فندی دنبال تحقق رؤیاهاست

یک قرن بازاریابی برای کیف‌های دستی

0

شاید بتوان گفت مهم‌ترین مشخصه برند فندی، کیف‌های دستی آن است که شاخصه قابل توجهی را در بازارهای جهانی برای این برند به ارمغان آورده‌ است. طراحی خاص و منحصر‌به‌فرد در زمینه طراحی و تولید کالاهای لوکس، این برند ایتالیایی را که در سال ۱۹۲۵ راه‌اندازی شده، در جایگاه یکی از معروف‌ترین برندهای جهانی قرار داده است

نام تجاری فندی که شعار اصلی خود را تبدیل رؤیا به واقعیت قرار داده است، با مدیریت منابع انسانی، طراحی‌های خلاقانه و متناسب در کنار استفاده از روش‌های مدرن بازاریابی، سعی در حفظ نام تجاری و توسعه فرایند برندسازی خود دارد.

 مدیریت خطوط تولید

به‌کارگیری استراتژی‌های خلاقانه در خطوط تولید این شرکت، یکی از مهم‌ترین راهکارهای برندسازی آن محسوب می‌شود، به طوری که یک تیم از متخصصان برجسته با کسب آگاهی عمیق از بازارهای جهانی و نیازهای فعلی آنها، خط تولید محصولات این برند را هدایت می‌کنند.

می‌توان گفت خلاقیت در طراحی‌هایی که در عین منحصربه‌فرد‌بودن، مطابق با نیازهای مخاطبان این برند نیز هستند، از جمله راهکارهای مهم بازاریابی فندی به شمار می‌رود که به عنوان یک ابزار اصولی و کارآمد به آن توجه می‌شود؛ به طوری که طبقه‌بندی محصولات این برند نیز در همین مرحله انجام شده و متخصصان بازاریابی آن، با توجه به نوع مخاطبان، تفاوت‌های آنها و موقعیت‌های فرهنگی و جغرافیایی که مصرف‌کنندگان را از یکدیگر متمایز می‌کنند، دست به یک دسته‌بندی دقیق در محصولات و خدمات این برند زده و با یک برنامه‌ریزی دقیق، این محصولات را به مخاطبان مورد نظر خود می‌رسانند.

مرحله تولید محصولات برند فندی با ۲ عنصر مهم خلاقیت و مطالعه بازارهای مصرف همراه است؛ در مرحله بعد، باید به دنبال ارائه یک تصویر ذهنی از محصول باشد و به همین دلیل نیز این مرحله نتیجه منطقی مرحله قبل از خود، یعنی تولید‌ است و سعی می‌شود که با توجه به نکات خلاقانه یک محصول و نیازهای مخاطبان، تأثیرگذارترین تصویر، طراحی و تولید شود

 منابع انسانی: مهم‌ترین سرمایه

منابع انسانی، یکی ابزارهای حیاتی برند فندی در راستای رشد و پویایی به شمار می‌رود، به این معنا که این شرکت، شناسایی استعدادها و در ادامه آموزش و در نهایت استخدام آنها را یک گام مؤثر در رشد و ارتقای نام تجاری خود می‌داند. به همین منظور از استعدادهای مختلف در سراسر جهان استقبال کرده و حتی دوره‌های آموزشی مورد نیاز را نیز برای آنها فراهم می‌کند.

به زعم دست‌اندرکاران این شرکت، افراد، دارایی اولیه شرکت هستند و به همین دلیل نیز روند شناسایی و استخدام کارکنان در قسمت‌های مختلف این کمپانی، بسیار حائز اهمیت است. از سوی دیگر، ارزش‌گذاری منابع انسانی و ارزیابی مداوم آنها و در نهایت اختصاص‌دادن پاداش‌های مختلفی برای این گروه‌ها، از دیگر راهکارهایی است که در نهایت باعث رشد بیشتر نام تجاری خواهند شد.

چراکه بدنه اصلی این شرکت و مهم‌ترین سرمایه آن، منابع انسانی بوده و به همین دلیل نیز استخدام کارمندان و متخصصان کارآمد و همچنین تشویق و حفظ آنها، یکی از نکات مهم در روند حفظ و تشخص این برند به شمار می‌روند.

