هوندا و فناوری تقاطع هوشمند

0

ابرقدرت خودروسازی، هوندا اخیرا از فناوری «تقاطع هوشمند» استفاده می‌کند که ادعا می‌شود امنیت را به ویژه در عصر خودروهای بدون راننده افزایش می‌دهد

ممکن است جاده‌ها غیر قابل پیش‌بینی باشند و حدود ۴۰ درصد از تصادفات معمولا در تقاطع‌ها رخ می‌دهند. عابران پیاده و حیوانات ممکن است ناگهان وارد خیابان شوند، وسایل نقلیه اضطراری ممکن است درخواست بازکردن راه را بدهند یا یک راننده دیگر ممکن است مانور خطرناک انجام دهد مانند ردکردن چراغ قرمز.

فناوری V2I هوندا داده‌ها را از زیرساخت کنار جاده به یک خودرو ارسال می‌کند. سپس هشدارهای تصویری همراه با اعلان‌های صوتی روی داشبورد خودرو نمایش داده می‌شوند. طبق گفته هوندا، حدود ۲۰ درصد از مرگ و میرهای ناشی از تصادفات جاده‌ای در آمریکا در تقاطع‌ها رخ داده‌اند. هر چقدر هشدار سریع‌تر به دست راننده یا وسیله نقلیه برسد، زمان بیشتری برای اقدام مناسب وجود خواهد داشت تا این آمار کاهش یابد.

این پروژه آزمایشی که با همکاری شهر مریزویل انجام می‌شود، به دنبال رسیدگی به محدودیت‌های حسگرهای وسیله نقلیه جاده‌ای در پیدا کردن آدرس تصادفات جاده‌ای در تقاطع‌هاست.

تد کلاس، معاون تحقیقات راهبردی در مرکز تحقیق و توسعه هوندا، می‌گوید: «هوندا معتقد است که فناوری V2X یک مولفه ضروری در اکوسیستم حمل‌و‌نقل هوشمند است و می‌تواند نقش مهمی را برای تحقق داشتن یک جامعه بدون تصادف رانندگی ایفا کند. با همکاری با شهر مریزویل و ایالت اوهایو، این تحقیق درک بهتری از نحوه پیشرفت فناوری‌هایی مانند V2X و استفاده بهتر از آنها برای کاربران جاده‌ها پیدا کرد.»

تقاطع هوشمند
Honda V2X

وسایل نقلیه اضطراری

وسایل نقلیه اضطراری نمونه خوبی هستند. یک آمبولانس را در نظر بگیرید که یک فرد مجروح را حمل می‌کند، به یک خودروی دیگر در امتداد مسیر می‌تواند هشدار داده شود تا قبل از شنیدن آژیر، راه را برای آمبولانس باز کند.

برای افرادی که دچار اختلالات شنوایی هستند، هشدارهای تصویری به آنها کمک می‌کند تا واکنش سریع‌تری از خود نشان دهند. با اینکه امروز وسایل نقلیه اضطراری در بسیاری از مکان‌ها می‌توانند در صورت لزوم چراغ قرمز را رد کنند، هنوز این کار خطرناک است.

چراغ راهنمایی در مسیر وسیله نقلیه اضطراری را می‌توان با فناوری‌های هوشمند از قبل تنظیم کرد تا امکان عبور ایمن و سریع‌تر این خودروها را فراهم کنند. سیستم هوندا از ۴دوربین که روی چراغ راهنمایی در هر گونه از یک تقاطع نصب شده‌اند، استفاده می‌کند تا یک نمای کامل از وسایل نقلیه و عابران پیاده را در محدود ۳۰۰ فوتی به تصویر بکشد. سپس نرم‌افزار پردازش تصویر این شرکت یک تصویر ۳۶۰ درجه از تقاطع را ایجاد می‌کند که وسایل نقلیه و سایر اشیای در حال حرکت از قبیل عابران پیاده، موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه اضطراری را دسته‌بندی می‌کند.

داده‌های مهم با استفاده از یک سیگنال ارتباطات در محدوده کوتاه به وسایل نقلیه ارسال می‌شوند. هر خودرو یک کامپیوتر دارد که اطلاعات را رمزگشایی می‌کند و در صورت لزوم، هشدارهای صوتی و تصویری را به راننده ارائه می‌دهد. این به راننده کمک می‌کند تا درست عمل کند تا از تصادف بالقوه جلوگیری شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.