نگران نباش، قراره بیسکوئیت بفروشیم

سیلویا آسودو، از تجربه دیجیتال کوکی، سیستم فروش آنلاین بیسکوئیت می گوید

1

سیلویا آسودو، کارآفرین سابق و دانشمند راکت‌های ناسا‌ست و در حال حاضر پیشاهنگان دختر را مدیریت می‌کند و از تجربه و آرزوهای خود می‌گوید. خانم آسودو در زندگی خود همواره تلاش می‌کند تا تمام دختران مسیر موفقیت را بشناسند.

از نظر سیلویا آسودو، دانستن چگونگی دسترسی به اهداف، خلاقیت و فرصت برای هر دختری ضروری است. سیلویا آسودو به‌تنهایی در اتاق عادت داشت، زیرا او مهندس و دانشمند راکت بود و زمان زیادی را در آزمایشگاه پرتاب جت ناسا می‌گذراند. همچنین همکاری‌های کوچکی با دل و آی‌بی‌ام داشت.

با تمام اینها هیچ چیزی باعث نمی‌شد تا سیلویا به رویاهای خود فکر نکند. به گفته ‌او، تفکر در مورد رویاهایش درسی است که در جوانی‌اش از رهبر پیشاهنگان دختر یاد گرفته است. اکنون او به عنوان مدیر پیشاهنگان دختر آمریکا، ‌روی افزایش و توسعه فعالیت‌های بنیادی با پیشاهنگان دختر کار می‌کند.

پیشرفت و توسعه اقلیت‌های اجتماعی و نیز ساخت برنامه‌ای هدفمند برای همکاری‌های سازمان‌یافته‌، می‌تواند در آینده پیشاهنگان دختر را به کارآفرینان موفقی تبدیل کند. در این متن مصاحبه سیلویا آسودو با مجله کارآفرین را می‌خوانیم.

  • شما وقتی به پیشاهنگان دختر ملحق شدید، ۷ساله بودید، اما ظاهرا تاثیرات آن سازمان در شما طولانی‌مدت بوده است. در آن زمان چه حس خاصی در شما ایجاد شد؟

من در یکی از مناطق نیومکزیکو به نام رورال بزرگ شدم. دختران آن منطقه خیلی علاقه‌مند به ریاضی و علوم نبودند و همین باعث تنهایی‌ام می‌شد. در یکی از کمپ‌های پیشاهنگی، رهبر گروه متوجه شد که به ستاره‌ها نگاه و مسیرشان را جست‌وجو می‌کنم. برای همین صورت‌های فلکی و سیستم شکل‌گیری آنها را برایم توضیح داد.

قبل از اینکه مربی پیشاهنگی‌ام توضیحاتی درباره ‌صور فلکی به من دهد، تنها نورهایی چشمک‌زن در آسمان می‌دیدم. او بعد‌ها مشوقم شد تا نشانی علمی به دست آورم. این نشان علمی به خاطر ساخت یکی از مدل‌های راکت بود. پیش از شروع به کار راکت باید آزمایش‌های زیادی را انجام می‌دادم.

این آزمایش‌ها و تلاش‌های پیش از شروع به کار راکت حاوی اطلاعات مفیدی بود، شاید برای اینکه به من یاد داده بودند تا به جای اندیشیدن درباره ‌‌خطاها به این فکر کنم که چقدر در علوم پیشرفت می‌کنم و از همه مهم‌تر اینکه علوم را دوست دارم.

  • چطور پیشاهنگان دختر به شما آموزش داد تا علاقه‌مندی و استعداد خود را مدیریت کنید؟

تقریبا پیشاهنگان دختر را ترک کرده بودم، چون فکر می‌کردم که خانواده‌ام نمی‌توانند هزینه‌های آن را پرداخت کنند. در واقع خانواده ‌ما با چک حقوق ماهیانه والدینم می‌گذشت و هر ماه آنها منتظر بودند تا نوبت چک حقوق بعدی‌شان فرا برسد.

یادم هست که داستانم را برای رهبر گروه تعریف کردم و گفتم که باید از آنجا بروم. او خندید و گفت‌: «نگران نباش، قراره بیسکوئیت بفروشیم.» و این مسئله به اندازه ‌آزمایش علمی برایم جالب شد و زندگی‌ام را برای همیشه عوض کرد، چون فهمیدم که می‌توانم فرصت‌های جدیدی را خلق کنم.

