آیا کارآفرینان موفق از سیاره دیگری آمده‌اند؟

0

کسانی که توانایی دیدن آینده را دارند، فرصت‌های بی نظیری را در شرایط نامساعد پیش‌بینی می‎کنند. این افراد آینده را همچون یک هدیه می‎دانند. این دیدگاه از طریق رسانه‌های جمعی تداوم می‌یابد. به نظر می‌رسد مردم از تفکر سفر در زمان خسته نمی‌شوند. با این وجود، اغلب کسانی که ادعا می‌کنند از موهبت دیدن آینده خبر دارند، جامعه گریز و مطرود از اجتماع هستند.

آن‌ها در گوشه خیابان ایستاده و نزدیک بودن پایان دنیا را اعلام می‌کنند. در هر حال، ما آن‌ها را نادیده می‌گیریم و ادعاهای عجیب و غریبشان را رد می‌کنیم. البته این به استثنای یک گروه فرعی انتخابی است که در آینده به عنوان کارآفرین معرفی می‌شوند.

ظاهرا آن‌ها تنها نسخه قابل‌قبول اجتماعی از غیب گویان یا فالگیرها هستند. آن‌ها برای باور اینکه آینده‌نگری و بینششان راه‌حلی برای مشکلات پنهان به وجود می‌آورد، به اندازه کافی جسور یا دیوانه هستند. از آنجا که در حوزه کارآفرینی، افراد بیشتری به شما توجه خواهند کرد، احتمال پیدا کردن سرمایه‌گذار برروی کار شما بیشتر خواهد شد.

در چنین شرایطی چگونه متوجه می‌شوید رویابین هستید یا از هذیان رنج می‌برید؟ در این گزارش پنج چیزی وجود دارد که کارآفرینان رویاپرداز دارند اما همتایان فریب‌خورده‌شان ندارند:

تمرکز

صاحبین کسب‌وکار موفق باید تمرکز بیشتری داشته باشند. چشم‌انداز شما باید شفاف باشد و نوع صحبت کردنتان اهمیت بسیاری دارد زیرا اگر با عقیده محکم حرف نزنید، دیگران باورتان نمی‌کنند و به سفر شما در آینده شک خواهند کرد. به یاد داشته باشید که اگر بخواهید دیگران را تحت تاثیر قرار دهید باید بر اهداف خود متمرکز باشید و در این مورد خاص، نباید نگران کمبود دنبال کننده‌ها باشید زیرا تعداد کم در اینجا به معنای زیاد است.

هدف

کارآفرینان بلندپرواز باید «چراهای» کار خود را بدانند. حتی در تاریخ یا داستان‌ها نیز تفاوت بین پیامبران و کلاهبرداران  انگیزه آن‌ها است. بنابراین، برای انجام کاری که می‌کنید باید دلایل واقعی داشته باشید و این علت‌ها را به درستی ارزیابی کنید . زمانی که شما از « چرایی» کارتان مطمئن شوید، قادر خواهید بود به طور دقیق و به طور مداوم هدف خود و کسب‌وکارتان را بیان کنید .

دانش

دانش شما تنها باید براساس یک چیز باشد، آن هم حقایق است. منطق کسب‌وکار شما را نمی‌توان براساس بینش شما بنا کرد. پس باید از مرحله اعتبار سنجی اولیه خود استفاده بهینه کنید و ساختار محافظی ایجاد کنید تا از نسخه از واقعیت شما پشتیبانی کند.

علاوه بر این، شما به عنوان یک کارآفرین باید در حوزه استارتاپی خود تلاش کنید و اطلاعات لازم را داشته باشید، همچنین در این مسیر باید رهبری فکری باشید. البته این  به این معنا نیست که شما باید همه چیز را بدانید، بلکه به این معنی است که باید تمایل خود را به یادگیری مداوم نشان دهید .

ارتباطات

ارتباط‌های به اندازه و باز بودن شبکه شما، پیش‌بینی‌کننده مهم موفقیت شما هستند. اتصالات درست مولفه‌ای کلیدی و انتقادی برای موفقیت شما به عنوان یک کارآفرین است. برای تبدیل شدن به یک رویابین شما باید شبکه‌ای از باورها را گردآوری کنید. شبکه‌ باورها شامل مشاوران، مربیان، هواداران و سفیران برند می‌شود.

این افراد تنها از اهداف شما پشتیبانی نمی‌کنند، آن‌ها از ایده‌های شما دفاع خواهند کرد. کسانی که به شما اعتماد دارند، دسترسی ارزشمندی به شما می‌دهند که این دسترسی آن چیزی را به شما نشان می‌دهد که همراهان شما می‌دانند.

صبر و استقامت

بسیاری از کارآفرینان بزرگ به این نکته که برای زنده ماندن در محیط رقابتی کارآفرینی باید آماده باشند، به شدت آگاه هستند. زیرا اگر کارآفرینان آماده شکست نباشند، خیلی زود تسلیم می‌شوند. در محیط کارآفرینی، شکست اتفاق عجیبی نیست.

کارآفرینان خیلی زود شکست می‌خورند و این شکست ممکن است دوباره و دوباره اتفاق بیافتد که همین موضوع باعث ناامیدی بسیاری از کارآفرینان می‌شود و انگیزه آنها برای ادامه مسیر را کم می‌کند. اما کارآفرینان موفق همچون توماس ادیسون با خود می‌گویند:« من شکست نخورده ام.

تنها ده هزار روش غیر عملی را پیدا کرده ام.» ‌و یا « بزرگ ترین ضعف ما در تسلیم شدن نهفته است. همیشه مطمئن ترین راه برای موفقیت، تلاش دوباره خواهد بود» از طرفی همواره ایده‌های کارآفرینی توسط مردم مسخره می‌شود، پس آماده باشید که دیوانه خوانده شوید، آماده تمسخر دیگران باشید. برای تکرار  بارها و بارها و بارها و بارهای این اتفاق آماده باشید و با لبخندی بر روی صورت کار خود را انجام دهید تا زمانی که موفق شوید.

منبع

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.