یکی از بزرگ‌ترین شتاب‌دهندگان استارتاپی دنیا به استرالیا ‌آمد

0

یکی از بزرگ‌ترین شتاب‌دهندگان استارتاپی در دنیا به استرالیا آمده است تا به دنبال افرادی بگردد که می‌خواهند با بهترین‌ها در دنیا کار کنند.

شتاب‌دهنده مرکز فناوری پلاگ اند پلی در سیلیکون‌ولی، که به گوگل، دراپ‌باکس، پی‌پال و زوسک کمک کرده است تا ایده‌های خود را به کسب‌و‌کار تبدیل کنند، در کنفرانس گرافن‌+ در ملبورن شرکت کرده ‌تا اعلام کند که مایل است به استارتاپ‌های استرالیایی کمک کند.

در عصر اینترنت اشیاء این شتاب‌دهنده به دنبال استارتاپ‌هایی است که قابلیت‌های نوآورانه را در اختیار کاربران قرار دهند؛ قابلیت‌هایی که ۲۰ سال پیش حتی نمی‌توانستیم تصورشان را بکنیم. در این دوره که هر چقدر داده‌های بیشتری داشته باشید، قدرتمندتر هستید، یک فرش را تصور کنید که به شما نشان می‌دهد چقدر افراد روی آن راه رفته‌اند، یا یک مخزن آب که می‌داند قرار است نشتی پیدا کند. حتی یک صندلی خودرو که به ضربه دست افراد واکنش نشان می‌دهد.

محصولات واقعی در حال توسعه هستند. یکی از این مراکز توسعه Imagine IM است که یکی از شرکت‌های استرالیایی کوچک و نوآورانه است که مرزها را از بین می‌برد و به دنبال ارائه قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد است. این شرکت از سال ۲۰۰۹ مبلغی معادل با ۳۰ میلیون دلار در تحقیقات دولتی جذب کرده است.

در کنفرانس گرافن+، معاون پلاگ اند پلی، عمر گوزن، اعلام کرد که یک فرصت بزرگ برای چنین استارتاپ‌هایی در استرالیا به وجود آمده است. پلاگ اند پلی دو برنامه شتاب‌دهنده را هر سال در ۱۴ حوزه صنعتی خاص در سیلیکون‌ولی ارائه می‌دهد. آنها یک قالب مشابه در هر یک از دفاتر خود در خارج‌ از آمریکا دارند. در این پلتفرم‌های نوآوری شرکت‌های پیشرو در صنعت اعم از اکسون موبیل، دو‌پونت، پپسی‌کو، آوری دنیسون‌ و غیره از پلاگ‌اند‌پلی می‌خواهند تا بر اساس اولویت‌های کاری و چالش‌های آنها فناوری‌های خاص را پیدا کند.

فعالیت های پلاگ اند پلی

حدود ۱۰۰۰ استارتاپ در سال در پلاگ‌اند‌پلی ثبت می‌شوند. سپس پلاگ‌اندپلی آنها را بررسی می‌کند و در فهرست ۱۰۰ استارتاپ برتر قرار می‌دهد. سپس مشتری در طول برنامه‌های شتاب‌دهنده به آنها رای می‌دهد. اخیرا، گوزن اعلام کرده که می‌تواند به بهترین استارتاپ‌های استرالیایی امکان دهد تا در این فهرست برترین‌ها جای گیرند.

سال گذشته، یکی از مشتریان شرکتی پلاگ‌اند‌پلی به اقدامات Imagine IM علاقه‌مند شد و در بین ۵۵۰۰ استارتاپ از آن دعوت کرد تا در استارتاپ اتوبان در آلمان شرکت کند. مشتری یک ابرقدرت مهندسی آلمانی به نام دیملر بود و چالشی که برای Imagine IM ایجاد کرده بود، توسعه حسگر هوشمند این استارتاپ بود. به عنوان فینالیست استارتاپ اتوبان، Imagine IM به عنوان یکی از ۸شرکتی انتخاب شد که جوایز فناوری را دریافت کرد.

گوزن می‌گوید: «وقتی شما بخشی از اکوسیستم پلاگ اند پلی می‌شوید، می‌توانید یک الگو را مشاهده کنید. وقتی در یک مکان موفق می‌شوید، ما محصولات و خدمات شما را در سایر قسمت‌های جهان نیز ارائه خواهیم داد.» پلاگ اند پلی یک سرمایه‌گذار روی استارتاپ‌ها در مراحل اولیه است اما بیشتر قدرت آن به شبکه جهانی‌اش مربوط می‌شود و کاری‌ که برای استارتاپ Imagine انجام داده است. این شتاب‌دهنده می‌خواهد همین موفقیت را در استارتاپ‌های استرالیایی دیگر نیز به وجود آورد.

در حال حاضر پلاگ اند پلی در استرالیا دفتر ندارد، اما موفقیت Imagine در اکوسیستم پلاگ اند پلی در سال گذشته دلیل اصلی حضور گوزن در کنفرانس بوده و ممکن است تاثیرات مهمی روی صحنه اکوسیستم استارتاپی استرالیا بگذارد.

گوزن به شدت تحت تاثیر پیشرفت‌ها در استرالیا قرار گرفته است. او به طور جدی در فکر یک شراکت با دولت و دانشگاه‌های داخلی است تا به ایجاد یک اکوسیستم برای استارتاپ‌های استرالیایی کمک کند تا آنها بتوانند خود را در سطح جهانی نشان دهند. پلاگ اند پلی در حال حاضر طرفداران زیادی در سیدنی دارد که در صحنه فین‌تک فعالیت می‌کنند. گوزن می‌گوید: «هدف من برقراری ارتباط با دولت و دانشگاه‌های محلی و پیداکردن این استارتاپ‌هاست و می‌خواهم تضمین کنم که آنها می‌توانند به راحتی در سیلیکون‌ولی با پلاگ‌اند‌پلی همکاری کنند.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.