پوشش لحظه به لحظه مراسم اختتامیه جشنواره وب و موبایل ایران

0

مراسم اختتامیه جشنواره وب و موبایل ایران و اعلام برندگان در اواخر هر سال، تحت عنوان کنفرانس وب و موبایل ایران و با استقبال چشمگیر فعالان حوزه فناوری اطلاعات در تهران در حال برگزاری است.

هم زمان با اختتامیه جشنواره وب و موبایل ایران، هر ساله مجموعه از سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی به منظور آموزش و انتقال تجربه در کنار مراسم اهدای تندیس به سایت‌های برتر برگزار می‌شود.

سخنرانان معمولا از میان کارآفرینان برتر کشور انتخاب می‌شوند که بسیاری برای اولین بار تجربیات خود را در قالب سخنرانی ارایه می‌کنند که این خود یکی از نکات مهم و جذاب این سخنرانی‌ها است.

جوایز ویژه

به گزارش ستاد خبری جشنواره وب و موبایل ایران، جوایز ویژه یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران در آیین اختتامیه این جشنواره به منتخبین اهدا شد.

تندیس بهترین کتاب تالیف و ترجمه در حوزه کارآفرینی به کتاب بلاکچین قانون تعلق گرفت.

تندیس بهترین سایت از نظر ساختار و دسترسی به سایت نماشا به آقای چنگیزی اهدا شد.

تندیس بهترین سایت از نظر محتوایی به سایت ورزش سه به مهدی شاملو اهدا شد.

تندیس بهترین سایت از نظر طراحی دیداری به سایت نت برگ به آقای صادقیان اهدا شد.

تندیس بهترین سایت از نظر فارسی نویسی به سایت چه طور به آرمان والی اهدا شد.

تندیس بهترین اپلیکیشن از نظر فارسی نویسی به اپلیکیشن فندق به آقای صادقوند اهدا شد.

اهدای جایزه زبان فارسی در جشنواره وب و موبایل

علی صالحی در حاشیه اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل اظهار کرد: انجمن ویرایش و درست‌نویسی، یک سمن است که با مجوز وزارت کشور فعالیت دارد و کارهای داوطلبانه در حوزه زبان فارسی انجام می‌دهد تا کاربرد و حفظ پاسداری از زبان فارسی را حتی الامکان اجرا کند.

وی ادامه داد: یکی از جایگاه‌های مهمی که زبان فارسی در آن به کار می‌رود و بسیار هم راهبردی بوده و با حوزه اقتصاد گره خورده، کسب و کارها است که اغلب آنها و راه‌اندازان مشاغل، از فنون کسب و کارشان مثل سئو، سایت، تبلیغات، مارکتینگ، برندسازی و … مطلع هستند.

صالحی با بیان اینکه در انجمن ویرایش و درست‌نویسی تلاش ما فعالیت در حوزه زبان برند است، اظهار کرد: برای نخستین بار جایزه زبان فارسی در کسب و کارها را امسال در جشنواره وب و موبایل می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه تمام سایت‌هایی که از داوری‌ها عبور کردند را بررسی کردیم، گفت: رقابت در جایزه زبان فارسی در جشنواره، بین نمره ۴۰ تا ۶۰ است، نه نمره ۹۰ تا ۹۵ ؛ این یعنی اینکه ما تا رسیدن به آرمان‌ها و اینکه زبان فارسی به درستی، دقت و پاکیزگی در وبگاه‌ها و اپلیکشین‌ها به درستی به کار برود، فاصله داریم.

دبیر انجمن ویرایش و درست‌نویسی عنوان کرد: تا الان هیچ اپلیکیشنی حائز رتبه در جشنواره وب و موبایل نشده و از بین وبگاه‌ها نیز، تنها یک وبگاه انتخاب شده که تندیس بخش ویژه به آن اهدا می‌شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران:  کشور ما در شرایط خاصی از نظر اقتصاد قرار دارد

حسین سلاح ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه در بومی سازی طرح های غیرایرانی باید مراقب به انحراف نرفتن آنها باشید، اظهار کرد: دو مفهوم اقتصاد و مدیریت در دهه های قبل وارد کشور شد ولی در حق آنها جفا شده و به انحراف رفته اند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر، بهره وری است که آن هم در نگاه مدیران به نیروی انسانی تنزل یافته و برای افزایش بهره وری نیروی انسانی را کاهش می دادند. موضوع دیگر مفهوم کارآفرینی است که آن هم در حد اشتغالزایی تنزل پیدا کرده و باید مراقبت باشیم در ایرانیزه کردن، طرح ها شیر بی یال و دم نشوند و ناقص نمانند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: در کشور ما درک درستی از ظرفیت حقیقی و اثرات فعالیت های اینترنتی وجود ندارد و باید در چارچوب توسعه ملی به این مقوله بپردازیم تا اصلاح نگرشی در این موضوع داشته باشیم.

