اجازه دهید مشتری با محتوا سروکله بزند

محتوای تعاملی هم پیام شما را به مخاطب منتقل می‌کند و هم او را به واکنش وا می‌دارد

0

محتوای تعاملی در مردم احساس ارزش بیشتری ایجاد کرده و از این طریق آنها را بیشتر به تجارت با شما مایل می‌سازد. در شبکه‌های اجتماعی عکس‌ها ۲‌ برابر و فیلم‌ها ۱۲‌برابر پست‌های متنی به اشتراک گذاشته می‌شوند.

تقریبا تمام کاربران اینترنت از اهمیت محتوا برای فعالیت‌های آنلاین آگاهی پیدا کرده‌اند؛ امروز‌ دیگر کمتر کسی به تبلیغات اینترنتی رنگارنگ و شعارهای بلندپروازانه در فضای مجازی اهمیت می‌دهد، در عوض مردم دوست دارند مطالبی را مطالعه کنند که به آنها چیزی اضافه ‌کند.

اما تمام مسئله به تولید محتوا ختم نمی‌شود؛ بلکه باید انواعی از محتوا را تولید کنید که بتواند توجه مخاطبان را جلب کرده و آنها را به تعامل با وب‌سایت شما وا‌دارد.

کاربرانی که در فضای مجازی سایت‌ها را مرور می‌کنند، ممکن است در روز به صدها سایت مراجعه کنند و حجم انبوهی از مطالب را از نظر بگذرانند؛ اگر در تولید محتوای شما جذابیت‌هایی وجود نداشته باشد که توجه آنها را برای مدت زمان بیشتری نسبت به سایر وب‌سایت‌‌ها جلب کند، پس سایت شما هم هیچ تفاوتی با سایت‌های معمولی دیگر نخواهد داشت.

 محتوای تعاملی چیست؟

شاید بتوان ساده‌ترین تعریف از محتوای تعاملی را اینگونه ارائه داد: محتوای تعاملی محتوایی است که مشارکت فعال مخاطبان را با دریافت یک کلیک یا گفتن یک کلمه از جانب آنها برمی‌انگیزد. به گفته مجله تایم، هر فرد به طور متوسط بعد از ۸ثانیه از یک مطلب خسته می‌شود؛ بنابراین فعالان بازاریابی محتوا باید بتوانند در کمتر از ۸ثانیه پیامشان را به مخاطبان برسانند. با توجه به این نکته روشن است که تولید محتوا با روال معمول نمی‌تواند چندان موفقیت‌آمیز به نظر برسد. اما تولید محتوای تعاملی چه ضرورتی دارد؟

 دیده‌شدن هرچه بیشتر

محتوای تعاملی در مردم احساس ارزش بیشتری ایجاد کرده و از این طریق آنها را بیشتر به تجارت با شما مایل می‌سازد. آیا می‌دانستید که در شبکه‌های اجتماعی عکس‌ها ۲‌ برابر و فیلم‌ها ۱۲‌برابر پست‌های متنی به اشتراک گذاشته می‌شوند؟ از آنجایی که محتوای تعاملی بیشتر از متن با تصاویر سر و کار دارد، استفاده از این نوع محتوا می‌تواند تأثیر بسزایی در به‌اشتراک‌گذاری مطالب شما توسط کاربران و همچنین کسب تعداد بالای بک‌لینک داشته باشد.

 شناسایی پرسونای مخاطب

تأکید محتوای تعاملی تنها ‌روی ارائه داده‌های بیشتر به کاربران نیست؛ بلکه تلاش می‌کند تا آن‌دسته از داده‌ها را که با آنها مرتبط است، ارائه دهد. همچنین محتوای تعاملی امکان دریافت بازخورد فوری از مخاطبان را ارائه می‌دهد؛ به عبارت دیگر در این روش از تولید محتوا نه‌تنها اطلاعات تماس کاربر به‌راحتی و با میل خود او به دست می‌آید، بلکه امکان تجزیه و تحلیل علایق آنها نیز فراهم می‌شود که از این طریق می‌توان مجموعه اطلاعاتی هدفمند را جمع‌آوری کرده و در سیاستگذاری‌های تولید محتوا و فروش به کار بست.

