فناوری از بحران کمبود غذا جلوگیری می‌کند؟

0

پیش‌بینی می‌شود که در آینده بشر با کمبود غذا مواجه خواهد شد و این شورش‌ها و جنگ‌هایی را به همراه خواهد داشت. در گذشته اختراعاتی مانند کودها و کشاورزی مکانیزه به ما کمک کرده‌اند تا راه‌هایی را برای تولید بیشتر مواد غذایی پیدا کنیم. اما امروزه با کاهش منابع باید به فکر راهکار دیگری باشیم. دانشمندان معتقدند که این راهکار در عصر جدید فناوری‌های دیجیتال نهفته است. کشاورزی سنتی از کارهای مشخص مانند کاشت و برداشت بر اساس یک جدول زمانبندی از پیش مشخص‌شده، تشکیل می‌شود. در این مدل، حداقل کنترل روی آسیب و اتلاف است. اما پیشرفت‌های فناورانه اخیر راه طولانی را در حوزه کشاورزی طی کرده است که شامل جمع‌آوری داده‌های زمان واقعی و دریافت دیدگاه‌های عملی می‌شود که مشخص می‌کنند دقیقا باید در یک مکان و زمان مشخص چه کار کرد.

متخصصان می‌گویند کشاورزی دقیق می‌تواند صنعت مواد غذایی را کارآمدتر، مقرون‌به‌صرفه‌تر و پایدارتر کند. با استفاده از پلت‌فرم اینترنت اشیاء برای جمع‌آوری داده‌های حسگر مختلف و یکپارچه‌سازی با تحلیل‌های پیش‌بینی‌کننده، این صنعت می‌تواند اقداماتی جهت به حداکثر رساندن بازده، به حداقل رساندن خسارات و اطمینان از اقدامات پایدار انجام دهد. پیشرفت‌های دیجیتال در فناوری می‌تواند بهره‌وری کشاورزی را افزایش دهد و به پایداری محصولات کمک کند.

از حسگرها و تحلیل‌های زمان واقعی می‌توان برای بهینه‌سازی برنامه‌ها، رشد، برداشت و حمل مواد غذایی استفاده کرد. یک پلت‌فرم به نام کشاورزی دیجیتال SAP وجود دارد که کشاورزان، تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و تامین‌کنندگان را به هم وصل می‌کند. داده‌های مهم از سراسر مزرعه‌ها توسط یک پلت‌فرم فضای ابری واحد جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌شوند. مرزعه‌های بزرگ و محلی امروز می‌توانند از اینترنت اشیاء برای نظارت از راه دور حسگرهایی که رطوبت خاک، رشد محصول و میزان تغذیه دام را تشخیص ‌می‌دهند، مدیریت از راه دور و کنترل تجهیزات خود و ترکیب داده‌های عملیاتی با اطلاعات شخص سوم استفاده کنند.

حسگرهای Senet به کاهش هزینه‌های استفاده و اتصال در محدوده وسیعی کمک می‌کنند. این حسگرها برای جمع‌آوری داده درباره شرایط کشاورزی و محیطی محلی مناسب است و از اپلیکیشن‌های اینترنت اشیاء طراحی شده برای افزایش کیفیت، کمیت، پایداری و مقرون‌به‌صرفه بودن محصولات کشاورزی پشتیبانی می‌کنند. شرکت آی‌بی ام نیز سناریوهایی را ارائه می‌دهد که در آن فناوری‌های در حال ظهور می‌توانند به استفاده از نیروی کشاورزی از قبیل ترکیبی از پهپادهای ضبط ویدئو و نرم‌افزار تجزیه و تحلیل مبتنی بر فضای ابری کمک کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.