۱۰ اتفاق بزرگ توییتری در دهمین سالگرد تاسیس توییتر

0

به گزارش شنبه مگ: این شرکت به یکی از بخش های فرهنگی دنیا تبدیل شده است، در کانال های رسانه ای جایگاه مهمی پیدا کرده است و نزد افراد مشهوری که می خواهند با طرفداران خود در تماس باشند، بسیار محبوب است. به علاوه این برنامه به یکی از ابزارهای مهم برای جنبش های اجتماعی تبدیل شده است و منبع اصلی اخبار فوری در سراسر جهان است.

توییتر در روز سالگرد تاسیس اش در دفاتر خود در سراسر دنیا جشن گرفت و اعلام کرد: “در اصل ما می خواهیم وجود شما مشتریان را جشن بگیریم. با آغاز ۲۱ مارس در سراسر جهان، هر یک از دفاتر جهانی ما امروز از شما قدردانی و تشکر می کنند. این جشن از سیدنی شروع می شود و به دفاتر مرکزی ما در سان فرانسیسکو می رسد. ما مشتاقانه منتظر هستیم این روز را با شما جشن بگیریم.”

در این هفته اجازه دهید به ۱۰ مورد از اتفاقات ارزشمند مربوط به توییتر بپردازیم:

۱.            اولین “توییت” متعلق به موسس و مدیرعامل سابق و فعلی، جک دورسی، بود.

۲.            ابتدا به این برنامه twittr می گفتند. روزهای اولیه جنبش وب ۲.۰ روزهای تاریکی بودند. در آن زمان مردم معتقد بودند که برداشتن حروف صدادار از یک نام آن را به هیپی ها مرتبط می کرد. امروزه اوضاع تغییر کرده است و افراد اغلب ریش های بلند دارند و بالای موهای خود را می زنند.

۳.            درآمد توییتر از ۲۸.۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۰ به ۲.۲۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ افزایش پیدا کرده است.

۴.            در عرض ۱۰ سال، توییتر تا دسامبر ۲۰۱۵ مجموع ۲.۰۹ میلیارد دلار از درآمد خود را از دست داده است.

۵.            این شرکت در عرض ۱۰ سال ۴ مدیرعامل داشت: جک دورسی، ایوان ویلیامز، دیک کاستولو، جک دورسی.

۶.            توییتر در پایان دسامبر ۲۰۱۵ در مجموع ۳.۹۰۰ کارمند تمام وقت داشت. در پنج سال گذشته ۳.۷۰۰ نفر استخدام شده اند. در پنج سال اول بعد از تاسیس شرکت، فقط ۲۰۰ نفر در توییتر مشغول به کار بودند.

۷.            پس از این همه سال هنوز عکس اسکار الن دی ژنرز بیشترین تعداد توییت و پسندیدن را دارد.

۸.            نوح گلاس، یکی از موسسان شرکت، نام توییتر را برای این شرکت انتخاب کرد.

۹.            کتی پری بیشترین تعداد پیروان را در توییتر دارد، حدود ۸۴.۷۷ میلیون پیرو.

۱۰.          در نوامبر سال ۲۰۰۸، فیس بوک سعی کرد توییتر را با مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار خریداری کند که در آن زمان این مبلغ بسیار بالا بود. امروزه، توییتر حدود ۱۱.۷ میلیارد دلار ارزش دارد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.