غول‌های بانکی چنین وب‌سایت‌هایی دارند!

0

بسیاری از بانک‌های ایرانی هنوز طراحی‌هایی دارند که مربوط می‌شود به چند سال پیش و هنوز پیدا کردن یک‌چیز ساده در آن‌ها مشکل است. بسیاری از وب‌سایت‌ها بیشتر از اینکه یک وب‌سایت بانکی باشند، یک وب‌سایت خبری هستند و سایه روابط عمومی بالاسر آن‌ها سنگینی می‌کند. در ادامه ۶تا از بهترین وب‌سایت‌های بانکی در جهان را معرفی می‌کنیم. این بخشی از یک مطلب نسبتا طولانی است که متن کامل آن در روزهای آینده در «شنبه‌مگ» منتشر می‌شود.

  •  فرست‌دایرکت؛ یک تجربه کامل همراه با حفظ رضایت و امنیت اما کمی کند

فرست‌دایرکت جزو برترین بانک‌ها برای ارائه خدمات ۲۴ ساعته بانکداری تلفنی از سال ۱۹۹۰ است. یک دهه بعد، تجربه فرست دایرکت آن را در حوزه بانکداری آنلاین در جایگاه خوبی قرار داد. وب‌سایت و اپلیکه‌دوزی‌هایش جامع و کامل هستند؛ همچنین سرویس‌های اضافی برای پشتیبانی از نرم‌افزار اصلی نیز دارد. وب‌سایت فرست‌دایرکت اکثر نیازهای اساسی بانکی شما را پوشش می‌دهد، امکان پرداخت را برای شما مهیا می‌کند، امکان انجام پرداخت‌های ثابت و امکان درخواست وام نیز به شما می‌دهد. همچنین نمایشی از وضعیت حساب بانکی شما و امکان مدیریت دستور پرداخت نقدی را نیز برای شما مهیا می‌کند. به سیستم فرست‌دایرکتپلاس جای امیدواری هست. این سیستم اطلاعات حساب مانند کارت‌های اعتباری و کاربردها را از شرکت‌های غیر از فرست‌دایرکت جمع می‌کند تا شما بتوانید یک بررسی کلی از وضعیت مالی خود داشته باشید؛ اما این کار کمی گیرودار دارد. استفاده از اپلیکیشن فرست‌دایرکت بسیار ساده و راحت است، مانده‌حساب شما را بر روی یک صفحه‌نمایش نشان می‌دهد و دسترسی به اطلاعات هر حساب بی‌نهایت آسان و راحت است. شما تنها می‌توانید به کسانی که به‌تازگی پرداختی به آن‌ها انجام داده‌اید، انتقال پول داشته باشید. این اپلیکیشن بر روی ورژن iOS کار نمی‌کند و پیام خطا می‌فرستد.

  •  هالیفکس؛ کاربرد کاربردپذیری

هالیفکس ویژگی‌ها و کاربردپذیری دیگر رقبایش را همیشه در نظر دارد و اپلیکیشنی به شما ارائه می‌دهد که نصب و استفاده بسیار آسانی دارد. با وجود تغییرات اخیر، خدمات بانکداری آنلاین هالیفکس چیزی بیشتر از نرخ بهره مطلوب برای ارائه به شما دارد. برای ورود سه بخش اطلاعاتی مجزا لازم است: کلمه کاربری (که می‌تواند بر روی کامپیوتر ذخیره شود)، رمز عبور عددی – الفبایی و بخشی از اطلاعات به‌یادماندنی که برای غیرفعال کردن کی‌لاگرهای موجود به‌کار گرفته می‌شود. قبل از اینکه بتوانید وارد شوید و به سراغ حساب خود بروید، صفحه تبلیغاتی هالیفکس برای‌تان به نمایش درخواهد آمد. صفحه اصلی به شما تصاویری از مانده‌حساب‌تان می‌دهد، همین‌طور لینک‌های میانبری که برای دیدن اظهارات‌تان و پرداختی‌ها یا انتقال وجه در دسترس شماست اما هنوز اندکی راه برای دستیابی به ویژگی‌های برتر مانده است. بررسی وضعیت بانکی شما کار دشواری است اما درنهایت عملیات جست‌وجو به‌خوبی انجام می‌شود؛ این کار این امکان را می‌دهد تا تراکنش‌های خاصی را از یک سال پیش جست‌وجو کنیم (برای مثال پرداخت مالیات).

