هوشمندی هندی‌ در بازی چوگان

ترکیب اینترنت اشیاء با هوش مصنوعی برای تغییر بازی کریکت

0

آنیل کامبل، یکی از معروف‌ترین بازیکنان کریکت در هند است که یک استارتاپ فناوری ورزشی را به نام اسپکتاکوم بنیانگذاری کرده است. این استارتاپ اخیرا با مایکروسافت همکاری می‌کند تا فناوری پیشرفته را وارد بازی کریکت کند.

اسپکتاکوم یک پلتفرم ساخته است که شامل یک چوب ۵ گرمی می‌شود. این چوب خود را به چوگان کریکت وصل می‌کند؛ یک جعبه که مانند درگاه اینترنت اشیاء عمل می‌کند و تجزیه و تحلیل‌های هوش مصنوعی نیز نظراتی را درباره سبک بازی ارائه می‌دهد.

داده‌های جمع‌آوری شده در فضای ابری بلافاصله از طریق یک مدل یادگیری ماشینی اجرا می‌شوند. این مدل کیفیت یک حرکت در بازی را ارزیابی می‌کند. آنیل می‌گوید که این چوب مجهز به اینترنت اشیاء خلاف ویژگی‌های یک چوب کریکت استاندارد عمل نمی‌کند.

فناوری اسپکتاکوم

فناوری پشت این چوب بسیار جالب است. مایکروسافت نقطه‌ها را به خوبی وصل کرده است تا از فناوری‌های در حال ظهور بهترین استفاده را کند. حسگرهای کوچک که به چوب وصل می‌شوند، پارامترهای لازم اعم از ضربه، سرعت، زاویه، چرخش و فاصله را اندازه‌گیری می‌کنند. این داده‌ها بلافاصله برای آزور اسفیر، یک دستگاه اینترنت اشیاء، ارسال می‌شوند.

داده‌های ارائه شده توسط چوب کریکت سپس به مرکز اینترنت اشیاء آزور ارسال می‌شود. این مرکز مانند یک درگاه فضای ابری عمل کرده و داده‌ها را به مدل یادگیری ماشینی ارسال می‌کند. خروجی این مدل در فضای ابری ذخیره می‌شود و سپس اپلیکیشن‌های همراه، وب و دسکتاپ آن را ارزیابی می‌کنند.

بازیکن اصلی در این طراحی آزور اسفیر- یک میکرو کنترلگر ایمن و نسل بعدی که برای فضای ابری بهینه‌سازی شده – است. این تراشه حاوی یک ماژول امنیتی، رادیوی وای‌فای، سیستم عامل لینوکس و مجموعه‌هایی است که می‌توانند با آزور آی‌او‌تی در ارتباط باشند. حسگرها می‌توانند از طریق پروتکل‌های استاندارد با آزور اسفیر در ارتباط باشند.

توسعه‌دهندگان می‌توانند به‌آسانی به آزور اسفیر برنامه بدهند تا داده‌ها را جمع‌آوری کرده، آنها را انتقال دهد و سپس به فضای ابری ارسال کند. این میکرو کنترلگر نقش اصلی را در راهبرد رایانش هیبریدی ایفا می‌کند.

مایکروسافت از نزدیک با اسپکتاکوم و بنیانگذار این استارتاپ همکاری می‌کند تا این محصول را طراحی و راه‌اندازی کند. استار ایندیا، یک شرکت تابعه ۲۱st Century Fox و یک برادکست کریکت پیشرو در هند، با موفقیت از این فناوری در مجموعه‌های اخیر استفاده کرده‌اند تا آمار و دیدگاه‌های زمان واقعی را ارائه دهند.

پگی جانسون، معاون اجرایی مایکروسافت برای اعلام این مشارکت راهبردی با اسپکتوکام و استارت ایندیا به هند سفر کرده است. کریکت تنها بازی نیست که در آن از قدرت هوش مصنوعی استفاده می‌شود. همین مفهوم را می‌توان برای سایر ورزش‌ها از جمله گلف، هاکی، بیسبال و بازی‌های مشابه سفارشی‌سازی کرد.

سرمایه‌گذاری اولیه مایکروسافت روی اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی شروع شده است. این شراکت با استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران بازارهای در حال ظهور است تا موارد استفاده نوآورانه را تقویت کند. چوب‌های کریکت هوشمند آنیل کامبل فقط نمونه‌ای از تاثیر عمیق فناوری روی ورزش و بازی‌هاست. با توسعه و رشد بیشتر هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، ما شاهد نوآورانه‌ترین سناریوها خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.