دیجیتالی‌سازی مراقبت‌های پزشکی

راهکار بلاکچین در صنعت مراقبت‌های بهداشتی

0

شرکت خدمات مراقبت بهداشتی، آنتم، آتنا، آی‌بی‌ام و پی‌ان‌سی بانک اخیرا اعلام همکاری کرده‌اند تا یک شبکه طراحی مبتنی بر بلاکچین را برای بهبود شفافیت در صنعت مراقبت بهداشتی ایجاد کنند. انتظار می‌رود که این اکوسیستم به چالش‌های صنعت مراقبت‌های بهداشتی، از روند پرداخت گرفته تا رسیدگی به دعاوی، بپردازد.

از طریق این فناوری آنها قصد دارند یک محیط اشتراکی و ایمن را ایجاد کنند که به نفع اعضای اکوسیستم مراقبت بهداشتی باشد. از طریق شبکه بلاکچین، شرکت‌های مراقبت بهداشتی می‌توانند راهکارها برای افزایش تحول دیجیتالی در صنعت مراقبت‌های بهداشتی را به اشتراک بگذارند، ایجاد و اعمال کنند.

سیستم مراقبت بهداشتی سعی دارد از طریق این طرح‌ شفافیت را افزایش دهد و استفاده از فناوری بلاکچین در این راستا کارآمد خواهد بود زیرا میزان خطا را کاهش می‌دهد. به علاوه هزینه‌های غیر‌ضروری کاهش یافته و مراقبت از بیمار بهبود می‌یابد. چالش‌های صنعت مراقبت بهداشتی از روند پرداخت گرفته تا رسیدگی به دعاوی با استفاده از بلاکچین جدید رسیدگی خواهند شد و تبادل اطلاعات تسهیل می‌یابد.

کلاس جنسن، مسئول فناوری ارشد آتنا، می‌گوید که شرکت‌ها متعهد هستند تا تجربه مصرف‌کننده را در خصوص مراقبت بهداشتی و نیز سیستم مراقبت بهداشتی را بهبود بخشند. به علاوه این همکاری به بهبود دقت داده‌ها برای ارائه‌دهندگان و سایر سهامداران کمک می‌کند و اعضا می‌توانند کنترل بیشتری روی داده‌ها داشته باشند.

راجیو رنانکی، مسئول ارشد دیجیتال آنتم، می‌گوید که عدم دسترسی به‌موقع به اطلاعات پزشکی یک چالش بزرگ در ایجاد تجربه مصرف‌کننده بدون نقص بوده است. بلاکچین به ایجاد شرایط ایمن برای تبادل اطلاعات پزشکی و تحول در تجربه مصرف‌کننده کمک می‌کند.

لوری استیل، مدیر کل بخش علوم زندگی و مراقبت بهداشتی در شرکت آی‌بی‌ام می‌گوید که بلاکچین خصوصیات منحصر‌به‌فردی دارد که به شبکه‌های بزرگ اعضا امکان می‌دهد تا داده‌های حساس را به شیوه‌ای شفاف و کنترل‌شده مبادله کنند. استیل اشاره می‌کند که این بازیکنان مراقبت بهداشتی اصلی برای جست‌وجوی مدل‌های جدید همکاری می‌کنند تا تجربه بیمار را بهبود بخشند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.