چگونه کمپین مصور هارلی‌دیویدسون در اینستاگرام جواب داد

0

میراث عظیم و شناخته‌شده هارلی‌دیویدسون در سال ۱۹۰۳ توسط ویلیام‌اس‌هارلی و آرتور‌ دیویدسون در آمریکا پا به عرصه ظهور گذاشت و اکنون با گذشت بیش از یک قرن، به‌عنوان یکی از مشهورترین برندهای موتور سیلکت جهان شناخته می‌شود. در حال حاضر برند مذکور شبکه گسترده‌ای از نمایندگی‌ها را در سراسر جهان دارد، به‌طوری‌که تعداد آنها نزدیک به ۱۴۳۵ نمایندگی می‌رسد و بیشتر آنها نیز در آمریکا، کانادا و اروپا واقع هستند، همچنین برند هارلی‌دیویدسون به دنبال گسترش نمایندگی‌های خود در سایر مناطق جهان بوده است و سعی در هر چه بیشتر جهانی‌کردن نام خود دارد. در ادامه برخی از اقدامات خلاقانه و تأثیرگذار برند مذکور در راستای فعالیت‌های بازاریابی بیان می‌شوند.

  •  موتور مورد نظر خود را سفارش دهید

تولید محصولات سفارشی ازجمله خصوصیات نادری محسوب می‌شود که برخی برندهای خاص و برجسته جهان آن را به اجرا درمی‌آورند، هارلی دیویدسون نیز با دادن این امکان به مشتریان خود که محصول مورد نظر خود را سفارش دهند، گامی مؤثر در جهت ارتقای برنامه‌های بازاریابی خود برداشته است. مشتریان می‌توانند رنگ، چرخ، صندلی، قفسه، شیشه جلو، اگزوز و حتی مقدار مصرف موتورسیلکت خود را انتخاب کنند. وجود چنین گزینه‌ای برای مشتریان، می‌تواند یک عامل مؤثر در جذب مخاطب باشد و ازآنجایی‌که جوانان، به‌وسیله نقلیه‌ای مانند موتورسیکلت، علاقه وافری دارند، طرح سفارشی‌سازی محصول می‌تواند یک گزینه برجسته و قابل‌توجه در جلب مخاطبان جوان باشد.

  •  فراهم کردن برنامه‌های موتورسواری برای مشتریان

عموماً افرادی که طرفدار یک برند خاص هستند، حتی اگر قصد خرید محصولات آن را نداشته باشند، با استفاده موقتی از محصول موردنظر، امکان خرید آنها را بالاتر می‌برند. در همین راستا نیز برند هارلی‌دیویدسون با فراهم کردن برنامه‌های موتورسواری این امکان را به مشتریان خود می‌دهد که در شرایط متفاوت و خاص‌تری تجربه ‌سوارشدن بر این موتورها را داشته باشند. همچنین ازجمله اقدامات جالب و خلاقانه برند هارلی‌دیویدسون، تربیت موتورسواران است به این معنا که بعد از رونمایی از محصول جدید خود، برنامه‌های آموزشی را ترتیب می‌بیند که افراد مختلف می‌توانند در آنها شرکت کنند و به صورتی دانشگاهی، سواری با موتور جدید را یاد بگیرند و در انتها نیز یک گواهینامه از طرف شرکت دریافت کنند، داشتن چنین مدرکی در استخدام آنها به‌عنوان متخصص موتور سیلکت‌های هارلی‌دیویدسون مؤثر خواهد بود. همچنین مشتریان این برند می‌توانند تجربه سوارشدن بر موتورهای این شرکت را که در یک شرایط خاص طراحی‌شده است، داشته باشند و برای انجام این کار باید در این برنامه‌ها ثبت‌نام کنند. طبیعی است که فراهم‌کردن چنین شرایطی برای افرادی که به موتورسواری علاقه وافری دارند، می‌تواند در تثبیت نام تجاری این شرکت و افزایش طرفداران آن تأثیر زیادی بگذارد.

