همچون آونگی میان زمین و آسمان

راهکارهای خلاقانه بازاریابی امگا

0

امگا که در سال ۱۸۴۷ تأسیس شد، در حال حاضر از زیرمجموعه‌های قابل توجه برند سواچ بوده و با اتخاذ راهکارهای بازاریابی منحصر‌به‌فرد خود، توانسته است‌ جایگاه متمایزی را در میان دیگر برندهای رقیب کسب کند

امگا که در سال ۱۸۴۷ تأسیس شد، در حال حاضر از زیرمجموعه‌های قابل توجه برند سواچ بوده و با اتخاذ راهکارهای بازاریابی منحصر‌به‌فرد خود، توانسته است‌ جایگاه متمایزی را در میان دیگر برندهای رقیب کسب کند.

پیشگام‌بودن در برخی از مهم‌ترین رویدادهای جهانی، سبک جسورانه و در عین حال متناسب با زندگی فردی، شبکه خرده‌فروشی گسترده، در کنار کاربرد فناوری‌های نوین علم بازاریابی، روند مناسبی را برای رشد و ارتقای برند امگا فراهم کرده است.

 پیشگام در اولین‌ها

برند امگا از جمله شرکت‌هایی به شمار می‌رود که در رویدادهای مهم جهانی حضوری قابل توجه دارد، خصوصا پیشقدم‌بودن و اولین‌بودن این نام تجاری در برخی ‌رویدادهای قابل توجه جهان، جایگاه منحصر‌به‌فردی را برای آن رقم زده است.

ساعت امگا اولین انتخاب ناسا بود که توانست همراه فضانوردان به ماه برود که این نکته می‌تواند یک عنصر متمایزکننده و خاص برای برند امگا رقم بزند.

حضور در المپیک‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ نیز از دیگر اقداماتی بود که این نام تجاری در مقام اسپانسر در آنها حضور داشت، ضمن اینکه وقت‌نگه‌دار رقابت‌های المپیک‌های مذکور نیز بوده است.

اگرچه حضور در رویدادهای مهم جهانی مانند المپیک و یا جام جهانی یک روش بازاریابی معمول برای برندهای مشهور جهان است، اما آنچه حضور شرکت امگا را متفاوت می‌کند، حضور خاص این برند است، مانند پیشگام‌بودن در سفر به ماه‌ یا به عنوان یکی از ساعت‌های مسابقات المپیک در سال‌های اخیر.

ضمن اینکه این برند از سال ۱۹۳۲ به عنوان یکی از حامیان اصلی مسابقات المپیک حضور داشته و این نکته نیز توانسته ‌در درازمدت، چهره شاخص این نام تجاری را در اذهان مخاطبان رقم بزند.

انقلاب حرفه‌ای امگا در طراحی

روند برند امگا در تولید محصولات خود، بر محصولات انقلابی و حرفه‌ای تأکید دارد، به این معنا که این نام تجاری در طراحی محصولات خود، به نکات متمایز و منحصر‌به‌فردی توجه دارد و در نهایت زنان و مردان جهان را نسبت به طرح‌های خلاقانه خود متمایل می‌کند.

این شرکت که در بین هر دوگروه جنسیتی زنان و مردان، مخاطبان زیادی دارد، با تکیه بر فناوری‌های پیشرفته جهان و همچنین قابلیت‌های ضدآب ساعت‌های خود، جایگاه قابل توجهی را یافته ‌که این امر علاوه بر استفاده از فناوری‌های روز دنیا، به نوع طراحی و ساخت این محصولات نیز مرتبط است. برند امگا از تولید طرح‌های منحصر‌به‌فرد، متمایز و خلاقانه باکی نداشته و روندی انقلابی را در طرح‌های خود پی افکنده ‌که البته بازخورد قابل توجهی نیز از سوی مخاطبان دریافت کرده و با استقبال مواجه شده است.

