهنده‌ها شاهد بودم و همچنین روند بازار سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها در خارج از کشور، آینده‌ای روشن را برای این موضوع متصور هستم.

اتفاق خوبی که سال گذشته هم کمابیش شاهد آن بودیم، ظهور شتاب‌دهنده‌های تخصصی در حوزه سخت‌افزار است که می‌توان به مجموعه ‌هاردتک به عنوان یک نمونه موفق در زمینه اینترنت اشیا اشاره کرد. رشد استارتاپ‌های نرم‌افزاری و عمدتا خدماتی در سال‌های اخیر چشمگیر بوده و معتقدم در کنار آن، پیشرفت در تکنولوژی‌های سخت‌افزاری برای بهبود آینده صنعت کشور ضروری است.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.