  •  HSBC؛ نه جذاب و نه سریع

بااینکه نه جذاب است و نه سریع، با این‌حال HSBC در حالی‌که به‌شدت حواس‌اش به امنیت است، تمام ویژگی‌های اصلی را نیز دربرمی‌گیرد. درنهایت HSBC  توانست اپلیکیشن کاملا توسعه‌یافته خود را تولید کند و خب باید گفت که اپلیکیشن خوبی است. یکی از ویژگی‌های خوبش دسترسی سریع به ‌حساب است که به شما این امکان را می‌دهد تا تراز حساب‌ جاری خود را از طریق صفحه خانگی و بدون نیاز به ورود، بررسی کنید. مدیریت پول این اپلیکیشن به انجام یکسری کارهای پایه محدود است، مانند پرداخت قبض و انتقال پول به حساب‌هایی که قبلا در وب‌سایت قرار داده ‌شده است. همچنین شما می‌توانید پرداخت‌های فوری را از طریق Paym (paym.co.uk) انجام دهید اما دریافت‌کننده باید بر روی سرویس تعریف‌شده باشد.  اپلیکیشن iOS بومی نیست و به همین دلیل به‌شدت سرعت پایینی در بالا آوردن صفحه دارد و زمانی که شما در انجام کاری عجله دارید این موضوع کاملا آزاردهنده است. همچنین عدم پشتیبانی از تشخیص هویت لمسی نیز خودش مشکلی است. اگر شما بخواهید که از طریق اپلیکیشن و یا به‌صورت آنلاین وارد شوید، اقدامات امنیتی به‌خصوصی انجام می‌شود. نام کاربری ۱۲ رقمی (که می‌شود توسط اپلیکیشن و یا مرورگر ذخیره شود) مورد نیازتان خواهد بود تا بتوانید به یک سوال ساده امنیتی پاسخ دهید و بعد از آن به‌طور تصادفی سه رقم از رمز عبورتان را وارد کنید. قبلا یک کلید فیزیکی برای ایجاد رمز عبور وجود داشت، اما امروزه HSBC افراد را ملزم به استفاده از اپلیکیشن می‌کند. هرسال،HSBC  خدمات و سرویس‌های آنلاین بیشتری ارائه می‌دهد تا جایی که تقریبا همه کارها را می‌شود با سرویس‌های آنلاینش انجام داد؛ مانند متوقف کردن یک چک، درخواست تغییر اضافه برداشت و دانلود گزارش سالانه‌تان. با اینکه این سیستم فاقد ظرافت است، HSBC اساسا لینک‌هایش را در قسمت پایین و سمت چپ ویندوز قرار داده است؛ اما پیدا کردن چیزی که به‌دنبالش هستید، بسیار ساده است.

  •  LIoyds؛ یک پیشنهاد کامل

یک پیشنهاد کامل: چه از تلفن استفاده می‌کنید، چه از تبلت و یا  PC، تقریبا کاری نیست که نتوانید انجامش دهید. لویدز جزو اولین بانک‌هایی است که اپلیکیشن ارائه کرده است. در دهه ۹۰ میلادی که دیگر بانک‌های پیشرو تمام تلاش‌شان را بر روی بانکداری مبتنی بر وب گذاشته بودند، لویدز سیستم دسته‌چک الکترونیک خود را به‌وجود آورد که بر روی شبکه‌های امن مجازی قابل‌ اجراست. امروز لویدز سبد کاملی از محصولات بانکداری آنلاین را ارائه می‌دهد: امکانات بانکداری آنلاین مبتنی بر وب که منطبق با موبایل و تبلت و نیز اپلیکیشن‌های ویندوز فون و اندروید است. همچنین اپلیکیشن‌های آیفون و آی‌پد را نیز جداسازی می‌کند. درواقع، اپلیکیشن بر روی آی‌پد یک مفهوم بی‌محتواست، درواقع یک وب‌سایت ساده است که اپلیکیشن‌هایی آن را در برگرفته است. حداقل کاری که می‌کند این است که شرایط ورود را از دیگر اپلیکیشن‌ها می‌گیرد و زمانی که دستگاهی فقط یک‌بار با لویدز ثبت‌نام کرد، به‌راحتی می‌توانید فقط با واردکردن سه رقم تصادفی از رمز عبورتان دوباره وارد شوید. هم اپلیکیشن‌های لویدز و هم وب‌سایت آن بسیار جامع و کامل است، امکان دسترسی به تمامی حساب‌هایتان حتی آن‌هایی که امضا مشترک دارید را نیز می‌دهد. همچنین به شما امکان انجام کارهای بانکی مانند پرداخت قبض، انتقال پول بین حسابی و مدیریت پرداخت‌های ثابت را می‌دهد. نقطه‌ضعف عجیب آن در بخش جست‌وجوی تراکنش‌ها است. شما می‌توانید بر روی وب‌سایت فقط تراکنش‌های مربوط به سه ماه را در یک‌زمان انجام دهید و این موضوع وقتی‌که می‌خواهید اظهارنامه مالیاتی خود را انجام دهید واقعا مشکل‌ساز است. هنوز هم بر روی نسخه موبایلی وب‌سایت و دیگر اپلیکیشن‌ها، این قابلیت اصلا وجود ندارد و این موضوع کاملا آزاردهنده است. این وب‌سایت امکان مدیریت پول را دارد که هزینه‌هایتان را به شما به‌صورت تفکیک‌شده نشان می‌دهد، همچنین تقویم نشان‌دهنده مهلت پرداخت قبوض و امکاناتی برای برنامه‌های پس‌انداز و مخارج دارد. افرادی که با بودجه‌بندی مشکل دارند، این ویژگی مزیت عالی برایشان محسوب می‌شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.