همچنین، چگونگی ساخت برنامه‌ای تجاری، مدیریت مالی، رفتار با مشتریان و هدایت اهداف به سمت مسیر‌های قابل دسترس را به من آموخت. به همین خاطر تصمیم گرفتم در استنفورد درس بخوانم و دیگر برای ناسا کار نکنم.

  • فکر می‌کنید چه اتفاقی می‌افتاد اگر زندگی شما کاملا متفاوت بود؟

احتمالا بهترین مدیر یکی از مناطق خارجی بودم.

  • ولی شما به جای مدیر خارجی، دانشمند راکت شدید. به نظرم در حرفه ‌شما زنان زیادی حضور ندارند، اینطور نیست؟

پیش‌تر‌ها عادت داشتم بگویم همه اسمم را به خاطر می‌سپارند، زیرا من «یکی» بودم. یادم هست، در اولین شغلی که در یکی از تابستان‌های دوران دانشجویی به عنوان مهندس زمین‌شناسی داشتم، متوجه شدم که برای خانم‌ها دستشویی درست نکرده‌اند.

بعد از مدتی فهمیدم خارج از محوطه سایت، یک توالت زنانه وجود دارد. برای رسیدن به توالت زنانه دوچرخه‌ای خریدم تا هر وقت نیاز به دستشویی‌رفتن داشتم، سریع خودم را به خارج از محوطه سایت برسانم. بعد از ۶ هفته‌، بالاخره برایم دستشویی درست کردند و گفتند: این برای شما‌ست.

تمام این ماجرا به من آموخت تا چطور شنونده‌ درخواست‌های دیگران باشم و اینکه حواسم به اطرافم باشد. پیشرفت در صنعت تکنولوژی فقط به شاگرد اول بودن بستگی ندارد. برای پیشرفت در تکنولوژی باید بیش از هر چیزی درباره ‌شبکه‌ها و چگونگی حل مشکلات بیاموزیم.

  • در حال حاضر، پیشاهنگان دختر چگونه به کودکان آموزش می‌دهند؟

تمام سعی ما در این است که دخترانمان اذیت نشوند. ما به آنها برچسب خوب یا بد نمی‌زنیم. در حقیقت اولین قدم یادگیری انجام‌دادن است. برای همین پیشاهنگان دختر سعی دارد تا حس حضور در مدرسه را در کودکان ایجاد کند. بیشتر وقت‌ها با کودکی روبه‌رو می‌شویم که توانایی کار با کامپیوتر یا ابزارهای دیگر را ندارد.

ما به جای رها‌کردن این کودکان به آنها فرصت دوباره می‌دهیم و تا زمانی که یاد نگرفته‌اند، رهایشان نمی‌کنیم. اخیرا، در یکی از کمپ‌هایمان در آتلانتا، دختر جوانی از آب ترسیده بود و علاقه‌ای به قایقرانی نشان نمی‌داد.

با این حال، هر روز به دوستانش که روی آب بودند، نگاه می‌کرد تا بالاخره، تصمیم گرفت تا قایقرانی را امتحان کند. در پایان هفته، او اولین کسی بود که با قایق به ساحل رسید. هر چقدر فعالیتی را بیشتر انجام دهید، هر چیزی که باشد، شما در آن تسلط‌، اعتماد‌به‌نفس و اشتیاق پیدا می‌کنید.

بیشتر تمرکز پیشاهنگان دختر، فراهم‌کردن محیط‌هایی برای تجارت الکترونیک است. در حال حاضر، آموزش تکنولوژی بلاکچین و امنیت سایبر اولویت ما‌ست. یکی از دلایلی که ما به دخترانمان کدگذاری را یاد می‌دهیم، تغییر سریع دنیا‌ست

  • شما پیشاهنگان دختر را به سمت اهداف جاه‌طلبانه‌ای مثل رهبری، استقلال و کارآفرینی هدایت می‌کنید. چطور این اتفاق می‌افتد؟

با صحبت درباره ‌زنانی که رهبران قدرتمندی بودند، کارمان را شروع می‌کنیم. سپس برنامه ‌تولید بیسکوئیت و همکاری‌های سازمانی را انجام می‌دهیم که کمک زیادی به انتقال پیام ما در اجتماعات می‌کند. این کارهای به ظاهر کوچک، پیامدهای بزرگی به همراه دارد. نیمی از زنانی که در مراکز دولتی آمریکا کار می‌کنند، دو‌سوم سناتورهای زن آمریکا و بیش از نیمی از مدیران تجاری زن عضو پیشاهنگان زن بودند.

