گوریلا، دراگون تریل کدام شیشه مقاومت بیشتری دارد؟

0

چند روزی می‌شود که گوریلا گلس ۶ معرفی شده؛ آخرین نسخه از شیشه مقاوم در برابر خراشی که در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و محبوبیت بالایی نزد شرکت‌های تولیدکننده دارد.

این فناوری سال هاست که محافظت لازم را از طیف وسیع گوشی های موبایل فراهم می کند اما حتما می دانید که گوریلا گلس رقبایی هم دارد؛ دراگون تِرِیل، یاقوت کبود و شیشه های سکوریت همگی گزینه های محبوبی هستند که توانایی رقابت با آن را دارند. اما این موارد تفاوت هایی هم با یکدیگر دارند و بعضا در بخش هایی از هم پیشی می گیرند. در ادامه این مطلب قصد داریم تفاوت ها و برتری های این شیشه ها را همراه با هم از نظر بگذرانیم.

چطور ساخته می شوند

گوریلا گلس همانطور که احتمالا می دانید تاکنون نسخه های زیادی داشته. نسل نخست از این محصول در سال ۲۰۰۷ میلادی از راه رسید و در سال ۲۰۱۲ هم شاهد معرفی گوریلا گلس ۲ بودیم. گوریلا گلس ۳ در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و بسیاری از موبایل های پرچمدار امسال هم به نسل پنجم این شیشه محکم مجهزند که در سال ۲۰۱۶ شاهد معرفی اش بودیم.

نوعی فرایند اصلی در ساخت این شیشه بکار می رود که «تبادل یون» نام دارد و آنطور که گفته شده در تمامی نسل های گوریلا گلس مورد استفاده قرار گرفته است. طبق گفته شرکت کورنینگ (سازنده گوریلا گلس) فرایند تبادل یون در اصل روندی تقویتی است که در آن شیشه در حمامی از نمک مذاب با دمای ۴۰۰ درجه سلسیوس قرار داده می شود. در ادامه یون های پتاسیم موجود در این مایع «لایه ای از فشار» را روی شیشه ایجاد می کنند و از این طریق نوعی مقاومت اضافی را برایش فراهم می نمایند.

گوریلا گلس ۵ از نظر مقاومت در برابر خش با گوریلا گلس ۴ مشابهت دارد اما دوام آن در دراپ تست ها (تست های سقوط) از نسل پیشینش ۱.۸ برابر بیشتر گزارش شده. این شیشه به نحوی طراحی شده که در برابر سقوط از ارتفاع ۱.۶ متری مقاوم است و در ۸۰ درصد مواقع یکپارچگی اش را حفظ می کند. در عین حال گوریلا گلس ۴ تا دو برابر مقاومت بیشتر در زمان سقوط را نسبت به نسل قبل خود یعنی گوریلا گلس ۳ نشان می دهد اما آستانه تحمل آن ارتفاع یک متری عنوان شده.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.