از ملت هوشمند تا چشم‌انداز هوشمند اقتصادی

آشنایی با ۸ شرکت بلاک‌چین، بیت‌کوین و ارز مخفی در سنگاپور

0

برنامه «ملت هوشمند» جایگزین «چشم‌انداز هوشمند اقتصادی» شده است. تمرکز سنگاپور روی فین‌تک است. این روزها، یکی از نگرانی‌ها در زمینه‌ نوآوری بلاک‌چین است و سرمایه‌گذاران و افراد خلاق آن را مورد بررسی قرار می‌دهند.

هسته اصلی این تکنولوژی بیت‌کوین است. ظاهراً، بیت‌کوین خدمات صنعتی‌اقتصادی را دگرگون کرده است. در سنگاپور بلاک‌چین هنوز در مراحل اولیه قرار دارد، با این حال، این کشور اقدامات امیدبخشی در زمینه بلاک‌چین انجام داده است. با مشاهده ۸ شرکت بلاک‌چین فعال در این کشور متوجه می‌شویم که تمرکز روی بیت‌کوین است.

سنگاپور ظرفیت بدل‌شدن به اولین کشور هوشمند جهان را دارد. انتظار می‌رود که بیشتر شرکت‌های دیجیتالی این کشور تا سال ۲۰۳۰رشد کنند و سنگاپور قطب تکنولوژیِ جهان شود.

اتونوموس

اتونوموس یک شرکت بلاک‌چین سنگاپوری است که امکان همکاری کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار را در محیط‌های دیجیتالی فراهم می‌آورد. اتونوموس به‌یاری تکنولوژی بلاک‌چین به کاهش اختلافات کمک می‌کند، حین رشد فرایند اتحاد سنتی با واسطه‌ها. کاربران در پلتفرم از اشکال مختلف استفاده می‌کنند و شرکت‌هایشان را گسترش می‌دهند.

اتونوموس کارش را اوایل سال ۲۰۱۶ آغاز کرد. هان ورسترت، بنیانگذار این شرکت، معتقد است که اتونوموس دنبال همبستگی در محیط دیجیتالی است.
توست شرکتی سنگاپوری است که در زمینه بلاک‌چین کار می‌کند، با شعار «ارسال سریع پول، ذخیره زمان». هدف این شرکت انتقال وجه به کشورهای جنوب شرقی آسیاست. کارگران مهاجرِ کشورهای جنوب‌ شرقی آسیا از طریق شرکت بلاک‌چینِ توست پول را سریع و ارزان ارسال می‌کنند.

در اکتبر ۲۰۱۵ درآمد توست۱/۲ میلیون دلار افزایش یافت. در ابتدا، انتقال پول به فیلیپین از طریق توست انجام می‌شد. اما اکنون این شرکت وجه را به تمامی کشورهای جنوب شرقی آسیا منتقل می‌کند. توست با طراحی اپلیکیشن موبایل انتقال وجه را ساده‌تر کرده است و تلاش می‌کند که امنیت سخت‌افزاری و امضاءهای دیجیتالی را به خدماتش اضافه کند.

[bs-quote quote=”در سنگاپور بلاک‌چین هنوز در مراحل اولیه قرار دارد، با این حال، این کشور اقدامات امیدبخشی در زمینه بلاک‌چین انجام داده است.برنامه «چشم‌انداز هوشمند اقتصادی» در همین راستا است.” style=”style-4″ align=”left” color=”#0c89d6″][/bs-quote]

 

دیجیکس‌گلوبال

دیجیکس‌گلوبال سال ۲۰۱۴ تأسیس شد. هدف این شرکت فروش طلا از طریق ارز رمزی بود. آنها در ابتدا به فکر دسترسی مردمی به طلا بودند، آن هم از طریق طلای دیجیتالی. مردم عادی با این روش به راحتی به طلا دسترسی پیدا می‌کردند.

کوین‌پیپ یک شرکت پرداختی بر پایه بیت‌کوین است. این شرکت پرنفوذ امکان انتقال وجه جهانی را فراهم می‌آورد. هدف شرکت کوین‌پیپ ارائه راه‌حلی سریع و آسان به‌منظور کار با اجتماعات است. کاربران کوین‌پیپ احتیاج ندارند که چیزی درباره بیت‌کوین بدانند.