  • دختران امروزی خواهان چه چیزی از پیشاهنگان دختر هستند؟

آمریکا بی‌خانمان‌های زیادی دارد، نیویورک با ۶هزار بی‌خانمان یکی از مشهور‌ترین شهرهای آمریکا‌ست. برای همین دختران امروز به دنبال راهی هستند تا به کسب درآمد بی‌خانمان‌ها کمک کنند. چند سال قبل، ما سیستمی را تحت عنوان دیجیتال کوکی معرفی کردیم.

این سیستم فروش آنلاین بیسکوئیت تجربه‌ خوبی برای دختران پیشاهنگ بود. آنها به سمت اهداف تجاری و سودمند قدم گذاشتند. بعد از مدتی از تجربه سیستم فروش آنلاین، دختران زیادی به سراغم آمدند و گفتند: «هیچ وقت فکر نمی‌کردیم که شروع کسب‌و‌کار جدید آنقدر راحت باشد» به همین دلیل برنامه ‌جدیدی برای پیشاهنگان دختر ترتیب دادیم تا آنها را با کارآفرینی آشنا کنیم.

  • به نظر شما، ایده ‌فروش بیسکوئیت می‌تواند الهام‌بخش بسیاری از کسب‌و‌کارهای خانگی شود؟

اخیرا زنی را ملاقات کردم که کفش‌های کتانی سفارشی تولید می‌کرد، به نظرم کار جالبی بود. ما در سازمان پیشاهنگان دختر، برنامه‌های رقابتی مختلفی برای شناخت ایده‌های نو برگزار می‌کنیم. در بالاترین سطح این مسابقات، شما باید پروژه‌ای را ارائه دهید که از زمانتان جلوتر باشد.

یکی از پروژه‌های برگزیده، آموزش کدینگ در محله کوچکی از مکزیک بود. دختری که این پروژه را ارائه کرده بود، حتی به معلم‌ها هم آموزش می‌داد تا بتوانند کدینگ را به شاگردان خود یاد بدهند. لازم به ذکر است که این دختر حتی از دبیرستان هم فارغ‌التحصیل نشده بود.

  • چطور این حرکت‌های جالب کارآفرینی برنامه‌هایی هدفمند می‌شوند؟

ما تمام سعی خود را می‌کنیم تا برنامه‌های متنوعی را به بچه‌ها آموزش دهیم. بیشتر تمرکز پیشاهنگان دختر، فراهم‌کردن محیط‌هایی برای تجارت الکترونیک است. در حال حاضر، آموزش تکنولوژی بلاکچین و امنیت سایبر اولویت ما‌ست.

یکی از دلایلی که ما به دخترانمان کدگذاری را یاد می‌دهیم، تغییر سریع دنیا‌ست، اما دلیل دیگرمان برای این آموزش‌ها، استفاده تحلیلگرایانه از داده‌ها در زمینه هویت و حل مشکلات است. یادگیری کدینگ برای دختران پیشاهنگ، امکان پیداکردن شغل را افزایش می‌دهد.

به طور مثال، سیستم‌های رأی‌گیری، مالی یا اطلاعات شخصی، به فردی برای نظارت نیازمند هستند. علاوه بر اینها، در رقابت‌های علمی میان آمریکا و دیگر کشورها هم مفید است.

  • به عنوان فردی که از سیستم پیشاهنگان دختر فارغ‌التحصیل شده، چگونه به این دختران کمک می‌کنید تا موفق شوند؟

پیشاهنگان دختر و لینکدین به‌تازگی همکاری خود را آغاز کرده‌اند و ما بسیار از این همکاری خوشحالیم، زیرا ما ‌‌روی امنیت کاربران بعد از خروج از محیط فعالیت می‌کردیم، اما این کار با لینکدین، قدم بزرگی برای دختران ما‌ست.

آنها می‌توانند حرفه‌ای‌تر کار کنند و شغل ایده‌آلی را به دست آوردند. اگرچه تلاش ما برای همکاری با سازمان‌های بزرگ پروسه‌ای طولانی‌مدت است، ولی با همکاری با دیگر سازمان‌ها، دختران ما فرصتی برای نمایش توانایی‌های خود کسب می‌کنند.

۱ دیدگاه
  1. انتشارات خیلی سبز می‌گوید

    جای آموزش های خوب و تاثیر گذار در سیستم آموزشی ما کاملا خالی

    انتشارات خیلی سبز

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.