وام‌دهی با آن‌دک کپیتال

اعطای 10 میلیارد دلار وام به بیش از 80هزار کسب‌و‌کار کوچک

0

در بین حوزه‌های کاری مختلف، استارتاپ‌هایی هستند که خدماتی را برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار ارائه ‌می‌دهند. یکی از این خدمات در اختیار قرار دادن بودجه لازم برای کسب‌و‌کارهاست.

آن‌دک کپیتال (OnDeck Capital) یک شرکت وام‌دهی کوچک و آنلاین است. این استارتاپ در حال حاضر در نیویوک، ویرجینیا، دنور، کلرادو در آمریکا، تورنتو در کانادا‌ و سیدنی در استرالیا دفتر دارد.

میچ ژاکوبز در سال ۲۰۰۶ آن‌دک را راه‌اندازی و دفتر مرکزی خود را در نیویورک افتتاح کرد. او به دنبال جذب سرمایه از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر بود. سرمایه‌گذاران اولیه این استارتاپ عبارت بودند از: فرست راند کپیتال، خسلا، ویلج ونچرز، کونتور ونچر پارتنرز، ساپ ونچرز، گوگل ونچرز و تایگر گلوبال منیجمنت.

آن‌دک از نرم‌افزار برای جمع‌آوری داده درباره عملیات و اقدامات کسب‌وکار استفاده می‌کند که این داده‌ها توسط یک الگوریتم پردازش می‌شوند تا واجد شرایط بودن کسب‌و‌کارها برای دریافت وام را تعیین کند. در سال ۲۰۰۷، این شرکت محصول وام‌دهی کوتاه‌مدت خود را معرفی کرد و اولین وام را اعطا نمود.

در اوایل سال ۲۰۱۰، این شرکت بیش از۵۰میلیون دلار وام به کسب‌و‌کارهای کوچک در آمریکا اعطا کرده بود.

تغییر مدیریت در آن‌دک کپیتال

ژاکوبز در سال ۲۰۱۲ آن‌دک را رها کرد و نوا برسلو، مدیرعامل این شرکت شد. آن‌دک به زودی در فهرست بورس نیویورک قرار گرفت و ۲۳۰ میلیون دلار درآمد کسب کرد. این شرکت یک خط عرضه اعتباری راه‌اندازی کرد و وام‌های مدت‌دار خود را حداکثر تا ۳۶ ماه افزایش داد. در سال ۲۰۱۵، این شرکت فعالیت خود را در کانادا و استرالیا آغاز کرد.

به عنوان زیرمجموعه شرکت آن‌دک کپیتال، این شرکت در سال ۲۰۱۵ در استرلیا راه‌اندازی شد تا خدمات مالی کافی و کارآمدی را به کسب‌و‌کارهای کوچک استرالیایی ارائه دهد. آن‌دک در استرالیا، آمریکا و کانادا فعالیت می‌کند و از زمان راه‌اندازی‌اش در سال ۲۰۰۷، بیش از ۱۰ میلیارد دلار وام به بیش از ۸۰هزار کسب‌و‌کار کوچک اعطا کرده است.

در استرالیا، آن‌دک با همکاری بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده نرم‌افزار حسابداری استرالیا، MYOB، همکاری می‌کند. آن‌دک استرالیا وام‌های کاری از ۱۰هزار دلار تا ۲۵۰هزار دلار در مدت‌های ۶ تا ۲۴ ماهه ارائه می‌دهد. با استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌ و سیستم امتیازدهی آن‌دک، این شرکت بر اساس عملکرد کسب‌و‌کارها آنها را ارزیابی می‌کند.

این قابلیت موجب می‌شود که تایید اعطای وام به کسب‌و‌کارهای کوچک استرالیایی در ۷۰۰ صنعت و حوزه کاری سریع‌تر صورت گیرد. تقاضای وام آنلاین آن‌دک فقط ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. برای شروع تقاضا، کافی است اظهارنامه بانکی ۳ماه اخیر را داشته باشید. در صورت تایید اعطای وام، می‌توانید ظرف یک روز کاری وام خود را دریافت کنید.

آن‌دک استرالیا وام‌های کاری از ۱۰هزار دلار تا ۲۵۰هزار دلار در مدت‌های ۶ تا ۲۴ ماهه ارائه می‌دهد

در ژوئن ۲۰۱۶، جی‌پی‌مورگان چیس با این استارتاپ مشارکت کرد تا یک فرآیند وام‌دهی آنلاین را در اختیار مشتریان کسب‌و‌کارهای کوچک قرار دهد. این بانک از فناوری خدمات وام‌دهی آن‌دک برای ارائه یک روزه بودجه به کسب‌و‌کارهای کوچک استفاده کرد.

آن‌دک یکی از اعضای بنیانگذار انجمن پلتفرم وام‌دهی نوآورانه (ILPA) است. ILPA یک سازمان تجاری است که شرکت‌های خدمات و وام‌دهی آنلاین برای خدمات‌دهی به کسب‌و‌کارهای کوچک را معرفی می‌کند. در سال ۲۰۱۶، این سازمان با همکاری انجمن فرصت‌های شرکتی یک خدمات قیمت‌گذاری کسب‌و‌کارهای کوچک به نام اسمارت باکس را راه‌اندازی کرد که روی تقویت کسب‌و‌کارهای کوچک برای ارزیابی و مقایسه بهتر گزینه‌های مالی تمرکز داشت.

آن‌دک با یک شرکت غیر‌انتفاعی آمریکا به نام اسکور نیز شراکت کرد. اسکور خدمات مشاوره و منتورشیپ رایگان در اختیار کسب‌و‌کارهای کوچک قرار می‌داد.

در سال‌های متوالی از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶، آن‌دک در بیزینس فست رتبه بالایی کسب کرد. به علاوه درسال ۲۰۱۴ فوربس آن را به عنوان یکی از شرکت‌های خوش‌آتیه آمریکا انتخاب کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.