نخستین آژانس مدرن تبلیغاتی جهان و راهکارهایش

0

آژانس بین‌المللی جی والتر تامپسون یا JWT  در زمره آژانس‌های تبلیغاتی به شمار می‌رود که با داشتن بیش از ۲۰۰ شرکت در بیش از ۹۰کشور جهان، جایگاه قابل توجهی را در میان شبکه‌های تبلیغاتی و بازاریابی جهان کسب کرده است. این شرکت که مقر اصلی آن در نیویورک قرار دارد، با داشتن بیش از ۱۰هزار بازاریاب در سراسر جهان، از جمله مؤثرترین شرکت‌های تبلیغاتی به شمار می‌رود که البته خود زیر‌مجموعه گروه تبلیغاتی بزرگ‌تری به نام WPP محسوب می‌‌شود. آنچه در شکل‌گیری و تداوم این گروه تبلیغاتی برجسته است، استفاده بهینه از نیروهای خلاق است؛ به طوری که بسیاری از منتقدان حوزه تبلیغات، آژانس والتر تامپسون را نخستین نمونه‌ای می‌دانند که به صورت حرفه‌ای تبلیغات مدرن و خلاق را در جهان آغاز کرده است.

این آژانس که در سال ۱۸۶۴ توسط جیمز والتر تامپسون راه‌اندازی شد، توانست در خلال تحولات اقتصادی جهان مانند انقلاب صنعتی، بازار خود را به عنوان یک شرکت تبلیغاتی تثبیت کرده و تبلیغات مدرن و خلاقانه خود را شروع کرد. استفاده از نیروی‌های خلاق و جوان که با فناوری روز دنیا آشنایی داشتند، باعث پویایی این شرکت شد و توانست این آژانس را در طول عمر طولانی‌اش به یکی از معتبرترین و مدرن‌ترین آژانس‌های جهان تبدیل کند. استخدام یک نویسنده و یک هنرمند از همان بدو پا گرفتن این آژانس، نشان‌دهنده اهمیتی است که مؤسس آن به خلاقیت و تفکر می‌داد، به طوری که بعدها نیز اتاق فکر و خلاقیت به عنوان یکی از بخش‌های اصلی و مهم این شرکت در آن باقیمانده و در تمام شعبه‌های آن در سراسر جهان نیز به این مسئله توجه ویژه‌ای مبذول شده است.

  •  حضور گسترده فناوری در تبلیغات

از جمله اهداف مهمی که آژانس JWT از همان آغاز تأسیس خود به آن توجه ویژه داشت، جهانی‌کردن فعالیت‌های تبلیغاتی خود بود؛ به این معنا که به شرکت‌های مختلف کمک می‌‌کرد تا بتوانند محصولات خود را نه‌تنها در کشور خود، بلکه در سایر نقاط جهان نیز تبلیغ کنند. هدف مذکور برای آژانس والتر تامپسون، خصوصا در قرن حاضر و با حضور گسترده اینترنت، مشخص‌تر جلوه می‌کند، چراکه فضای مجازی و شبکه‌های مختلف اجتماعی نیز باعث فعالیت بیشتر و پررنگ‌تر این شرکت در بین مردم جهان می‌شوند. جالب است بدانید موفقیت‌های این آژانس در زمینه تبلیغات مدرن به اندازه‌ای بوده است که در سال ۲۰۰۹ توسط مجله معتبر ادویک (Adweek) به عنوان آژانس برتر سال جهان معرفی شده بود. می‌توان گفت آنچه این آژانس را در طول عمر طولانی‌اش، زنده و پویا نگه داشته‌، استفاده از تبلیغات مدرن است؛ به این معنا که از همان آغاز تأسیس تا کنون که فناوری‌های جهان رو به فزونی هستند، این گروه تبلیغاتی، خود را بی‌نیاز از تکنولوژی‌های جدید و مدرن ندانسته و با استخدام افراد متخصص، سعی دارد با فناوری روز جهان حرکت کرده و از قافله مدرنیته عقب نماند.

  •  با دهان خود طبیعت را نجات دهیم

از جمله کمپین‌های خلاقانه و مدرن آژانس والتر تامپسون، کمپینی است که در جهت حفاظت از محیط‌زيست راه‌اندازی شده بود. در این کمپین که با شعار «حمایت از طبیعت، حمایت از خودمان است» همراه شده بود، تصاویری از چهره حیوانات مختلف را می‌بینيم که روی صورت انسان قرار گرفته‌اند، مثلا صورت یک ماهی ‌یا یک میمون که روی صورت انسان قرار گرفته و دهان آنها جای دهان انسان را گرفته است. این جابه‌جایی چهره و خصوصا دهان، نشان‌دهنده این نکته خلاقانه است که تغذیه انسان‌ها به نوعی تغذیه طبیعت نیز هست و داشتن یک تغذیه سالم در نهایت به حفظ و ماندگاری محیط زیست کمک می‌کند. آشنایی باشرکت های دیجیتال مارکتینگ

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.