بیانیه اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی درباره فیلترینگ سایت‌های فروش بلیط هواپیما

0

کمتر از دو ماه از مسدود سازی فعالیت برخی از وب‌سایت‌های تبلیغاتی نگذشته بود که بیش از هشتاد وب‌سایت ارائه خدمات بلیط هواپیمایی بنا بر اعلام معاون دادستان کل کشور با درخواست سازمان هواپیمائی کشوری مسدود شدند.

بیانیه اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی پیرامون موضوع مسدودسازی وب‌سایتهای فروش بلیط هواپیمایی منتشر شد.

کمتر از دو ماه از مسدود سازی فعالیت برخی از وب‌سایت‌های تبلیغاتی نگذشته بود که بیش از هشتاد وب‌سایت ارائه خدمات بلیط هواپیمایی بنا بر اعلام معاون دادستان کل کشور با درخواست سازمان هواپیمائی کشوری مسدود شدند.

اتحادیه کشوری کسب‌و‌کارهای مجازی ضمن اعتراض شدید خود نسبت به فیلتر نمودن وبسایت‌های فوق آن هم بدون ارسال هرگونه اخطار یا دعوت جهت ارایه توضیحات انجام شده، خواستار رسیدگی فوری جهت رفع مشکل ایجاد شده می‌باشد.

نکته بسیار مهم این است که در بین وب‌سایت‌های فیلتر شده تعداد بسیار زیادی کسب و کارهای دارای مجوز به چشم می خورد که معلوم نیست آنها با چه هدفی در این لیست قرار گرفته اند.

بر اساس مصاحبه مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در بهمن سال گذشته، صرفاً دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز از آن سازمان و با اقدام مجدد برای دریافت مجوز فروش آنلاین بلیط وب سایت مجاز شناخته می شوند. اقدامی که با روح قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، منافات داشته و موجب خلق مجوز جدید خواهد شد.

برخی از مشکلات عمده‌ای که کسب و کارهای آنلاین در مواجهه با سازمان هواپیمایی کشوری بیان می‌نمایند شامل موارد ذیل می‌باشد که جا دارد این سازمان تلاش خود را جهت اصلاح آن بنماید: 

– تاخیر طولانی و محدودیت در صدور مجوز در سازمان هواپیمایی کشوری 

– ایجاد سازکارهای سخت و بعضا کارشناسی نشده برای صدور مجوز برای وب سایت های فروش آنلاین بلیط هواپیما( به عنوان مثال الزام وجود گاو صندوق خاص در دفتر شرکت، شرایط متراژ دفتر کار، الزام سند اداری بودن دفتر کار و … در حالی که تمام فروش این مجموعه ها آنلاین بوده و در فضای کاری خود هیچ مشتری حضوری ندارند. بنابراین وجود این الزامات نشان به روز نبودن آیین نامه های این بخش می باشد).

انتظار می رود سازمان های دولتی قبل از هر گونه اقدام جهت مسدود سازی کسب و کارهای آنلاین ضمن اعلام دغدغه ها مورد نظر، اقدام به برگزاری نشست های تخصصی با فعالین آن بخش نموده و با بروزرسانی آئین نامه های مربوطه امکان لازم جهت تسهیل فرآیندهای دریافت مجوز را فراهم آورند.

شایسته است سازمان هواپیمایی کشوری در راستای تعامل با کسب و کارهای آنلاین نسبت به درخواست رفع فیلتر وب سایت های مسدود شده از مقام قضائی اقدام نماید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.