چی با کی جایی برای دریافت هر نوع خدمتی

0

بسیاری مواقع پیش می آید که به دنبال متخصصی برای دریافت خدمات می گردیم و نمی دانیم چی را کجا باید پیدا کنیم. استارتاپ چی با کی به نشانی https://chibaki.ir/ با شناسایی این دغدغه پلت فرمی را راه انداخته است که هم کار را برای کاربران برای پیدا کردن متخصص مورد نظرشان آسان کرده است و هم بستری را فراهم آورده است تا متخصصان بتوانند راحت تر خدمات خود را در اختیار مشتریان قرار دهند. میلاد شجاعی ۲۸ ساله به همراه محمد نجات پور و جلیل طالعات این استارتاپ را راه انداخته اند. میلاد متولد تهران است و  لیسانس مهندسی صنایع دارد و کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه علامه طباطبایی گرفته است.« در دوره کارشناسی ارشد در یکی از کلاس های بازاریابی با حوزه استارتاپ آشنا شدم. از طرفی در میان دوستانم می دیدم که هر کدام تخصصی دارند ولی به دلیل محدودیت های مختلف امکان اینکه تمام وقت بر سر کاری بروند وجود نداشت و نیاز به انجام کارهای پاره های وقت داشتند. این دغدغه همواره با من بود تا راهکاری را پیدا کنم تا افراد بتوانند از تخصصشان استفاده کنند و از طرفی مشتریان نیز بتوانند به راحتی به افراد متخصصی که نیاز دارند دسترسی داشته باشند. زمانی که با انواع پلت فرم استارتاپی آشنا شدم تصمیم گرفتم استارتاپی را راه بیاندازم تا به این نیازی که در بازار تشخیص داده بودم پاسخ دهم. در ابتدا مدتی مطالعه بازار انجام دادم و بیزینس های مشابه در این حوزه را در کشورهای دیگر بررسی کردم و در نهایت در اواسط سال ۹۶ با تشکیل تیم کار را شروع کردیم.»

  • چی با کی چیست

چی با کی یک پلت فرم درخواست آنلاین برای انواع خدمات است. افراد با تخصص های مختلف می توانند خدمات خود را از طریق چی با کی ارائه دهند. « در حال حاضر حدود ۲۶۰ شغل مختلف در چی با کی ثبت شده است که هر کدام در حوزه خاصی خدمات ارائه می دهند. ما از نظر تعداد خدماتی که به نوعی گسترده ترین حیطه مشاغل را پوشش می دهیم. از جمله خدماتی که ارائه می دهیم می توانم به خدمات آموزشی، خدمات فنی مهندسی، خدمات منزل، خدمات ورزشی، خدمات هنری، خدمات کامپیوتری، خدمات کسب وکار، آموزش زبان های خارجی و غیره اشاره کنم. من از ابتدا قصد داشتم طوری کار را پیش ببریم که بتوانیم تمامی این خدمات را پوشش دهیم و این موضوع بزرگترین چالشی بود که با آن روبرو بودیم. و به سازکاری رسیدیم که بتوانیم این خدمات را به صورت کامل ارائه دهیم.» افراد متخصص در چی با کی استخدم نمی شوند بلکه برای خود پروفایلی ایجاد می کنند و سپس در زمینه کاری آنها اعتماد سنجی صورت می گیرد.« ما سیستمی تحت عنوان درصد اطمینان داریم که براساس آن افراد متخصص اعتبارسنجی می شوند. در زمان ثبت نام از افراد متخصص خواسته می شود تا یک سری مدارک را آپلود کنند. هر چه مدارکی که از آنها خواسته ایم تکمیل تر باشد درصد اطمینان بیشتری به آنها تعلق می گیرد.» از جمله مدارکی که متخصصان باید ارائه دهند می توان به مواردی همچون گواهی عدم سوپیشینه، کارت ملی و اطلاعات شناسایی، مدارک تحصیلی و تخصصی و غیره اشاره کرد.

  • خدمات چی با کی

زمانی که کاربران درخواست خود را بابت دریافت هر یک از خدمات در سیستم ثبت می کنند به متخصصین مربوطه درخواست ارسال می شود. پس از آن کاربران پنج پیشنهاد از متخصصان دریافت می کنند که می توانند به صفحه متخصص مورد نظر خود مراجعه کنند، نمونه کارهای آن را ببینند و متن معارفه او را مطالعه کنند. همچنین با بررسی نظرات سایر کاربران در مورد آن متخصص، درصد اطمینانی که دریافت کرده است و رتبه آن در سیستم، متخصص مورد نظر خود را انتخاب کنند. « در هنگام ثبت درخواست یک سری سوال از کاربر پرسیده می شود که این سوالات براساس نوع خدماتی که دریافت می شود از قبل پیش بینی شده است تا متخصص از جزییات سفارشی که کاربر قصد دریافت خدمات بابت آن دارد اطلاع یابد و پس از آن برای اجرای خدمات پیشنهاد دهد تا سرعت پاسخگویی افزایش یابد. قیمت ها نیز براساس نوع خدمت درخواستی توسط متخصصین به کاربر پیشنهاد داده می شود.» تاکنون ۵۰۰۰ کاربر از خدمات استفاده کرده اند و حدود ۱۰ هزار متخصص نیز در فیلدهای مختلف از سراسر کشور با چی با کی همکاری می کنند. این گستردگی به متخصصین کمک می کند که اگر به دلایلی مجبور شدند شهر خود را تغییر دهند بتوانند در همان شهری که سگونت دارند به خدمات رسانی خود ادامه دهند.

استفاده از خدمات چی با کی برای کاربران رایگان است و شیوه درآمدزایی چی با کی از طریق دریافت اشتراک از متخصصان است.« متخصصان برای اینکه جز پنج نفر پیشنهادی قرار بگیرند لازم است بسته هایی را خریداری کنند. بسته اول رایگان است که متخصصان می توانند برای مدت یک ماه به پنج نفر پیشنهاد دهند. بسته دوم که قیمت آن ۹۰۰۰ تومان است از نظر زمانی نامحدود است و امکان پیشنهاد به ۲۰ نفر را برای متخصصان فراهم می کند. بسته سوم هم که مدت زمان آن هم نامحدود است ۱۶ هزار تومان است که امکان پیشنهاد به ۴۰ نفر را دارد.» میلاد می گوید در این بازار ۳ رقیب شناسایی کرده اند که البته هیچ کدام از آنها گستردگی فعالیت آنها را دارند و مدل درآمدزایی که هم برای خود تعریف کرده اند با رقبا متفاوت است که این موضوع مزیت رقابتی آنها به حساب می آید.« بازاری که ما در آن فعالیت می کنیم بازار بزرگی است و رقیب اصلی ما کسب و کارهای اینترنتی مشابه نیستند بلکه سیستم های سنتی برای پیدا کردن افراد متخصص رقیب اصلی ما به حساب می آیند. و برای آشنایی جامعه با این نوع خدمات نیاز به فرهنگ سازی است. ما تاکنون بر روی توسعه کار تمرکز کرده ایم و در یک سال آینده قصد داریم در این زمینه از طرق مختلف فرهنگ سازی و تبلیغات انجام دهیم.»

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.