نقشه‌کشی آسان با اتوسازه

0

سفارش آنلاین کالا، آژانس و… حالا به تهیه نقشه ساختمان نیز رسیده است. «اتوسازه» استارتاپی است که دقیقا به همین منظور تاسیس شده است. خالق ‌اتو‌سازه‌ ‌مرتضی حیدری  است. او که جوانی بیست‌و‌شش‌ساله  است و مدرک کارشناسی ارشد عمران‌ گرایش سازه‌ دارد، استارتاپی را متناسب با کسب‌و‌کار رشته خود و آن هم در شهرش، اراک، تاسیس کرده است و تیمی هشت‌نفره را پس از گذشت یک‌سالگی‌شان، هدایت می‌کند. 

  •  بهتر است از اینجا شروع کنیم که «اتوسازه» چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

اتوسازه یک سرویس ابری دانش‌بنیان است که به ارائه خدمت به مهندسان سازه می‌پردازد. ماموریت اصلی اتوسازه افزایش بهره‌وری در صنعت ساخت‌و‌ساز  با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات است. اولین محصول اتوسازه یک دستیار دیجیتال برای ترسیم نقشه‌های سازه‌های بتنی است. این دستیار دیجیتال جایگزین تکنیسین‌هایی می‌شود که در حالت عادی باید زمان بسیار زیادی را صرف ترسیم نقشه‌های سازه‌ای کنند. این دستیار دیجیتال با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و فناوری پردازش ابری سرعت، دقت و اقتصادی‌بودن نقشه‌ها را به ارمغان می‌آورد.

  •  ایده «اتوسازه»  از کجا آمد؟ آیا در این راه الگوی خارجی داشتید؟

معروف است که نیاز، مادر اختراع است. در مورد اتوسازه نیز، تولید نقشه‌های عمرانی برای ما و مهندسی عمران، علاوه برآنکه فرآیندی گران، مشکل و زمان‌‌بر بود، از کیفیت مطلوب نیز برخوردار نبود. از طرف دیگر، جذابیت‌های صنعت ساخت‌و‌ساز  از جمله بازار بسیاربزرگ، مقیاس‌پذیری و تکرارشوندگی که کمتر در حوزه‌های دیگر یافت می‌شود، ما را به توسعه اتوسازه واداشت و بسیار هیجان‌زده‌ایم که هر چه در مسیرتوسعه اتوسازه جلوتر رفتیم، ایده‌های جذاب بیشتری به ذهنمان رسید. 

  •  کاربران چطور باید  به اتوسازه اعتماد کنند؟ 

اتوسازه محصول استارتاپی است که در دانشگاه متولدشده، در مرکز رشد به بلوغ رسیده و نهایتا توسط معاونت علمی ریاست جمهوری به عنوان شرکت دانش‌بنیان شناخته شده است. ‌ما زمان و انرژی بسیاری را صرف آزمایش و گرفتن بازخورد از مشتریان واقعی کرده‌ایم تا مطمئن شویم نیازهای مشتریان به خوبی پاسخ داده می‌شود. ‌قیمت پایین‌تر، سرعت بیشتر و کیفیت بالاتر، در کنار ارتباط مستمر با اساتید خبره باعث شده است که کاربران بسیاری به مشتریان وفادار ما تبدیل شوند.

  •  سرمایه اولیه اتو‌سازه چقدر بوده است؟ 

در ۹ ماه اول‌ که مشغول توسعه هسته اصلی اتوسازه بودیم، از سرمایه شخصی برای تهیه دفتر، استفاده کردیم و بعد از تولید کمینه محصول پذیرفتنی، با چند سرمایه‌گذار و حمایت‌کننده وارد مذاکره شدیم. خوشبختانه به سبب مدل کسب درآمدی پیچیده و جذابی که اتوسازه دارد، سرمایه‌گذاران و حمایت‌کنندگان زیادی ازجمله پارک علم و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی این محصول را تحت حمایت قرار دادند.  درحال حاضر نیز هزینه‌های ما از محل این حمایت‌ها تامین می‌شود. 

  •  همه‌ خدماتی را که اتو‌سازه ارائه می‌دهد، به صورت تیتر‌وار بفرمایید.

۱-  تهیه نقشه ‌سازه‌های بتنی و ارائه لیستوفر و مدیریت اطلاعات سازه‌

۲-  کنترل مضاعف سازه‌ها و ارائه گزارش در قالب دفترچه محاسبات

۳-  مناقصات هدفمند و اتصال زنجیره تامین مصالح به مصرف‌کنندگان، درحوزه‌ صنعت ساختمان

  • کاربران چطور می‌توانند از خدمات اتوسازه استفاده کنند؟ 

کار با اتوسازه بسیارساده است، در واقع کارهای مشکل، در پشت پرده و ‌روی سرورهای ما انجام می‌شود. برای استفاده از اتوسازه، کافی است یک حساب کاربری بسازید، وارد پنل خود شده، تنظیمات کلی خود را بارگذاری کنید، اتوسازه پردازش‌ها را انجام داده و نتایج را به شما نشان می‌دهد.