محتوای تعاملی محتوایی است که مشارکت فعال مخاطبان را با دریافت یک کلیک یا گفتن یک کلمه از جانب آنها برمی‌انگیزد. به گفته مجله تایم، هر فرد به طور متوسط بعد از ۸ثانیه از یک مطلب خسته می‌شود؛ بنابراین فعالان بازاریابی محتوا باید بتوانند در کمتر از ۸ثانیه پیامشان را به مخاطبان برسانند

 افزایش وفاداری برند

محتوای تعاملی باعث ایجاد وفاداری برند در مشتریان و افزایش آن می‌شود. تولید محتوای معمولی نهایتا باعث می‌شود که افراد با نام تجاری شما مانند بسیاری از نام‌های دیگر آشنایی پیدا کنند و این مسئله هیچ‌گونه تمایزی را بین شما و رقبایتان ایجاد نمی‌کند؛ این در حالی است که محتوای تعاملی نه‌تنها شانس برند شما را برای دوست داشته‌شدن افزایش می‌دهد، بلکه ضمن اشتراک‌گذاری بالای مطالب به ایجاد وفاداری برند نیز کمک می‌کند.

 چگونه می‌توان محتوای تعاملی تولید کرد؟

روش‌های مختلفی برای تولید محتوای تعاملی در فعالیت‌های بازاریابی محتوا وجود دارد که می‌توان با توجه به نوع محتوا و پرسونای مخاطب هر کدام از آنها را به کار گرفت. در ادامه چند نوع از محتوای تعاملی را معرفی خواهیم کرد.

 اینفوگرافیک تعاملی

اینفوگرافیک یکی از بهترین قالب‌های تولید محتوای تعاملی است که می‌تواند تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به سایت شما سرازیر کند. منظور از اینفوگرافیک تعاملی، اینفوگرافیکی است که ضمن داشتن زیبایی کاربران را مجبور به کلیک کردن یا پیمایش خواهد کرد.

به عنوان مثال، هنگام مشاهده اینفوگرافیک ذره‌بینی در دست شما قرار دارد که با آن می‌توانید جزئیات قسمت‌های مختلف را مشاهده کنید. با توجه به این مسئله اگر بتوانید اینفوگرافیک تعاملی را به صورت عالی اجرا کنید، ترافیک عظیمی از لینک‌ها و بازدید‌کننده‌ها را از آن خود خواهید کرد.

 ویدئوی تعاملی

معمولا فعالان بازاریابی محتوا به ویدئو اهمیت زیادی می‌دهند، زیرا به آنها آزادی عمل بیشتری برای بروز خلاقیت و پیاده‌سازی ایده‌هایشان می‌دهد. اما تنها بازاریاب‌ها نیستند که به ویدئو علاقه دارند؛ بلکه مصرف‌کنندگان نیز بارها اذعان کرده‌اند که تمایل دارند ویدئو‌های بیشتری را از برندها تماشا کنند و این مسئله را با تجزیه و تحلیل پرسونای مخاطب طیف کاربران سایت‌تان نیز می‌توانید متوجه شوید. اما باید دانست که تماشای ویدئو توسط کاربران نباید تنها در تکیه‌دادن به صندلی و زل‌زدن به صفحه نمایش خلاصه شود. یکی از رایج‌ترین روش‌های تولید ویدئوی تعاملی افزودن سناریوهای مختلف برای ویدئو با توجه به انتخاب کاربر است.

نظرسنجی

طراحی نظرسنجی‌ها معمولا با هدف دریافت بازخورد و پیدا‌کردن اطلاعات کاربران جدید صورت می‌گیرد. نظرسنجی‌ها یکی از قدیمی‌ترین انواع محتوای تعاملی هستند که همواره از موفقیت نسبی برخوردار بوده‌اند.

باید دانست که شرط اصلی موفق‌شدن یک نظرسنجی، کوتاه‌بودن آن است و اگر در مواردی نیاز به طراحی فرم‌های پیچیده‌تر وجود دارد، در ازای این کار برای مخاطبان پاداش‌هایی در نظر گرفته شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.