فرااپ؛ بستری برای ساخت آنلاین اپ موبایلی

0

فرااپ پلتفرمی است که یکی از پروژه‌های اصلی آن، ارائه امکانات و پنل طراحی اپلیکیشن‌های کاربردی و حرفه‌ای موبایل است که برای کاربران خود فراهم ساخته ‌تا صاحبان کسب‌و‌کارتوانند بدون دانش برنامه‌نویسی با استفاده از فضایی بسیار ساده و نوآور، اپلیکیشن مورد‌نظر خود را طراحی کرده و با هزینه‌ای بسیار اندک از آن بهره‌مند شوند.

استارتاپ فرااپ به نشانی fraapp.ir‌ توسط مهدی ابراهیمی عطری و احمد معلایی راه‌اندازی شده که البته در حال حاضر احمد معلایی تیم را همراهی نمی‌کند. مهدی ابراهیمی عطری متولد ۱۳۴۷ در مشهد است.

او مدرک کارشناسی فیزیک را از دانشگاه گیلان در سال ۱۳۶۹ و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت سیستم و بهره‌وری در سال ۱۳۷۶ دریافت کرده است. از آن زمان تا‌کنون سمت‌های مختلفی داشته، از بورسیه مخابرات ایران و کارمند رسمی مخابرات خراسان گرفته تا نماینده رسمی تلفن همراه شرکت‌های صاایران، نوکیا(ایراتل)، پنتک، ال‌جی و هواوی.

از سال ۱۳۹۴ تاکنون نیز در بخش سرمایه‌گذاری‌های محدود استارتاپی فعالیت داشته تا از اواسط سال ۱۳۹۵ استارتاپ فرا‌اپ را راه‌اندازی می‌کند.

او می‌گوید: «با توجه به مشکلاتی که برای سفارش اپلیکیشن به یک شرکت معتبر طراحی سایت و اپ در سال ۱۳۹۴ برایم پیش آمد و قسمتی از سرمایه‌ام را از دست دادم، تصمیم به راه‌اندازی سامانه ‌مشابه سایت وردپرس که از قالب‌های آماده استفاده می‌کند، گرفتم.

بعد از تحقیقات زیاد (با توجه به اینکه اطلاعات بسیار کمی در این زمینه بود) به پیشنهاد یکی از دوستان که چندین سال در آمریکا به صورت فریلنسری کار می‌کرد و با زبان برنامه‌نویسی cordova مسلط بود، استارت کار را زدیم تا هر فردی بدون دانش برنامه‌نویسی بتواند ایده‌های خود را عملی کند.»

فرااپ پلتفرمی است که یکی از پروژه‌های اصلی آن، ارائه امکانات و پنل طراحی اپلیکیشن‌های کاربردی و حرفه‌ای موبایل است که برای کاربران خود فراهم ساخته ‌تا صاحبان کسب‌و‌کار، دانشجویان، طراحان سایت و اپلیکیشن و برنامه‌نویسان بتوانند بدون دانش برنامه‌نویسی با استفاده از فضایی بسیار ساده و نوآور، اپلیکیشن مورد‌نظر خود را طراحی کرده و با هزینه‌ای بسیار اندک از آن بهره‌مند شوند.

۴ بخش اصلی واحد تولید و پشتیبانی محتوا، واحد توسعه و پشتیبانی فنی، واحد برنامه‌ریزی و تحقیق و توسعه بازار و واحد مارکتینگ از جمله بخش‌های استارتاپ است.

جذب و آموزش نماینده در مراکز استان‌ها، تعریف پروژه، واگذاری به متقاضیان و هدایت پروژه‌ها با استفاده از ماژول‌های سامانه فرا‌اپ، تعریف لاین‌های کاری و واگذاری به متقاضیان و هدایت کاربرانی که از طریق سرچ وارد سامانه می‌شوند، از جمله فعالیت‌هایی است که در فرااپ شکل می‌گیرد.

«در مرحله اول ما تمام تمرکز خود را‌ روی فعالسازی نمایندگی در تهران گذاشته‌ایم که فعلا دو گروه مشغول فعالیت هستند‌ و به‌زودی نمایندگی در کرمان و شیراز و بابل فعال خواهند شد. در حال حاضر تصمیمی برای تبلیغ گسترده نداریم ولی مشوق‌های لازم برای نماینده‌ها جهت شرکت در نمایشگاه‌ها و معرفی محصول و خدمات خودشان در نظر گرفتیم.»

فرااپ در تیر ماه امسال و همزمان با نمایشگاه بین‌المللی الکامپ کار خود را با سرمایه ۱۰۰ میلیون شروع کرده و تاکنون حدود ۴۰۰۰ کاربر از خدمات استفاده کرده‌اند و حدود ۹۰۰ اپلیکیشن ساخته شده است. آنها در این راه با چالش‌هایی هم روبه‌رو بوده‌اند:

«در ‌این مدت چالش‌های بسیاری داشتیم از جمله اجبار به تغییر دامنه از ir به com ‌، تغییر ‌هاست و انتقال به سرورهای خارجی با توجه به تحریم، اجبار به تولید نسخه ios به‌صورت دستی (ما سرتیفیکیت auto publish را در سال ۹۵ خریداری کرده بودیم ولی با توجه به تحریم‌ها امکان استفاده از آن را نداشتیم) و چالش اصلی نبود نیروی خلاق و باانگیزه جهت کار با سامانه بود و چالش همیشگی استارتاپ‌ها نیز کمبود سرمایه.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.