سلاح ورزی ادامه داد: واقعیت این است کشور ما در شرایط خاصی از نظر اقتصادی قرار دارد و وضعیت اقتصاد اصلا خوب نیست و تمام محاسابات کلان نشان می هد تا ۱۴۰۰ نرخ تشکیل سرمایه نمی تواند اشتغال و شرایط مناسب اقتصادی را به همراه داشته باشد و تنها مسیری که شاید امکان تحرک اقتصادی در کشور را دارد بخش خدمات و ACT است.

وی با اشاره به اینکه  حوزه اشتغال حوزه ای اجتماعی و حتی امنیتی است، گفت: ظرفیت عظیم جوانان تحصیل کرده در کشور وجود دارند که اگر تصمیم گیران برای بهبود وضعیت اشتغال عزم واقعی داشته باشند از ظرفیت ACT بهره برداری خوبی می توانند داشته باشند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در پایان خاطرنشان کرد: تا وقتی با دید برهم زنندگان نظم به استارتاپ‌ها نگاه شود استقبال خوبی از فعالیت آنها نمی شود. پیشرو بودن در شرایط کنونی اقتصاد هزینه دارد ولی باید آن را پذیرفت تا اثرات مثبتی که این کسب و کارها بر جامعه دارند مشخص شود.

نخستین بخش از اهدای جوایز به برترین‌های یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران

نخستین بخش از اهدای جوایز به برترین‌های یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران با اهدای تندیس به برگزیدگان هفت بخش برگزار شد. اسامی این هفت برگزیده به شرح زیر است:

بهترین اپلیکیشن آموزشی از دیدگاه داوران اپلیکیشن: زعفرون

بهترین اپلیکیشن ورزشی از دیدگاه داوران: نتایج زنده طرفداری – بهترین اپلیکیشن در این بخش از دیدگاه مردم: اخبار استقلال

بهترین اپلیکیشن ارتباطات و اجتماعی از دیدگاه داوران: بپرسیم – بهترین اپلیکیشن در این بخش از دیدگاه مردم: سروش

بهترین اپلیکیشن های مجلات و اخبار از دیدگاه داوران: آخرین خبر – بهترین اپلیکیشن در این بخش از دیدگاه مردم: آخرین خبر

بهترین اپلیکیشن بازی های آموزشی و دانستنی ها از دیدگاه داوران: اسنپ کیو – بهترین اپلیکیشن در این بخش از دیدگاه مردم: کویز آف کینگ

بهترین اپلیکیشن بازی های استراتژیک از دیدگاه داوران: خروس جنگی – بهترین اپلیکشن در این بخش از دیدگاه مردم: مهدیار

بهترین اپلیکیشن بازی های رقابتی ار دیدگاه داوران و مردم: ادابازی

بهترین اپلیکیشن بازی های مسابقه و سرعت از دیدگاه داوران: وانتی – بهترین اپلیکیشن در این بخش از دیدگاه مردم: گشت پلیس

بهترین اپلیکیشن خرید آنلاین از دیدگاه داوران: سینما تیکت – بهترین اپلیکیشن در این بخش از دیدگاه مردم: چیلی وری

با وجود موانع هرروز فعالیت جوانان پرشورتر است

محمدجواد آذری جهرمی در مراسم اختتامیه جشنواره وب و موبایل با اشاره به اینکه برای سلام و عرض ادب خدمت شما حضور یافتم بیان کرد: در کنار اخبار خوب اخبار زیادی از فساد و دست اندازی به بیت المال و فعالیت ژن های معیوب برای کار چاق کنی برخی مفسدان اقتصادی به گوش ما می رسد.

وی با اشاره به اینکه امروز نور امیدی که آینده ای روشن را می تواند ترسیم کنم فعالیت جوانان است تصریح کرد: با وجود موانع هر روز فعالیت جوانان پرشورتر است؛ امروز در جمع شما حاضر شدم تا بگویم به آینده ای که شما می سازید خوشبین هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروز قطع به یقین می توانیم بگوییم که آینده بهتر ایران در گرو فعالیت جوانان است تاکید کرد: از شما قدردان هستیم و امیدواریم بتوانید شرایط اقتصادی کشور را تغییر دهید و انگاره فرزند زمان خود نبودن مسؤولان را کنار بگذارید.