  •  چه تمایزی بین شما و دیگر شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، وجود دارد؟

پارامترهای مختلفی وجود داردکه ما را از رقبایمان متمایز می‌کند، از جمله آنها، می‌توان به موارد زیر اشاره  کرد:

  قیمت: هزینه سرویس‌های ما‌ بسیار کمتر از سرویس‌های مشابه است. برخلاف روش‌های رایج، کاربر نیازی به تهیه نرم‌افزارهای گران‌قیمت ندارد و تنها هزینه سرویسی که استفاده می‌کند را می‌پردازد.

 کیفیت بهتر: در تولید نقشه‌ها، الگوریتم‌های بهینه‌سازی مختلفی را ‌روی محصولمان اعمال کرده‌ایم تا مطمئن باشیم نقشه‌های تولیدی با بالاترین کیفیت ممکن و مطابق با آخرین آیین‌نامه‌ها، به دست کاربر می‌رسد.

 خودکاربودن: اتوسازه بسیاری از فرآیندهای زمان‌بری که کاربر در حال حاضر‌ باید به صورت دستی انجام دهد را به صورت خودکار و در پشت پرده انجام می‌دهد.

 به‌روز‌رسانی دائمی: از آنجا که اتوسازه یک سرویس ابری است، متعهد هستیم با به‌روز‌رسانی دائمی، الگوریتم‌هایمان را بهبود بخشیده و محصولمان همیشه مطابق با آخرین آیین‌نامه‌های ابلاغی باشد.

  •   چه برنامه‌هایی برای جذب مخاطبان داخلی یا خارجی دارید؟

درمرحله اول تلاش می‌کنیم وجوه تمایزی که درسوال قبل، تشریح شد را به مشتریان بالقوه معرفی کنیم. همچنین برنامه بسیار گسترده‌ای برای ارتباط با دفاتر مهندسی، تامین‌کنندگان مصالح و فعالیت‌های بازاریابی مدنظر داریم. موضوعی که حائز اهمیت است اینکه ما از ابتدا به دنبال ارائه این سرویس در بازارهای جهانی بوده‌ایم. خوشبختانه ادبیات مهندسی در دنیا یکی است و محدودیتی برای عرضه این محصول درسطح جهانی نداریم.

  •  تیم  اتوسازه شامل چه سمت‌ها و تخصص‌هایی می‌شود و چند نفر هستید؟

یکی از مواردی که به آن بسیار افتخار می‌کنیم، ساخت تیمی خلاق، یکپارچه و با‌انگیزه است. در حال حاضر تیم ما، شامل ۸ نفر با تخصص‌های گوناگون، ازجمله مدیر ارشد اجرایی، مدیر بخش فناوری، تحلیلگر کسب‌وکار، از رشته‌های عمران (سازه) و نرم‌افزار است.

  •  در حال حاضر در چه مرحله‌ای از استارتاپ خود قرار دارید؟

درحال حاضر، محصولمان را به وفق‌‌دهندگان اولیه (early adopters‌) ارائه کرده‌ایم و درحال اعمال بازخوردهای آنها ‌روی محصول‌مان هستیم و به‌زودی استفاده از آن را برای عموم اعلام خواهیم کرد.

  •  چه برنامه‌هایی در آینده دارید؟

دو بخشی که خیلی ‌روی آن تمرکز کرده‌ایم، استفاده از داده‌کاوی برای تحلیل الگوها و واقعیت مجازی است. به سبب بزرگ‌بودن این صنعت، روزانه داده‌های بسیاری از تولید نقشه‌ها در دسترس ما قرار می‌گیرد که با استفاده از داده‌‌کاوی می‌توانیم اطلاعات بسیار سودمندی از آن استخراج کنیم. علاوه برآن، در حالت وسعت محصولی هستیم که به مهندسان این امکان را می‌دهد که‌ با استفاده از واقعیت مجازی و تلفن هوشمند خود، یک مدل سه‌بعدی دقیق از نقشه‌های خود را قبل از ساخت ملاحظه کنند. همچنین بسیار تمایل داریم تا محصولمان را در بازارهای خارجی نیز ارائه کنیم. معتقدیم حضور در بازارهای بین‌المللی، علاوه بر رشد بیشتر، به ما امکان رقابت‌پذیری و پویایی بیشتر را می‌دهد. با تحقیقی که انجام داده‌ایم، ترکیه، برزیل و کشورهای قاره آمریکای جنوبی، بازارهایی هستند که شباهت زیادی به بازار ایران دارند و به‌زودی برنامه‌هایی برای حضور در آنها خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.