پوشک‌های قابل شست‌وشوی پارچه‌ای

استارتاپی که در دل خانه شکل گرفت

2

شرکت تولیدکننده پوشک‌های قابل شست‌وشوی کودکان را یک زوج انگلیسی به نام مگنوس و فیونا اسمیت از میزکار منزل خود راه‌اندازی کردند. طرح و انگیزه راه‌اندازی این کسب‌و‌کار ۱۸ سال پیش و بعد از تولد دومین فرزند آنها شکل گرفت.

فیونا با در اختیار داشتن تعدادی حوله مستعمل و یک چرخ خیاطی، میز کار منزلش را به محل طراحی و تولید نخستین پوشک بچه قابل شست‌وشوی خودش تبدیل کرد که بعدتر آن را به نام TotsBots نامیدند. پس از تکمیل کار طراحی بود که فیونا تعدادی حوله با اندازه دلخواهش سفارش داد و کار روی نمونه‌های اولیه را تکمیل کرد.

در ادامه او تعدادی از نمونه‌های تولید‌شده را به دوستان و خانواده داد و با انبوه بازخوردهایی که از آنها گرفت، کار تولید شروع و نخستین سفارش‌های خرده‌فروشی را دریافت کرد. به این ترتیب کسب‌و‌کار آنها رونق گرفت و اندکی بعد همسرش مگنوس کارش را رها کرد تا به توسعه کسب‌و‌کارشان بپردازد در حالی‌که منزل آنها مملو از مواد اولیه برای تولید محصول بود.

فیونا درباره کارش می‌گوید: پس از تولد نخستین فرزندمان و استفاده از پوشک‌های یکبار‌مصرف دریافتم که گرچه این محصولات به‌راحتی قابل استفاده هستند اما مواد استفاده‌شده در آنها قابل بازیافت نیست.

ما بر این باور بودیم که پوشک‌های پارچه‌ای نه‌تنها تاثیر مثبتی روی محیط زیست می‌گذارند بلکه استفاده از آنها از نظر اقتصادی نیز مناسب‌تر است بنابراین گزینه‌های موجود در بازار برایمان جذابیت کمتری داشت.

شرکتی که فیونا و همسرش تاسیس کردند، در سال ۲۰۰۳ اقدامی انقلابی در این حوزه انجام داد و آن تولید و عرضه پوشک‌های پارچه‌ای با کارایی فوق‌العاده و دوستدار محیط زیست بود که از بامبو ساخته شده و آن را Bamboozle نامیدند. این پوشک نخستین پوشک پارچه‌ای از نوع خود بود که موفق به دریافت جایزه طلایی مادران و فرزندان هم شد.

طرح و انگیزه راه‌اندازی این کسب‌و‌کار ۱۸ سال پیش و بعد از تولد دومین فرزند آنها شکل گرفت. فیونا با در اختیار داشتن تعدادی حوله مستعمل و یک چرخ خیاطی، میز کار منزلش را به محل طراحی و تولید نخستین پوشک بچه قابل شست‌وشوی خودش تبدیل کرد

این محصول در طی سال‌های گذشته در برخی جنبه‌ها بهبود نیز یافته اما همچنان یکی از پرفروش‌ترین محصولاتی است که آنها ارائه می‌کنند. محصولات آنها تا‌کنون تعدادی جایزه دیگر هم دریافت کرده در حالی‌که در بسیاری موارد کسب‌و‌کار فیونا و همسرش را به عنوان یک کسب‌و‌کار دوستدار محیط زیست می‌دانند.

توسعه فیونا

آنها در سال ۲۰۱۰ نیز به عنوان بهترین کسب‌و‌کار سبز انتخاب شدند و در همان سال فیونا از طرف کنفرانس مادران کارآفرین نیز تقدیر شد. شرکت TotsBots هنوز یک کسب‌و‌کار خانوادگی است و فیونا همچنان مادری است که یک کسب‌و‌کار تمام‌وقت را از خانه‌اش اداره می‌کند.

گرچه او امروز به جای تولید محصولات روی میز کار منزلش، از یک کارخانه در گلاسکو استفاده می‌کند‌ و با توجه به کارایی، کیفیت و سطح بالای تعهد اخلاقی، رسیدن به موفقیت برای این کسب‌و‌کار دور از انتظار نبوده. فیونا می‌گوید: ما خوش‌اقبال بودیم که روند مستمری برای آزمایش محصولات‌مان داشته‌ایم و این مرهون وجود دو کودک دیگر در خانه است که به ما اجازه داده همیشه امکان آزمایش کیفیت و کارایی محصول را در اختیار داشته باشیم.

ما همچنان به پیشرفت ادامه می‌دهیم و موفق شده‌ایم محصولات‌مان را به بیش از ۳۰ کشور دنیا صادر کنیم و در همین حال ارزش‌های کلیدی کار و تولید خود را هم حفظ کنیم. فیونا معتقد است که باید تولید محصولاتی را که مرزهای خلاقیت و طراحی را فراتر می‌برند، ادامه دهد و محصولاتی عرضه کند که از مواد اولیه مناسب تهیه می‌شود.

او همچنین می‌گوید: در شرایط ویژه اقتصادی فعلی خوشحالیم که امکان تولید و کار برای گروهی را فراهم کرده‌ایم و یکی از کسب‌و‌کارهای در حال رشد بوده‌ایم. در این مسیر سایر کسب‌و‌کارهای محلی را هم با خود همراه کرده‌ایم و در نتیجه محصولاتی ارائه می‌شود که نه‌تنها برای محیط زیست بلکه برای مادران و کودکان هم مفید است.

2 دیدگاه
  1. Ali می‌گوید

    ایرانی این محصول وجود نداره؟

    1. شهرام می‌گوید

      سلام.
      ایرانی وجود داره
      شرکت پوشک دائمی ناز ماهک
      داخل گوگل سرچ کنید و راحت خرید کنید
      Nazmahak

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.