قوانین نرم برای حوزه فضای مجازی

رئیس فراکسیون فضای مجازی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قوانینی که بر فضای مجازی کشور حکمرانی می کنند به روز نیستند، ابراز کرد: حوزه فضای مجازی نیازمند قوانین نرم برای انعطاف در اجراست و فراکسیون فضای مجازی مجلس به دنبال ایجاد تحول در این حوزه است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در این تغییر و تحول نیازمند نگاه آینده به شرایط جهان هستیم، بیان کرد: ما باید بتوانیم ایده های جهانی در حوزه فضای مجازی و همچنین تجارب و دیدگاه و نظرات فعالان کسب و کارهای مجازی را دریافت کنیم، ابراز کرد: باید واقع نگرانه تر نسبت به حوزه فضای مجازی سیاستگذاری و وضع قوانین داشته باشیم تا شاهد پیشرفت روزافزون در این حوزه موثر باشیم.

انقلاب عظیم شبکه‌های اجتماعی

فرزاد نجاریان در روز دوم یازدهمین جشنواره وب و موبایل با بیان اینکه شبکه های اجتماعی آینده ترین تکنولوژی است که در حال تجربه هستیم، افزود: ایران گورستان شبکه های اجتماعی است به جز اینستاگرام که هنوز فیلترینگ روی آن اعمال نشده است.
وی با اشاره به اینکه با شبکه های اجتماعی در ایران انقلاب عظیمی رخ داده است یادآور شد: فیسبوک، توئیتر و یوتیوب از سال ۲۰۰۵ افتتاح شده و مردم با مفهوم شبکه های اجتماعی آنجا آشنا شدند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۰ یک میلیارد عضو در شبکه های اجتماعی عضو داشتیم بیان کرد: پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۰ این رقم به ۳ میلیارد نفر می رسد.

نجاریان با بیان اینکه سیاست فیلترینگ در ایران ثابت بوده است گفت: سیاست دولت طی ده سال تغییر نکرده و روال این است که شبکه اجتماعی در جهان معروف شده، ایرانی ها به آن شبکه علاقمند شده و مسؤولان در رسانه ها از مضرات آن می گویند، شبکه اجتماعی در ادامه مجرم شناخته شده و بعد از مدتی شبکه فیلتر می شود.

وی یادآور شد: هزاران نفر هستند که از طریق شبکه های مجازی فعالیت می کنند و با یک فیلتر اتفاقات گسترده ای رخ می دهد.
بنیانگذار وان هشتگ با بیان اینکه شبکه های اجتماعی داخلی کپی های ضعیف از نمونه های خارجی است، یادآور شد: هیچ شبکه اجتماعی نباید فیلتر شود بلکه می توان نظارت را روی آن بیشتر کرد.

شبکه اجتماعی مانند جامعه است اگر قانون نباشد مشکلاتی به وجود می آید و مشکلات امروز شبکه های اجتماعی از جنس عدم نظارت است که با نظارت بیشتر محقق می شود.

وی با بیان اینکه بشر با اختراع شبکه های اجتماعی تنهاتر شد است افزود: افزایش روابط اجتماعی، تبلیغات رایگان و فرصت دیده شدن

نجاریان خاطرنشان کرد: میانگین استفاده از شبکه های اجتماعی به صورت جهانی ۲:۳۰ دقیقه بوده که میزان میانگین استفاده ایرانیان از شبکه های اجتماعی روزانه ۴ ساعت است.

بخش دوم اهدای جوایز به برترین‌های جشنواره وب و موبایل

دومین بخش از مراسم اهدای تندیس به برگزیدگان یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران برگزار شد.

اسامی برگزیده های معرفی شده در بخش دوم به شرح زیر است:

بهترین وب سایت در بخش بانک و بیمه از دیدگاه داوران: پاسارگارد – بهترین اپلیکیشن در این بخش از دیدگاه مردم: بانک ایران زمین

بهترین وب سایت تامین کننده های اینترنت و زیر ساخت ها از دیدگاه داوران و مردم: های وب

بهترین وب سایت در بخش دانشگاه ها و موسسات آموزشی از دیدگاه داوران: دانشگاه مشهد – بهترین  سایت در این بخش از دیدگاه مردم: موسسه مردمی مهر و ماه

بهترین وب سایت در بخش سازمان ها و موسسات دولتی از دیدگاه داوران: مرکز مدیریت راه های کشور – بهترین  سایت در این بخش از دیدگاه مردم: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

بهترین وب سایت در بخش سازمان های خیریه و فعالیت های اجتماعی از دیدگاه داوران: محک – بهترین  سایت در این بخش از دیدگاه مردم: انجمن اهدای عضو ایرانیان

بهترین وب سایت در بخش بورس و فرابورس از دیدگاه داوران و مردم: زمزم ایران

بهترین وب سایت در بخش شرکت های خصوصی غیر از سهامی عام از دیدگاه داوران: نام آوران – بهترین  سایت در این بخش از دیدگاه مردم: مناقصات

بهترین وب سایت در بخش شرکت های طراحی سایت از دیدگاه داوران: نوین – بهترین  سایت در این بخش از دیدگاه مردم: فراموج

