غذای تازه را از دست طبیعت بگیرید!

تبلیغی خلاقانه از یک برند مواد غذایی

0

یک آگهی چاپی زمانی می‌تواند تأثیرگذار باشد که بتواند با تمام ابزاری که برای خلق آن استفاده می‌شود، مفهوم خود را القا کند، نه اینکه صرفا از طریق یک شعار که شاید ارتباط خیلی زیادی هم با تصاویر نداشته باشد، به دنبال انتقال مفهوم مورد نظر خود باشد. به همین دلیل در ادامه یکی از تبلیغات خلاقانه چاپی را بررسی می‌کنیم که در آن، تصویر و متن در خدمت یکدیگر قرار گرفته و یک همپوشانی جالب توجه را رقم زده‌اند.

Del Monte Food نام یک شرکت بزرگ صنایع غذایی در آمریکای شمالی است که مهم‌ترین شاخصه آن تولید مواد غذایی فرآوری شده است؛ اخیرا این برند با همکاری آژانس بازاریابی CM America تازگی و طراوت محصولات غذایی خود را از طریق یک تصویر ساده و همینطور یک عبارت ساده بیان کرده است.

بیننده این کمپین با دو تصویر چاپی در تعامل است که ۴ عنصر متمایز را در همان وهله اول در این تصاویر تشخیص می‌دهد: یک قوطی کنسرو (ذرت و هلو)؛ دست انسان، شاخه یک درخت و آسمانی پرطراوت و پرنور. عناصر مذکور هنگامی که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، همپوشانی جالبی را با متنی که در انتهای تصویر نوشته شده است، پیدا می‌کنند؛ طراوت در دستان شماست!

گویی مجموعه تصاویری که در این کمپین به کار رفته‌اند، ترجمه عبارت مذکور هستند و این امر زمانی قوت پیدا می‌کند که بیننده شاخه‌های درختان را مانند دست تشخیص می‌دهد که محصول این برند را در دست یک انسان می‌گذارند. شاخه درخت هلو و همینطور شاخه درختچه ذرت، دقیقا مانند یک دست به تصویر کشیده‌ شده‌اند که محصول تازه خود را در دستان یک مصرف‌کننده قرار می‌دهند.

طراوت در دستان شماست

در ادامه نیز بیننده با خواندن عبارت کوتاهی که زیر این تصاویر نوشته شده است، در مقابل ترجمه‌ای از تصاویر مذکور قرار می‌گیرد و به خوبی عبارت «طراوت در دستان شماست» را درک می‌کند. همپوشانی متن و تصویر مهم‌ترین شاخصه‌ای است که در این کمپین دیده می‌شود و خصوصا طراحی برگ درختان در قالب دست انسان، این همپوشانی را بیشتر تقویت می‌کند.

نکته حائز اهمیت دیگری که در این دو تصویر مشاهده می‌شود نیز به نوعی دوباره مربوط به ارتباط متن و تصویر می‌شود. این معنا که کل این دو تصویر، مفهوم طراوت و تازگی را تقویت کرده و بیننده به خوبی می‌تواند تازه‌بودن مواد غذایی این برند را احساس کند و حتی قوطی‌های کنسرو نیز این احساس را مخدوش نمی‌کنند. زیرا تماشای آسمان آبی که روی درختچه ذرت سایه انداخته است، فضای زرد‌رنگ و پرنور در کنار درخت هلو، برگ‌های سبز و میوه‌های رسیده، همگی بر طراوت و تازگی محصولی که در این قوطی‌های کنسرو قرار دارد، تأکید می‌کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.