۵ کتابی که هر کارآفرینی در سال ۲۰۲۰ باید بخواند

دانش، موفقیت، رهبری و شادی، تنها با خواندن کتاب‌های استارتاپی

0

کارآفرینی تماما در مورد یادگیری است. در واقع مهم‌ترین جنبه کارآفرین‌بودن، همین شوق آموختن و یادگیری است. طرح و ایده‌ای که برای تجارت‌تان به آن نیاز دارید، کسب دانش و اجرای آن در زندگی واقعی خواهد بود. یک کارآفرین موفق را انتخاب کنید و زندگینامه‌اش را بخوانید.

البته لازم نیست تنها کارآفرینان بزرگی چون بیل گیتس یا استیو جابز را انتخاب کنید. اگر به کارآفرین موفقی دسترسی دارید، با او صحبت کنید و روند کاری‌اش را مورد بررسی قرار دهید، آن‌وقت متوجه خواهید شد که کارآفرینان درباره هر چیزی مطالعه می‌کنند و دنبال آموختن موضوعات جدیدتری هستند.

یکی از بهترین روش‌های فراگیری، مطالعه است. اگر انتخاب درستی داشته باشید، کتاب‌ها می‌توانند بهترین دوست شما باشند. به طور ایده‌آل هیچ‌یک از ما نمی‌توانیم به اندازه کافی خرد به دست آوریم، اما اغلب می‌توانیم انتخاب‌های هوشمندانه‌ای را به وجود آوریم و کسب‌وکاری پر‌رونق داشته باشیم. در این گزارش، ۵ کتاب مناسب استارتاپی در سال ۲۰۱۹ را انتخاب کرده‌ایم.

 

کتاب عادت‌های اتمی(Atomic Habits)

Atomic Habits: An Easy & Proven Way to Build Good Habits & Break Bad Ones

«عادت‌های اتمی: روش ساده و ثابت‌شده‌ای برای ساخت عادت‌های خوب و ترک عادت‌های بد»، اثر ‌جیمز کلیر(James Clear) است.

جیمز کلیر، کارآفرین و عکاس آمریکایی است که در سایت jamesclear.com مطالبش را می‌نویسد. او همچنین نویسنده سایت‌هایی چون سایت مجله کارآفرین است.

جیمز کلیر، یکی از بهترین متخصصان در شکل‌گیری عادت است. اگر به دنبال کسب دانش درباره خلاقیت، شادی، سلامت و بهره‌وری هستید، کتاب «عادت‌های اتمی» بهترین گزینه برای شما‌ست.

زیرا نویسنده در کتاب خود یک طرح کلی را ارائه می‌کند و به شما می‌گوید چگونه برخی عادت‌های خوب را شکل دهید یا عادت‌های بدتان را رها کنید و اینکه چه تغییراتی برای بهبود کیفیت زندگی کاری و شخصی‌‌تان لازم است.

کتاب عادت‌های اتمی، مملو از استراتژی‌های شهودی است و می‌تواند زندگی‌تان را عوض کند. امتیاز عادت‌های اتمی در سایت گودریدز ۴/۳ از ۵ است و زمان انتشار آن اکتبر ۲۰۱۸ بوده است.

کتاب بهانه ممنوع(No Excuses)

No Excuses! The Power of Self-Discipline for Success in Your Life

«بهانه ممنوع! قدرت نظم و انضباط شخصی برای موفقیت در زندگی شما» را برایان تریسی نویسنده معروف کتاب‌های خودیاری نوشته و در سال ۲۰۱۰ آن را به چاپ رسانده است.

در ایران کمتر کسی پیدا می‌شود که حتی یک بار هم نام برایان تریسی را نشنیده باشد زیرا کتاب‌های برایان تریسی با موضوعات انگیزشی و کمک به خود در تمام نمایشگاه‌های کتاب یا غرفه‌های فروش کتاب وجود دارد.

کتاب‌های برایان تریسی به بیش از ۷۰ زبان مختلف ترجمه شده‌اند. فعالیت‌های برایان تریسی در زمینه‌های رهبری، فروش، توسعه شخصی، خلق ثروت و کسب‌وکار است، به نظر می‌رسد خوانندگان کمی از نوشته‌های برایان تریسی ناامید شده‌اند.

در کتاب بهانه ممنوع! تریسی به‌سادگی به این نکته اشاره می‌کند که اکثر ما فکر می‌کنیم موفقیت با کمی استعداد و شانس خوب پیش می‌آید، در حالی‌که افرادی که به موفقیت دست یافته‌اند، آن را از طریق انضباط فردی به دست آورده‌اند.

کتاب منحنی خلاق(The Creative Curve)

The Creative Curve: How to Develop the Right Idea, at the Right Time

«منحنی خلاق: چگونه ایده‌های درست را در زمان مناسب توسعه دهید»

کتاب آلن گانت (Allen Gannett)، بنیانگذار و مدیر استارتاپ تحلیل بازاریابی TrackMaven است. ممکن است تصور کنید فرد خلاقی نیستید و هرگز نمی‌توانید خلاقیت داشته باشید. کتاب آلن گانت به شما نشان می‌دهد که هر کسی قابلیت خلاق‌بودن را دارد و خلاقیت تنها به پیداکردن موقعیتی مناسب بستگی دارد.

آلن گانت خلاقیت را هنری می‌داند که فرد می‌تواند با پیروی از قانون منحنی خلاق به‌سادگی بر آن مسلط شود. کتاب منحنی خلاق که در ژوئن سال ۲۰۱۸ چاپ اولش منتشر شده، در سایت گودریدز رتبه ۴ از ۵ را به دست آورده است.

کتاب بازاریابی این است(This is Marketing)

This is Marketing: You Can’t Be Seen Until You Learn To See

«بازاریابی این است: پیش از یادگیری نخواهید دید» توسط ‌ست گادین(Seth Godin) کارآفرین و سخنران آمریکایی نوشته شده است. این کتاب در نوامبر ۲۰۱۸ منتشر شده و امتیاز آن در سایت گودریدز ۴/۱ است.

ست گادین کتاب‌های بسیاری برای آموزش کارآفرینان، بازاریاب‌ها و رهبران نوشته است. اگر شما بازاریاب هستید یا قصد دارید در آینده بازاریاب شوید، ست گادین بهترین مربی برای شماست.

کتاب گم‌شده و بنیانگذار(Lost and Founder)

 

 Lost and Founder: A Painfully Honest Field Guide to the Startup World

«گم‌شده و بنیانگذار: راهنمای بسیار صادقانه دنیای استارتاپ» نوشته ‌رند فیشکین(Rand Fishkin‌) بنیانگذار نرم‌افزار بازاریابی ‌مُز (Moz) است که در ابتدا ‌سئومُز (SEOmoz) خوانده می‌شد.

رند فیشکین در کتاب خود درباره فراز‌‌ونشیب‌های دنیای استارتاپی نوشته و دیدگاه جدیدی را در مورد زندگی یک مدیرعامل استارتاپی به ارمغان ‌آورده است.

این کتاب در سایت گودریدز امتیاز ۴/۴ از ۵ را کسب کرده است. کتاب «گم‌شده و بنیانگذار» بیوگرافی رند فیشکین و مسیری است که او در راه تاسیس استارتاپ‌هایش طی کرده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.