بهترین وب سایت در بخش نشریات و مجلات چاپی از دیدگاه داوران: شنبه مگ – بهترین  سایت در این بخش از دیدگاه مردم: ماهنامه سینمایی فیلم

بهترین وب سایت در بخش افراد مشهور از دیدگاه داوران: رضا عطاران – بهترین سایت در این بخش از دیدگاه مردم: رضا عطاران

بهترین وب سایت در بخش شخصی از دیدگاه داوران: ملیکا تقوایی – بهترین سایت در این بخش از دیدگاه مردم: سلیمان

سومین بخش از مراسم اهدای تندیس به برگزیدگان یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران

اسامی برگزیده های معرفی شده در بخش سوم به شرح زیر است:

بهترین وب سایت در بخش سینما، تاتر و موسیقی از دیدگاه داوران: بیپ دونز

بهترین وب سایت ادب، فرهنگ، هنر، فلسفه از دیدگاه داوران: هنرکده ودیعه – بهترین وب سایت در این بخش از دیدگاه مردم: تاریخ ما

بهترین وب سایت در بخش علم و دانش از دیدگاه داوران: رایتینا – بهترین  سایت در این بخش از دیدگاه مردم: پایگاه مجلات تخصصی نور

بهترین وب سایت در بخش موبایل و کامپیوتر و تکنولوژی از دیدگاه داوران: پی سی دانلود – بهترین  سایت در این بخش از دیدگاه مردم: ترفندستان

بهترین وب سایت در بخش گردشگری و سفر از دیدگاه داوران: لست سکند – بهترین  سایت در این بخش از دیدگاه مردم: ماجراجو

بهترین وب سایت در بخش سایت های محیط زیست از دیدگاه داوران: پاکزی – بهترین  سایت در این بخش از دیدگاه مردم: حمایت از حیوانات و محیط زیست

بهترین وب سایت در بخش ورزش و تندرستی از دیدگاه داوران: نود – بهترین سایت در این بخش از دیدگاه مردم: پرسپولیس

چهارمین بخش از مراسم اهدای تندیس به برگزیدگان یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران

اسامی برگزیده های معرفی شده در بخش چهارم به شرح زیر است:

بهترین وب سایت در بخش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از دیدگاه داوران: انتشارات سوره مهر – بهترین وب سایت در این بخش از دیدگاه مردم: تا شهدا

بهترین وب سایت در بخش دین و معارف از دیدگاه داوران: کتابخانه دیجیتال نور – بهترین وب سایت در این بخش از دیدگاه مردم: پایگاه اطلاع رسانی حوزه

بهترین وب سایت در بخش خانواده و کودک از دیدگاه داوران: نی نی بان – بهترین وب سایت در این بخش از دیدگاه مردم: کودکت

بهترین وب سایت در بخش سایت های خبری و خبرگزاری ها از دیدگاه داوران: ایران استارتاپ – بهترین وب سایت در این بخش از دیدگاه مردم: خبری

بهترین وب سایت در بخش سایت های شهری و محله ای از دیدگاه داوران: قشم گردی  – بهترین وب سایت در این بخش از دیدگاه مردم: پا علم

بهترین وب سایت در بخش سلامت بهداشت و زیبایی از دیدگاه داوران: دارویاب – بهترین وب سایت در این بخش از دیدگاه مردم: سلامتی ۲۴

برگزیدگان مسابقه تصویرسازی تجلیل شدند

دکتر حامد بیدی در اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل با اشاره به اینکه برای دومین سال در بخش جانبی این جشنواره مسابقه تصویرسازی و کاریکاتور را برگزار کردیم، اظهار کرد: نزدیک به یک دهه اینترنت بخشی از زندگی مردم شده و این فضا شرایط جدیدی را ایجاد کرده که نباید از آن غاقل شد و برگزاری این مسابقه با هدف پیوند زدن این فضا با هنر تصویرسازی و کاریکاتور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این جشنواره با موضوع آگاهی دیجیتال برگزار شده و از اساتید برجسته برای داوری آثار استفاده کردیم.

وی با اشاره به اینکه امسال سطح کیفی آثار بالا بود، ابراز کرد: بالغ بر ۳۰ اثر برای بخش نمایشگاهی انتخاب شدند که در حاشیه برگزاری این جشنواره در معرض دید شرکت کنندگان قرار گرفتند و در ادامه نیز کتابی از این آثار منتشر خواهد شد.

در ادامه از سه برگزیده این جشنواره تجلیل شد و فرهاد زمانی رتبه سوم، اشکان شیرمحمدی رتبه دوم و علیرضا پاکدل رتبه اول تصویرسازی جشنواره وب و موبایل ایران را کسب کرده و به ترتیب ربع، نیم و یک سکه تمام بهار آزادی را دریافت کردند.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.