مضرات گوگل‌تکس برای اکوسیستم استارتاپی هند

0

متخصصان مالیاتی می‌گویند Google Tax که دولت هند برای درآمد حاصل از تبلیغات آنلاین برای شرکت‌های تجارت الکترونیک غیر‌ساکن در هند اعمال می‌کند، تاثیر منفی روی اکوسیستم استارتاپی خواهد گذاشت.

این مالیات که در حال حاضر ۶ درصد است، از اول ژوئن سال گذشته میلادی اجرایی شده است. اگر استارتاپ‌ها را در نظر بگیرید، آنها در واقع ۲۲درصد مالیات پرداخت می‌کنند که شامل ۱۵درصد مالیات خدمات است.

نیشی دسای، مدیر شرکت Nishith Desai Associates می‌گوید: «این واقعیت که گوگل‌تکس علاوه بر مالیات‌های قابل پرداخت توسط صاحبان کسب‌و‌کار به ازای خدمات آنلاین واردات در نظر گرفته شده است، هزینه کسب‌و‌کار را برای استارتاپ‌ها افزایش می‌دهد و در نتیجه مانعی بر سر راه نوآوری می‌شود.»

انجمن اینترنت و تلفن همراه هند (IAMAI) و شرکت Nishith Desai Associates در نامه‌ای اظهار کردند که فناوری در مقیاس کوچکی که شرکت‌ها آن را اداره می‌کنند، معمولاً سرمایه‌ کافی برای دعوت به همکاری در تمام فعالیت‌های کاری لازم ندارند.

بهتر است اینگونه تصور کنیم که بسیاری از خدمات کمکی که یک استارتاپ به آن نیاز دارد تا عملکرد خوبی داشته باشد از قبیل تبلیغات، بازاریابی، حسابداری و غیره از ارائه‌دهندگان خدمات آنلاین شخص ثالث دریافت می‌شوند.

در این بیانیه آمده است که استارتاپ‌های در حال ظهور در سال‌های اول کار خود قبل از اینکه به سوددهی برسند، پول‌های زیادی خرج می‌کنند و وقتی گوگل‌تکس گسترش یابد و تعداد زیادی از سایر خدمات دیجیتال را نیز شامل شود، این فشار چندین برابر خواهد شد و استارتاپ‌ها مجبور هستند هزینه هنگفتی را برای نوآوری پرداخت کنند.

به علاوه متخصصان صنعت معتقد هستند که گوگل‌تکس می‌تواند از ۶ درصد به ۸ درصد افزایش یابد و زمانی که GST اجرایی شود، سرعت این روند افزایش خواهد یافت.

به همین دلیل، توصیه شده است که باید پلیس بر نرخ مالیات نظارت داشته باشد و تعداد خدمات اعلام شده منوط بر گوگل‌تکس نباید گسترش یابد تا زمانی که یک تحقیق کارآمد و مفید توسط دولت انجام نشود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.