آلودگی هوا را به جوهر تبدیل کنید!

0
یک شرکت در هند به دنبال راهکاری جدید برای حل مشکلات آلودگی هوا در آسیاست.
در این راهکار از یک دستگاه به نام Kaalink استفاده می‌شود.کالینک کربن سوخته‌نشده‌ای را که به دلیل احتراق ناقص موتور منتشر می‌شود، تصفیه می‌کند. محققان جزئیات فنی این فرآیند را منتشر نکرده‌اند. هم‌بنیانگذار شرکت می‌گوید: «این دستگاه به عنوان یک تلفیق هوشمندانه‌ای از حسگرهای الکترونیکی، دیسک‌های مکانیکی و یک سیستم جمعی طراحی شده است. این مجهز به لوله اگزوز وسایل نقلیه است و از طریق یک پیچ/ گیره مثلثی نصب می‌شود.»
طبق آزمایش‌های انجام شده در آزمایشگاه Graviky، دستگاه کالینک می‌تواند حداکثر تا ۹۳ درصد از آلودگی منتشر شده از موتورهای احتراق داخلی استاندارد را دریافت کند. حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد تا فیلتر اگزوز یک اونس جوهر تولید کند. اما کربن گرفته شده چگونه به جوهر تبدیل می‌شود؟ این نیز هنوز افشا نشده است؛ فقط اینکه کربن گرفته شده از انتهای دیگر فرآیند به صورت یک جوهر چاپ با کیفیت که می‌توان آن را در بازارهای مصرفی و صنعتی به فروش رساند، بیرون می‌آید. این شرکت یک کمپین کرادفاندینگ جدید برای توسعه کار خود دارد. در حال حاضر، دستگاه‌های کالینک باید به طور فردی و دستی توسط رانندگان نصب شوند. هر واحد به طور نمونه کربن را به مدت حدود ۲ هفته رانندگی در شهر جمع می‌کند.
برای کارایی بیشتر، سیستم باید به طور چشمگیری مقیاس‌بندی شود‌ و تاسیسات پردازش بیشتری در نواحی بیشتر آن را پشتیبانی می‌کنند. کمپین کیک‌استارتر جدید شرکت برای تامین بودجه مربوط به توسعه فناوری راه‌اندازی شده است. محققان در حال حاضر آلودگی را در یک مقیاس کوچک برداشت و جمع‌آوری می‌کنند. مکانیسم جمع‌آوری شامل تخلیه واحدها در گاراژ مخصوص می‌شود. سیستم Air-Ink (هوا-جوهر) بیش از سه سال است که در حال توسعه است. در واقع، آزمایشگا‌ه گراویکی اخیرا‌ با برند آسیایی مشهوری به نام Tiger Beer شریک شده ‌تا یک کمپین در هنگ‌کنگ راه‌اندازی کند. این قلم‌ها، ماژیک‌ها و اسپری‌ها در اختیار نقاشان هنرهای تجسمی و هنرمندان خیابانی قرار می‌گیرند تا از آلودگی هوا در راه هنر استفاده شود.
این شرکت قصد دارد سیستم را نه‌تنها برای وسایل نقلیه بلکه فراتر از آن توسعه دهد. شکل‌های مختلف دستگاه کالینک را می‌توان به طور بالقوه به دودکش‌ها و سایر سیستم‌های اگزوز صنعتی نصب کرد.
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.