 فروشندگان: سفیران واقعی فندی

اهمیت دادن به ساختار فروش شرکت نیز یکی دیگر از نکات جالب توجهی است که برند فندی در ارتباط با مشتریان خود در پیش گرفته است. در همین راستا، ارائه خدمات بی‌عیب و نقص به مشتریان یکی از مهم‌ترین شعارهای این شرکت در بخش فروش بوده و به همین دلیل نیز ارائه آموزش‌های لازم و نحوه برخورد با مشتریان را برای پرسنل فروش خود در نظر گرفته است.

تیم‌های بازاریابی فندی با علم به اینکه نحوه برخورد با مشتری بسیار در ارائه یک تصویر مناسب و ماندگار از یک برند، تأثیر دارد، پرسنل فروش را سفیران واقعی شرکت خود می‌دانند. این امر نیز تنها به این دلیل نیست که رفتار درست و حرفه‌ای آنها در نهایت باعث فروش بیشتر خواهد شد، بلکه به زعم دست‌اندرکاران این شرکت، پرسنل فروش نماینده یک نام تجاری در جهان هستند و به عنوان یک ویترین برای برند عمل می‌کنند.

مطمئنا رفتار درست و حرفه‌ای آن در ارائه یک تصویر مثبت از برند و حفظ تشخص و هویت آن، تأثیرگذار خواهد بود. در همین راستا، برند فندی، دوره‌های تخصصی مدیریت ارتباط با مشتری، آموزش خرده‌فروشی و مدیریت عملکرد آن را برای کارکنان فروش خود ضروری دانسته و به برگزاری این دوره‌ها مبادرت می‌کند.

 تمرکز بر تجربه مصرف‌کننده

برند فندی فروشگاه‌ها، وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی را تنها یک مکان برای معرفی برند و فروش محصولات نمی‌داند؛ بلکه به زعم این شرکت، این شبکه‌های فروش، ابزارها و سیستم‌عامل‌های فیزیکی و مجازی محسوب می‌شوند که توانایی انعکاس ارزش‌های یک برند را دارند.

به همین دلیل نیز نام تجاری فندی در فروشگاه‌های فیزیکی و یا دیجیتال خود، تنها به دنبال فروش محصولات و معرفی خدمات نیست، بلکه ارائه داستان‌های جذاب در رابطه با برند فندی، در میان گذاشتن روند تحولات برند با مخاطبان، برقراری یک ارتباط دوسویه و دریافت نظریات آنها، از جمله مهم‌ترین راهکارهای برندسازی آن محسوب می‌شوند.

نکته قابل توجه و تأثیرگذار در به‌کار‌گیری چنین روندی، این است که می‌توان به تجربه مصرف‌کنندگان و نظرات آنها در رابطه با محصولات و خدمات یک برند پی برد و سیستم طراحی، تولید و استراتژی‌های بازاریابی خود را بر مبنای داده‌‌های به دست آمده، تنظیم کرد.

 از تولید خلاقانه تا محتوای داستانی

روندی که برند فندی در راستای تولید، شناساندن و فروش محصولات خود در پیش گرفته است، در ۳مرحله اساسی ارائه می‌شود؛ تولید محصول، ساختن یک تصویر، ساختن یک داستان. این ۳مرحله در نهایت می‌توانند چیزی را بسازند که از نظر مدیران این برند مساوی باشد با مفهوم فندی!

همانگونه که در آغاز نیز بیان شد، مرحله تولید محصولات برند فندی با ۲ عنصر مهم خلاقیت و مطالعه بازارهای مصرف همراه است؛ در مرحله بعد، باید به دنبال ارائه یک تصویر ذهنی از محصول باشد و به همین دلیل نیز این مرحله نتیجه منطقی مرحله قبل از خود، یعنی تولید‌ است و سعی می‌شود که با توجه به نکات خلاقانه یک محصول و نیازهای مخاطبان، تأثیرگذارترین تصویر، طراحی و تولید شود.

در نهایت، مرحله سوم به ارائه یک محتوای داستانی می‌پردازد؛ محتوایی که در قالب یک داستان جذاب ارائه‌شده و می‌تواند نظر مخاطبان را به خود جلب کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.