 شبکه توزیع و خدمات ویژه

داشتن یک شبکه توزیع قوی، از دیگر نکات قابل توجه در روند بازاریابی برند امگا به شمار می‌رود، این نام تجاری با داشتن بیش از هزار فروشگاه خرده‌فروشی در جهان، در کنار خدمات و فروش آنلاین محصولات خود، آشنای بسیاری از مشتریان جهانی است.

جالب است بدانید که موقعیت‌یابی این برند برای افتتاح خرده‌فروشی‌ها نیز بر مبنای اصول بازاریابی صورت می‌گیرد، به این معنا که برخی نقاط استراتژیک مانند فرودگاه‌ها برای این منظور انتخاب شده‌اند. همچنین ارائه خدمات به مشتریان در فروش مستقیم نیز توسط کارشناسانی صورت می‌گیرد که به صورت فنی آموزش دیده‌اند و با نحوه ارتباط با مشتری به خوبی آشنا هستند، طراحی بخش‌های VIP برای فروش که مشتریان به‌راحتی در آنجا حضور پیدا کنند و ساعت مورد نیاز خود را انتخاب کنند نیز بخش دیگری از خدمات ویژه این برند در خرده‌فروشی‌های معتبر آن به شمار می‌رود.

همچنین شایان ذکر است که ارائه خدمات پس از فروش و خصوصا تعمیر محصولات نیز از دیگر خدماتی است که این برند به مشتریان خود ارائه کرده و وجهه قابل اعتمادی را برای خود رقم زده است.

 متفاوت ولی کاربردی

اگرچه برند امگا یک نام تجاری لوکس و لاکچری به شمار می‌رود که مشتریان خاص خود را داشته و این امر باعث انتخاب طرح‌های نوآورانه و انقلابی در محصولات آن شده است، اما یکی از نکات قابل توجه در روند رشد این برند که به نوعی می‌تواند یک ابزار بازاریابی نیز برای آن به شمار رود، تولید ساعت‌هایی است که در عین حال که طرح‌هایی انقلابی و جسورانه دارند، با توجه به شیوه‌های زندگی فردی تولید شده‌اند.

به این معنا که محصولات این برند، صرفا یک سری محصولات گران‌قیمت و متمایز با طرح‌های جسورانه نیستند، بلکه کاربردی بوده و مناسب برای سبک‌های زندگی امروزی هستند. این نکته نیز می‌تواند در روند تولید این شرکت، یک عامل قابل توجه به شمار رود که در نهایت رضایت مشتریان را در پی خواهد داشت.

 کمپین‌های خاص زنانه

اگرچه روند بازاریابی این شرکت در مقابل مشتریان مرد و زن خود، یکسان بوده ‌و محصولات منحصر‌به‌فردی را برای هر دو گروه تولید کرده است، اما راه‌اندازی برخی کمپین‌های تبلیغاتی که مختص بانوان هستند، یکی از اقدامات خاص این شرکت در زمینه معرفی ساعت‌های مچی زنانه است.

این کمپین که با استفاده از عکس مدل‌های معروف جهانی عرضه می‌شود، برخی ‌ویژگی‌های خاص و زنانه محصولات این شرکت مانند براق‌بودن، الماس‌نشان‌بودن و … را که جزء خصوصیات لاکچری آن نیز محسوب می‌شوند، پررنگ‌تر جلوه می‌دهد. همچنین معرفی رنگ‌های براق و زنانه‌ای مانند صورتی نیز در این عکس‌ها متمایز بوده و بیشتر از اینکه خصوصیات فنی و دیجیتال آنها را به نمایش بگذارند، به ویژگی‌های لوکس زنانه آنها می‌پردازند.

اتخاذ چنین رویکردی در راستای معرفی محصولات لاکچری این کمپانی صورت‌گرفته و علاوه بر اینکه مخاطبان عمومی این برند را با رنگ‌بندی و لوکس‌‌بودن محصولات آن آشنا کرده و جایگاه متمایز آن را در جهان گوشزد می‌کند، مشتریان خاص و حقیقی را نیز به خرید محصولات فوق ترغیب می‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.