چرا در نمایشگاه‌های تجاری شکست می‌خورید؟

0

نمایشگاه‌ها فرصت بازاریابی فوق‌العاده‌ای برای کسب‌وکارهای مختلف و افرادی است که به‌تازگی استارتاپ خود را راه انداخته‌اند. با این حال، گاهی اوقات افراد صاحب کسب‌وکار جدید اشتباهاتی مرتکب می‌شوند که در نهایت به شکست آنها می‌انجامد.

  •  به نمایشگاه تجاری اشتباهی رفته‌اید

هزاران رویداد تجاری در سراسر دنیا وجود دارد. حتی وقتی شما کسب‌وکارها را در صنایع مختلف دسته‌بندی می‌کنید، می‌بینید که هر بخش از کسب‌وکار چندین قسمت دارد. اجاره یک غرفه در نمایشگاه تجاری پرهزینه است و لازم است سرمایه‌گذاری شما بازدهی داشته باشد. باید قبل از رزرو جا، به دنبال فرصت‌های موجود در هر نمایشگاه باشید. بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری در صنعت شما بهترین فرصت برای نمایش محصولات و خدمات‌تان است. اما ممکن است بودجه شما کفاف هزینه نمایشگاه را نکند. همیشه باید در نمایشگاه‌هایی شرکت کنید که از عهده مخارج آن برآیید تا به بهترین نتایج دست یابید.

  •  مشتریان خود را تحت تأثیر قرار نمی‌دهید

باید افراد را به سمت غرفه خود جذب کنید. شما و تیم شما باید بتوانید توضیح دهید که دقیقا چه کار می‌کنید و چگونه می‌توانید به مردم کمک کنید. این توضیح را باید حتی در جمله‌ای کوتاه منتقل کنید. به علاوه باید مردم دلیلی برای بازدید از غرفه شما داشته باشند. به فکر یک مسابقه باشید و آن را در توییتر و فیس‌بوک تبلیغ کنید. اگر مردم بتوانند به غرفه شما بیایند، این فرصت را خواهید داشت تا با آنها صحبت کنید و جزئیات بیشتری را به آنها ارائه دهید. همچنین باید مردم دلیلی داشته باشند که دوباره نزد شما بازگردند. می‌توانید، برای مثال، آنها را برای برخورداری از یک تخفیف ویژه ثبت‌نام کنید یا به آنها امتیاز عضویت رایگان در برنامه خود را بدهید.

  •  پیگیری نمی‌کنید

محیط نمایشگاه به شما این امکان را می‌دهد تا برای اولین‌بار با افراد دیدار کنید. اما در مدت زمان بعد از نمایشگاه باید به توسعه و تقویت روابط خود با افراد ادامه دهید. اگر پیگیر نباشید، هیچ کس نزد شما بازنخواهد گشت. بنابراین حتما در فهرست خود تمام اطلاعات تماس افراد را درج کنید و هرچند وقت یکبار به تک‌تک آنها سر بزنید. سعی نکنید برای آنها ایمیل جمعی بفرستید و مطالب را به طور شخصی برایشان ارسال کنید. همین ایده‌ها و نکات ساده می‌تواند به رونق بخشیدن به کسب‌وکار جدید شما کمک شایانی کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.