مدیریت چراغ‌های راهنمایی‌ با یک اپلیکیشن

0

اپلیکیشن جست‌وجوی تعاملی Waze، با ۶۵ میلیون کاربر فعال در هر ماه، با Esri، که نرم‌افزار سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی را به ۲۵هزار دولت محلی و ملی ارائه می‌دهد، شریک شده است. با اینکه این ترکیب یک ارتباط V2I (خودرو به زیرساخت) نیست تا به اجرای طرح خودروهای خودران در آینده کمک کند، بیشتر مانند یک سیستم اپلیکیشن به زیرساخت است که ترافیک را بهبود می‌بخشد و نقشه‌های معتبرتری را برای رانندگان ایجاد می‌کند. البته این موضوع برای ویز چیز جدیدی نیست. ویز از سال ۲۰۱۴ برنامه شهروندان متصل (CCP) را اجرا کرده است، یک تبادل داده دو‌طرفه و رایگان با شرکای شهری خود. این شرکت اخیراً صدمین شریک خود را، شرکت حمل‌و‌نقل لندن معرفی کرده است اما با شهرهای زیادی در سراسر دنیا کار می‌کند؛ از جاکارتا گرفته تا ریو‌دو‌ژانیرو تا مونترال.

از سوی دیگر اسری یک ارائه‌دهنده نرم‌افزار سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی پیشرو است. شهرهای زیادی از اسری استفاده می‌کنند و بنابراین اضافه کردن داده‌های ویز به نرم‌افزار نقشه این شهرها کار آسانی است. آدام فراید، مدیر توسعه ویز، می‌گوید: یکی از بزرگ‌ترین موانع بر سر راه ویز محدودیت‌های موجود در منابع – زمان، پول و فناوری – است. همکاری و شراکت با اسری موجب می‌شود به سرمایه‌گذاری در بخش نرم‌‌افزار تخصصی یا آموزش نیاز نباشد.

این برای اسری که در سال ۲۰۱۳ با HERE شریک بوده است، چیز جدیدی نیست. اندرو استافر، که در بخش فناوری اسری کار می‌کند، می‌گوید: «شهرها از نرم‌افزار ما به عنوان یک سیستم ثبت استفاده می‌کنند.» شهرها داده‌هایی درباره مسافت جاده‌ها، علائم جاده‌ای، نواحی مدارس و مناطق مدارس دارند.

استافر می‌گوید: «اینجاست که مشکل ایجاد می‌شود. جامعه‌ای که ما با آن کار می‌کنیم می‌گویند شما نقشه‌های فوق‌العاده‌ و نرم‌افزار تحلیلی عالی را می‌سازید، اما ما چگونه این داده‌ها را بین عموم پخش کنیم؟ هیچ‌کس برای دیدن یک فایل پی‌دی‌اف یا اپلیکیشن وب در اینترنت جست‌وجو نمی‌کند. آنها انتظار دارند که اپلیکیشن‌ها کار مسیریابی را انجام دهند. کمک به حل این مشکل در معرفی ما به ویز بسیار موثر است.»

شرکت اسری بسته به اینکه هر شهر چگونه می‌خواهد از داده‌ها استفاده کند، گزارش‌های ویز درباره یک خودرو در یک سمت جاده را دریافت کرده و خودروهای امداد را پخش می‌کند‌ یا می‌تواند یک منطقه با ترافیک سنگین را شناسایی کرده و زمانبندی چراغ راهنمایی و رانندگی را تغییر دهد تا ترافیک کم شود.

ویز در حال حاضر این کار را با برنامه شهروندان متصل خود انجام داده است. «بوستون داده‌های ما را گرفت و آنها را برای تقاطع‌های اصلی تجزیه و تحلیل کرد. شهر با زمانبندی چراغ‌ها، از میزان ترافیک به اندازه ۱۸ درصد کاست.»

ویز بیش از ۴۲۰هزار ویرایشگر داوطلب دارد که به‌روز‌رسانی نقشه‌ها و اطلاعات را بررسی می‌کنند. علاوه بر این، برنامه شهروندان متصل به کاربران امکان می‌دهد تا ببینند آیا یک رویداد مانند بسته‌شدن جاده توسط شهرداری گزارش شده است یا توسط کاربران. برای نشان دادن اعتبار محتوای این برنامه، لوگوی شهرداری روی نقشه نمایش داده می‌شود.

ویز و اسری این ارتباط و همکاری دو‌طرفه را راهی برای کاهش ترافیک و رانندگی ایمن و سریع رانندگان می‌دانند، اعم از اینکه راننده در مسیر رفتن به محل کار خود است یا دارد در یک شرایط اضطراری مکانی را تخلیه می‌کند. قابل تصور نیست که داده‌های باز چقدر می‌توانند مسائل را حل کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.