۱۱ روش برای افزایش اعتبار دامنه وب‌سایت

اعتبار دامنه‌ وب‌سایت، اعتبار کسب‌و‌کار شماست

1

تقریبا تمامی افرادی که در بستر نت مشغول به فعالیت هستند، از هیچ تلاشی برای بهبود رتبه وب‌سایت خود دریغ نمی‌کنند. یکی از ‌روش‌های انجام این کار، افزایش اعتبار دامنه‌‌‌ وب‌سایت است.

در این مقاله قصد داریم تا با راه‌های افزایش اعتبار دامنه وب‌سایت آشنا شویم. در ابتدا به تعریف اعتبار دامنه و در ادامه به معرفی ۱۱ روش‌ برای افزایش اعتبار دامنه وب‌سایت می‌پردازیم:

اعتبار دامنه وب‌سایت یا Domain Authority چیست؟

اعتبار دامنه یا Domain Authority مقیاسی از قدرت نام یک وب‌سایت است که بر اساس سه فاکتور عمر دامنه، محبوبیت و اندازه‌‌ آن محاسبه می‌شود و می‌تواند رتبه‌‌ وب‌سایت شما را نزد موتورهای جست‌وجو افزایش دهد.

اعتبار دامنه به کمک یک عدد بین صفر تا ۱۰۰ مشخص می‌شود. هر‌چه عدد اعتبار دامنه به ۱۰۰ نزدیک شود، اعتبار دامنه بیشتر و هرچه این عدد به صفر نزدیک شود، دامنه دارای اعتبار کمتری است.

در ادامه روش‌هایی را که موجب افزایش اعتبار وب‌سایت و سئو  می‌شود، مورد بررسی قرار می‌دهیم.

افزایش اعتماد و جذب لینک

هنگامی که شما ‌روی وب‌سایت خود محتوای ناب و با‌کیفیت تولید می‌کنید، بازدیدکنندگان به صورت خودکار لینک مقالات شما را ‌روی وب‌سایت خود قرار می‌دهند و برای سایرین به اشتراک می‌گذارند.

با استفاده از این روش دیگر نیازی نیست تا برای جلب توجه افراد در سایر وب‌سایت‌ها تبلیغ مطالب خود را انجام دهید. این کار خودبه‌خود باعث افزایش اعتبار دامنه‌‌‌ وب‌سایت می‌شود.

تمرکز بر لینک‌دهی داخلی

این عامل نباید به هیچ عنوان نادیده‌ گرفته شود زیرا لینک‌دهی داخلی هم به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری از موضوع مدنظرشان به‌دست بیاورند و این امر کاهش نرخ پرش را نیز به همراه دارد و همچنین به موتورهای جست‌وجو کمک می‌کند تا محتوای درون وب‌سایت را به طور کامل لیست کنند.

بهبود سئوی وب‌سایت

برای افرادی که به دنبال افزایش رنک وب‌سایت خود هستند، همواره یک اصل اساسی و پایه‌ای وجود دارد که آن هم بهبود سئوی وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو‌ست.

در کنار تمام مزایایی که در کنار بهبود سئوی وب‌سایت فراهم می‌شود، دامنه وب‌سایت نیز با بهبود سئوی وب‌سایت از اعتبار بالاتری برخوردار می‌شود.

بلاگ

همانطور که می‌دانید، تولید محتوا برای بلاگ وب‌سایت دارای تأثیرات مثبتی در فرآیند بهینه‌‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو دارد. در صورتی که تولید محتوا برای بلاگ وب‌سایت دارای نظم خاصی باشد و به صورت مداوم این عمل انجام بگیرد، علاوه بر جذب بازدیدکننده، بر اعتبار وب‌سایت نیز تأثیر قابل توجهی به جای می‌گذارد.

محتوای ناب

در افزایش رنک و اعتبار وب‌سایت، محتوای تولید شده علاوه بر رعایت اصل ناب‌بودن محتوا، باید برای خوانندگان نیز مفید و با‌ارزش باشد. برای درک ارزش محتوا، بهتر است از خود بپرسید که بازدیدکنندگان با خواندن محتوای وب‌سایت شما چه چیزی به‌دست می‌آورند؟ آیا مفاهیمی که خوانندگان از شما می‌آموزند، در جای دیگری نیز یافت می‌شود؟

افزایش سرعت وب‌سایت

اولین بازخورد منفی افت سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت، افزایش نرخ پرش است. بالا‌بودن نرخ پرش نیز منجر به کاهش اعتبار دامنه می‌شود و در ادامه به جای افزایش رنک، کاهش رنک وب‌سایت اتفاق می‌افتد. سرعت بارگذاری پایین یک وب‌سایت حوصله بازدیدکنندگان را سر می‌برد.

اولین بازخورد منفی افت سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت، افزایش نرخ پرش است. بالا‌بودن نرخ پرش نیز منجر به کاهش اعتبار دامنه وب‌سایت می‌شود و در ادامه به جای افزایش رنک، کاهش رنک وب‌سایت اتفاق می‌افتد

حذف لینک‌های نامناسب

این بخش از بهبود اعتبار دامنه وب‌سایت نسبت به سایر بخش‌هایی که تاکنون مطرح شده‌، بسیار ساده‌تر است و شاید مهم‌تر! یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که در این بخش باید انجام شود، حذف لینک‌های خراب یا اصلاح آنها‌ست. لینک‌های خراب تأثیر بدی بر‌ اعتبار دامنه وب‌سایت و سئو دارند.

واکنش‌گرایی و بهینه‌سازی برای تلفن همراه و …

با توجه به افزایش استفاده از گوشی‌های تلفن هوشمند برای جست‌وجو و وبگردی، فرآیند بهینه‌‌سازی وب‌سایت‌ها برای نمایش در گوشی‌های هوشمند به عنوان یک شرط لازم‌الاجرا درآمده‌ است.

موتور جست‌وجوگر گوگل، واکنش‌گرایی صفحات وب‌سایت را به عنوان یک امتیاز مثبت در رنکینگ  و اعتبار دامنه وب‌سایت در نظر می‌گیرد.

نویسنده‌‌ مهمان

به کمک این تکنیک می‌توانید از اعتبار وب‌سایت‌های مدنظر برای افزایش رنک وب‌سایت خود استفاده کنید و در نهایت به دامنه‌ وب‌سایت خود اعتبار بالاتری ببخشید. نکته‌‌ قابل توجه در استفاده از این روش، بالاتر بودن اعتبار وب‌سایت میزبان نسبت به اعتبار وب‌سایت شما‌ست.

شبکه‌های اجتماعی را دست‌کم نگیرید

به عنوان یکی از عناصر حیاتی کسب‌و‌کار در قرن حاضر می‌توان به شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد. شما می‌توانید با به اشتراک‌گذاری و تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی، ترافیک بیشتری به سمت وب‌سایت خود هدایت کنید. افزایش ترافیک وب‌سایت، افزایش رنک و اعتبار دامنه وب‌سایت را به همراه خواهد داشت.

 گر صبر کنی …

معمولا فرایند بهبود اعتبار دامنه وب‌سایت، فرایندی نسبتا طولانی است. در نتیجه برای رسیدن به اعتبار مطلوب باید صبور بود. برای درک بهتر این مورد بهتر است بار دیگر به عوامل تأثیرگذار بر اعتبار دامنه که در ابتدای این مقاله ذکر شد، رجوع کنید. عمر دامنه یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر اعتبار آن تأثیر می‌گذارد.

۱ دیدگاه
  1. امیر می‌گوید

    خوب بود

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.