وقت شمردن جوجه‌ها رسید!

۷ کار مهم که قبل از تمام‌شدن سال ۹۸ باید انجام دهید

0

ما در این مطلب، تنها چیزهایی را به شما یادآوری می‌کنیم که گاهی در ذهن خودتان هم چرخ می‌زنند. پس در این چند خط به دنبال مسیر تازه‌ای نگردید و تنها به بهانه همین یادآوری‌ها برای بستن پرونده‌های بازتان دست به‌کار شوید.

شاید سال و ماه و هفته تنها مرزهای قراردادی زمان باشند، اما می‌توانیم به بهانه همین قرار‌ها به کارهایمان سر و سامان دهیم، ناتمام‌ها را تمام کنیم، برنامه‌های تازه بچینیم و خود دیروز و فردایمان را با هم مقایسه کنیم. حالا که در آستانه آخرین ماه سال ایستاده‌ایم، وقت آن است که چند پرونده باز را ببندیم و سنگ بنای سال پویای پیش‌رو را هم بگذاریم.

ما در این مطلب، تنها چیزهایی را به شما یادآوری می‌کنیم که گاهی در ذهن خودتان هم چرخ می‌زنند. پس در این چند خط به دنبال مسیر تازه‌ای نگردید و تنها به بهانه همین یادآوری‌ها برای بستن پرونده‌های بازتان دست به‌کار شوید.

برد و باخت‌هایتان را روشن کنید

در سالی که گذشت کجای کسب‌و‌کارتان برنده و کجا بازنده بودید؟ همه اینها را بنویسید. شروع کنید به نوشتن دلایل برد و باخت‌تان و هر چه که به ذهنتان می‌رسد را روی کاغذ بیاورید. این برگه ارزشمندترین دارایی شما در سال‌۹۸ است. پس صادقانه و با جزئیات همه چیز را در آن شرح دهید.

با همکارانتان در مورد سال پیش‌رو صحبت کنید

با کسانی که رابطه کاری مستقیمی با شما دارند، جلسه بگذارید و در مورد تمام‌کردن کارهای ناتمام امسال و برنامه‌های سال آینده با هم صحبت کنید. در این گفت‌و‌گو تنها به پروژه‌های کاری نپردازید و سعی کنید که احساس همکارانتان نسبت به آنچه که در محیط کار می‌گذرد را درک کنید و برای بهبود آن تلاش کنید.

یادتان نرود که فرسودگی شغلی یکی از دلایل اصلی کاهش بهره‌وری کارکنان است؛ پس اجازه ندهید که سال جدید با مشکلات کوچک و نادیدنی که سرعت موفقیت‌تان را کم کرده، شروع شود.

به حساب‌و‌کتابتان سر و سامان دهید

در ماه پیش‌رو، پرونده‌های باز مالی را ببندید. بابت چه کارهایی طلب مالی دارید؟ آنها را پیگیری کنید. قرض بالا آورده‌اید؟ پس قبل از هر هزینه تازه‌ای با دریافتی‌های پایان سال قرض‌ها را صاف کنید. اجازه دهید که سال نو با کمترین فشار و ابهام مالی آغاز شود و بتوانید با ذهن آزاد از دغدغه‌های مالی، پروژه‌های تازه را شروع کنید.

یک هدف تازه ترسیم کنید

می‌دانیم که ممکن است در هر هفته و ماه برنامه تازه و متفاوتی را به برنامه‌های قدیمی زندگی‌تان اضافه کنید، اما از شما می‌خواهیم که به بهانه نو‌شدن سال، یک چشم‌انداز تازه و دقیق را به برنامه‌های قدیمی اضافه کنید.

چشم‌انداز شما قرار نیست کاری باشد. می‌توانید آن را در حوزه کارتان ببینید، یا اینکه در روابط فردی‌تان به دنبال محقق‌کردنش باشید. پس با جمله «من تا پایان سال ۹۹ … » هدفتان را ترسیم کنید و مقدمات رسیدن به آن را از همان ابتدای سال فراهم کنید.

یک دفترچه تازه بخرید

نوشتن خیلی چیزها را تغییر می‌دهد. اگر بتوانید اهدافتان را روی کاغذ پیاده کنید، ذهنتان با نظم بهتری مسیر رسیدن به آنها را ترسیم می‌کند. یک دفتر تازه بردارید و هر روز یا لااقل هر چند روز یک‌بار آنچه در ذهنتان می‌گذرد را در آن بنویسید. به خودتان گزارش کار دهید و با خودتان گپ بزنید. این نوشته‌ها مسیر ذهنی‌تان را شفاف می‌کنند و برای برداشتن موانع روانی یا اجتماعی-اقتصادی پیش‌رو به شما کمک می‌کنند.

آزمایش کامل بدهید

چکاپ سالیانه را فراموش نکنید. پویایی کاری شما کاملا به سلامت جسم‌تان بستگی دارد، پس سعی کنید پیچ و مهره‌های بدنتان را در این ماه آخر محکم‌تر کنید. چکاپ کامل سلامت و رو‌به‌راه کردن مشکلاتی که انرژی‌تان را گرفته‌اند، شما را چند قدم به موفقیت نزدیک‌تر می‌کند.

مراقب آدم‌های سمی باشید

در کسب‌و‌کار، روابط شخصی و حتی مراودات اجتماعی‌تان آدم‌های سمی را شناسایی کرده و سعی کنید که استراتژی تازه‌ای برای مواجهه با آنها بچینید. اگر باید در مورد مشکلات ارتباطی که با این افراد دارید گفت‌و‌گو کنید، مسیر مناسبی را برای بیان مشکلات انتخاب کنید و اگر با وجود گفت‌و‌گو توان برگرداندن اعتماد به رابطه را نداشتید، برای تغییر‌دادن شکل ارتباط‌تان فکری بکنید.

درست است که همه آدم‌های سمی را نمی‌توان از چرخه روابط حذف کرد، اما آگاه‌بودن از نگاه آنها نسبت به یک رابطه، احتمال آسیب‌دیدنتان در سال پیش‌رو را کاهش می‌دهد.

در ادامه بخوانید :
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.