کوین‌پیپ روش‌های مختلفی را برای پرداخت تاجران فراهم آورده است. این راه‌حل‌ها یا آنلاین هستند یا اپلیکیشن‌های فروش را شامل می‌شوند. بازرگانان پرداخت بیت‌کوین را از طریق شرکت کوین‌پیپ و ضمن دسترسی به کیف‌پول موبایلی‌شان انجام می‌دهند.

دی‌ام‌مارکتز شرکتی نرم‌افزاری برای سرمایه بازارهاست. این شرکت تخصصی در زمینه تکنولوژی بلاک‌چین فعالیت می‌کند. دی‌ام‌مارکتز به سودآوری اقتصادی و کاهش هزینه‌های خدمات اقتصادی در معاملات واقعی کمک می‌کند. دی‌ام مارکتز در لندن و سنگاپور شعبه دارد و یکی از ده استارتاپ برگزیده فین‌تکِ سال ۲۰۱۵ است.
ریپل‌گیت‌‍وی یا ریپل‌سنگاپور اولین دروازه موج‌دار در سنگاپور است که فروش طلا و نقره را کنترل می‌کند. ریپل‌گیت‌وی نوامبر۲۰۱۳ ، در جمهوری سنگاپور، تأسیس شد. این شرکت کمک می‌کند که پرداختِ مشتریان از طریق شبکه‌های موج‌دار انجام شود.

کوانتیفاید استز سال ۲۰۱۳ تأسیس شد و هم‌اکنون یک شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی است. کوانتیفاید استز خدمات و آموزش‌های خرد را به‌منظور ذخیره و معامله فلزهای گرانبها و رمزارز [مثل بیت‌کوین] ارائه می‌کند.

از دیگر خدمات این شرکت باید به چک‌‌های بیت‌کوین و تبدیل بیت‌کوین به ارز اشاره کرد. کوانتیفاید استز قابلیت خرید انواع مختلف طلا و نقره را از طریق ماشین‌های بیت‌کوین داراست. این ماشین‌ها در هکر اسپیس سنگاپور قرار گرفته‌اند.

کوین‌هاکو شرکتی در حوزه بیت‌کوین است. این شرکت با ارائه خدمات فین‌تک والت، خرید، فروش و امنیت بیت‌کوین را تضمین می‌کند. کوین‌هاکو به سال ۲۰۱۵ جایزه افتتاحیه هکاتون را ازآن خود کرد. همان موقع بانک دی‌بی‌اس سنگاپور هکاتون را برگزار کرد.

شرکت کوین‌هاکو نظر سرمایه‌گذاران سیلیکون‌ولی (از قبیل تیم دراپر، جاش جونز و بوست وی سی) را جلب کرده است. این شرکت در آپریل ۲۰۱۵ به اولین شرکت آسیایی تبادل بیت‌کوین، با برنامه بیت‌کوین والت، بدل شد.

هکاتون را با نام‌هایی چون روز هک، هک فست یا کد فست نیز می‌شناسند. هکاتون رویدادی برای ملاقات برنامه‌نویسان کامپیوتر و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار است. در این رویداد مدیران پروژه، طراحان گرافیک و طراحان واسط کاربری نیز شرکت می‌کنند. هدف ساخت نرم‌افزار یا سخت‌افزاری کاربردی در پایان رویداد است.

معمولاً رویداد هکاتون به موضوع خاصی اختصاص می‌یابد که شامل استفاده از زبان برنامه‌نویسی یا کنترل‌کننده سیستم می‌شود. هکاتون از دو واژه هک و ماراتون تشکیل شده است. در اینجا هک به معنی برنامه‌نویسی است، نه امنیت کامپیوتر.

هکاتون برای اولین بار در چهارم ژوئن ۱۹۹۹، در کالگری کانادا، و توسط برنامه‌نویسان اوپن‌بی‌اس‌دی آغاز به کار کرد. رویداد هکاتون انواع مختلفی دارد؛ گاه توجه برنامه‌نویسان به توسعه وب یا بازی‎های ویدئویی است و گاه به ساختن اپلیکیشن‌های تلفن همراه.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.