  •  شما هم می‌توانید (یکی از میان بسیار) باشید

استفاده از فضای آنلاین برای ارائه تبلیغات، روندی است که در سال‌های اخیر به‌گونه‌ای فراگیر توسط برندها و تولیدکنندگان مختلف مورداستفاده قرارگرفته است و در این میان، خصوصاً راه انداختن کمپین‌های مختلفی که در شبکه‌های اجتماعی و یا پلتفرم‌های تلفن همراه اجرا می‌شدند، طرفداران زیادی پیدا کرده است. برند هارلی‌دیویدسون نیز با اذعان به همین نکته، تبلیغات آنلاین خود را دنبال کرده و با راه‌انداختن کمپین‌های دیجیتال، در عرصه تبلیغات مدرن نیز وارد شده است. به‌عنوان‌مثال می‌توان به کمپین (یکی از میان بسیاری) اشاره کرد که تأکید اصلی آن بر زندگی واقعی مشتریان است. این گروه تولیدی با تبلیغ فوق بر این نکته تأکید دارد که مشتریان برند هارلی‌دیویدسون، طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود و از همه اقشار جامعه هستند. در کمپین مذکور، با مجموعه‌ای از ویدئوهای مختلف روبه‌رو هستیم که زندگی مشتریان این برند را به تصویر می‌کشد: افسران پلیس، مادران در آشپزخانه، معلمان مدرسه و … . در این ویدئوها صحنه‌هایی از زندگی افراد مختلف جامعه نشان داده می‌شود و با توجه به‌عنوان این کمپین، می‌توان گفت پیام هارلی‌دیویدسون به بینندگان این ویدئوها این است که شما نیز می‌توانید یکی از مشتریان ما باشید.

  •  سبک زندگی خاص هارلی دیویدسون

برنامه‌های تبلیغاتی برند هارلی‌دیویدسون در چند سال اخیر به‌گونه‌ای سازمان‌دهی شده‌اند، که افرادی که سوار بر موتورهای این برند می‌شوند، بدون لباس برند مذکور، خود را سوار بر این موتور حس نمی‌کنند. این گروه تولیدی با گسترش نام تجاری خود به‌سوی پوشاک مخصوص موتورسواری، اقدامی خلاقانه انجام داده است، چراکه دو محصول موتورسیلکت و پوشاک را کنار یکدیگر قرار داده و از ترکیب هردوی آنها، یک نام تجاری مشترک را تجسم بخشیده است. مخاطبان این برند، لباس آن را جدا از موتورسیکلت‌های آن نمی‌دانند و هردوی این محصولات، در کنار هم، به ترویج و ارتقای نام تجاری هارلی‌دیویدسون کمک می‌کنند. درواقع باید گفت اقدام مذکور باعث شکل‌گیری یک نوع سبک زندگی خاص شده که مختص این برند است، به‌طوری‌که طرفداران این نام تجاری، ترکیب هر دو محصول در کنار هم را به‌عنوان یک سبک زندگی مطابق با مد روز می‌پسندند.

  •  زنان؛ مخاطبان جدید هارلی‌دیویدسون

گسترش دایره مخاطبان، یکی از راهکارهای مناسب بازاریابی جهت ارتقای نام تجاری و فروش بیشتر است، و در همین زمینه نیز توجه به دو گروه زنان و مردان می‌تواند در بالا بردن یک نام تجاری در بین طرفدارش مؤثر واقع شود. اگرچه طی چندین دهه، بخش اعظم مشتریان برند هارلی‌دیویدسون را مردان تشکیل می‌دهند، اما در سال‌های اخیر، توجه به گروه جنسیتی زنان نیز در دستور کار این برند قرار گرفته است و محصولاتی مطابق با علایق زنانه را تولید می‌کند. به‌طوری‌که امروزه بخش قابل‌توجهی از مشتریان دوچرخه و موتورسیکلت این برند، زنان هستند. در این میان، تمرکز این گروه تولیدی بر ارائه پوشاک زنانه نیز یکی از دلایل موفقیت این برند در جذب زنان به‌سوی موتورسیکلت‌های هارلی‌دیویدسون بوده است.

  •  کمپین مصور هارلی‌دیویدسون در اینستاگرام 

برند هارلی‌دیویدسون در اقدامی خلاقانه، به مخاطبان جوان خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام توجه کرده است و با ارائه یک سری نقاشی‌های فانتزی از جنگل، موجودات افسانه‌ای، غذاها و … جاده‌ای را به تصویر می‌کشد که موتورسیکلت‌ها و دوچرخه‌هایی با نام تجاری هارلی‌دیویدسون در انتهای آن‌ها دیده می‌شود. این تصاویر با عباراتی مانند (جاده تو را به کجا می‌برد) و … همراه شده و فضایی خیالی و فانتزی را رقم‌ زده است که با روحیات مخاطبان جوان این برند به‌خوبی همخوانی دارد. با توجه به میزان پسندها (لایک) و به اشتراک‌گذاری‌هایی که از کمپین مذکور شده است، می‌توان آن را یکی از مهم‌ترین اقدامات بازاریابی این برند در فضای مجازی قلمداد کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.