آرشیگیت شبکه اجتماعی معماران

0

استارتاپ آرشیگیت به نشانی archigate.co  یک شبکه اجتماعی برای معماران، طراحان و متخصصان است که محمد مرتضوی به همراه دو هم‌بنیانگذارش آن را راه‌اندازی کرده است. محمد متولد ۶۵ در تهران ‌و فارغ‌التحصیل مهندسی عمران از دانشگاه نجف‌آباد اصفهان است. غزال حقیقت ۲۹ ساله و حسین صادقی ۲۴ ساله هم‌بنیانگذاران محمد هستند. غزال متولد تهران و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد ارتباط تصویری از دانشگاه هنر تهران است و حسین متولد شهرکرد ‌و در رشته آی‌تی در دانشگاه صنعتی اصفهان تحصیل کرده است. محمد از زمان دانشجویی به بازار کار علاقه‌مند بوده ‌و در حوزه‌های مختلفی نیز فعال بوده است. او پس از پایان دوران کارشناسی موفق می‌شود از یکی از دانشگاه‌های آمریکا پذیرش بگیرد ولی موفق به اخذ ویزا نمی‌شود. تکنولوژی از علاقه‌مندی‌های همیشگی محمد بوده و از طریق یکی از دوستانش با فضای استارتاپی آشنا می‌شود و تصمیم می‌گیرد وارد این حوزه شود و ایده آرشیگیت نیز از مشکلی که در حوزه کاری خود داشته، به ذهنش می‌رسد. «‌ارتباط، شناخت و اعتماد مهم‌ترین مسائلی هستند که شاید با صرف میلیون‌ها تومان پول به‌دست نمی‌آیند. در طول مدتی که در حوزه ساختمان کار می‌کردم، بارها و بارها لمس کردم که چقدر  سخت بود زمانی که می‌خواستم با کسی قرارداد ببندم و با او وارد همکاری شوم. یا چقدر سخت بود که بتوانم از بین محصولات مختلف ساختمانی بهترین را انتخاب کنم و چه ایده‌های زیبایی وجود داشت که من با آنها آشنا نبودم. بر همین اساس تصمیم گرفتم که استارتاپ آرشیگیت را راه بیندازم تا بتوانم این مشکلات را برطرف کنم.»  آرشیگیت یک استارتاپ مبتنی بر شبکه اجتماعی است که در آن فضایی فراهم شده ‌که افراد بتوانند با ایده‌های واقعی قابل اجرا توسط متخصصان ایرانی حوزه معماری و طراحی آشنا شوند و ایده بگیرند‌ و بهترین‌ها را با توجه به سلیقه و بودجه‌ای که دارند، چه در حوزه خدمات و چه در حوزه محصولات انتخاب کنند. در واقع آرشیگیت یک پلتفرم B2B   و  B2C  تخصصی در زمینه معماری و صنعت ساختمان است؛ فضایی برای ارتباط‌های کاری شاغلان این حوزه با فروشندگان فعال از یک طرف و آشنایی بهتر مردم با متخصصان و فروشندگان این حوزه است تا بتوانند از طریق دیدن نمونه کارها، پروژه‌ها و محصولات مختلف این حوزه، بهترین انتخاب را برای خودشان داشته باشند.

از اوایل شهریور ماه ۹۶ وب‌سایت آرشیگیت کار خود را با سرمایه حدود ۵۰ میلیون تومان شروع کرده‌ و در ابتدا فعالیتش را به صورت محدود با تعدادی از فعالان این حوزه آغاز کرده است. بعد از گذشت ۴ ماه، تعداد کاربران و متخصصان سایت به حدود ۵۰۰نفر می‌رسد. در حال حاضر از حدود ۷۰ شهر مختلف ایران حدود ۴ هزار تصویر از نمونه کارها، پروژه‌ها و محصولات متخصصان مختلف ‌روی وب‌سایت آرشیگیت به نمایش گذاشته شده است. استفاده از خدمات آرشیگیت برای کاربران و متخصصان رایگان است و افراد بسته به حجم کار و تعداد پروژه‌ها و آلبوم محصولاتشان می‌توانند پروفایل خود را ارتقا بدهند. متخصصان و فروشندگان می‌توانند از بسته‌های آرشیگیت برای دیده‌شدن بیشتر، در فضاهای مختلف آرشیگیت استفاده کنند که برای استفاده از این خدمات باید هزینه‌هایی را پرداخت کنند.

محمد می‌گوید استارتاپ‌داری مثل آواز دهلی است که از دور خوش است. از دور، کار تیمی، محیط باحال و جوان ولی در عمل یعنی دست‌کشیدن از زندگی عادی برای رسیدن به هدفی که اصلا راحت و در دسترس نیست. پیدا‌کردن هم‌تیمی‌های هم‌فکر و کم‌توقع و صرف هزینه و استرس تمام‌شدن کارهای ناتمام، پول و سرمایه و عمری که برای این‌‌ هدف صرف می‌شود، چالشی‌ترین مسائل او در این مسیر بوده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.