طولانی ترین مسیرها با قدم اول شروع می شوند

0

tagmond.com سامانه‌ای است که اخبار حراج برندها، مجموعه‌های جدید آن‌ها، افتتاح شعب جدید و… را از طریق گزینه اعلان (NOTIFICATION) به کاربران خود اطلاع می‌دهد. همچنین جزئیات همه محصولات این برندها شامل قیمت قبل و بعد از تخفیف، رنگ، جنس و موجودی آن‌ها در فروشگاه‌های مختلف را اطلاع‌رسانی می‌کند. گفتگویی داریم با فواد سعیدی‌نیک، بنیان‌گذار و مدیرعامل وب‌سایت «تگموند».

  •  شما و تیم هم‌بنیان‌گذارتان چه نیازی را دنبال کردید تا به طراحی این ایده و اجرای آن رسیدید؟

در حال حاضر مردم برای خرید از برندها مجبورند به پاساژهای مختلف بروند تا محصولات آن‌ها را ببینند و در بسیاری اوقات محصول مورد نظر را پیدا نمی‌کنند یا سایز مناسب آن‌ها در شعبه دیگری است. من و هم‌بنیان‌گذارانم، کامیار متدین و امیررضا حاجی سیدحسنی، با توجه به این نیاز ایده سامانه تگموند را طراحی کردیم تا مشتریان بتوانند محصولات برندها را قبل از مراجعه به فروشگاه ببینند و موجودی سایز مورد نظر خود را کنترل کنند و درنهایت به نزدیک‌ترین شعبه برای خرید بروند. همچنین کاربران به این ترتیب هیچ‌گاه تخفیف‌های برندها را فراموش نمی‌کنند و از طریق گزینه اعلان به آن‌ها یادآوری می‌شود.

از طرف دیگر برندها در حال حاضر برای تبلیغات خود از بیلبوردها، مجلات و پیامک برای اطلاع‌رسانی تخفیف‌ها و مجموعه‌های جدید خود استفاده می‌کنند که هزینه‌های بسیار بالایی دارد. ما به این وسیله می‌توانیم در کاهش هزینه‌های تبلیغات این برندها سهم به‌سزایی داشته باشیم. این شد که با اتکا به خلاقیت و تلاش افراد تیم ازجمله نیما ترک جزی، فاطمه کرم‌زاده و ستاره خوش‌چشمی و حمایت شتاب‌دهنده دیموند دست به اجرای این ایده زدیم.

  •  چگونه به اخبار برندها دسترسی پیدا می‌کنید؟

با مذاکره مستقیم با برندها منابع اطلاعاتی آن‌ها را به طور مستقیم و از طریق خودشان به دست می‌آوریم. حتی تیم عکاسی تگموند برای تهیه عکس محصولات به برندها کمک می‌کند.

  •  تگموند چطور برای شما درآمدزایی می‌کند؟

از آنجایی که تگموند سامانه تبلیغاتی برندهاست، برندها برای عضویت و تبلیغات در تگموند، ماهیانه هزینه‌ای پرداخت می‌کنند.

  •  از چه مشکلاتی برای رسیدن به این مرحله عبور کردید؟

رها کردن همه‌چیز و رفتن به دنبال یک استارتاپ و ۲۴ ساعت در روز زمان گذاشتن بر روی آن شیرینی و تلخی‌های خاص خود را داشت. علاوه بر این‌ها، مشکلاتی مثل سیستم آی‌تی ضعیف برندها دغدغه اصلی ما بود. برخی از این برندها حتی نمی‌دانستند در مغازه و انبار خود چه اجناسی دارند که این برای تگموند از مشکلات اصلی بود چراکه ما باید موجودی اجناس را  به کاربران نشان می‌دادیم.

  •  ارتباط دوطرفه آنلاین با صاحبان برندها ازجمله ابزار ضروری برای موفقیت سایت شما بود. با وجود این مشکل چطور به این سرویس‌دهی آنلاین دست یافتید؟

ما با ارائه پلتفرم‌های مختلف به برندها کمک کردیم تیم IT خود را قوی کنند و حتی در این فرایند مجبور به برقراری ارتباط با حوزه‌های مختلف برای دسترسی به اطلاعات شدیم. برای مثال ارتباط با بخش IT حسابداری، مسئولان وب‌سایت‌های صاحبان برند، مدیران IT و حتی دریافت اطلاعات روزانه در جدول excel و…

  •  در انتخاب اعضای تیم چطور؟ دچار مشکل نشدید؟

خوشبختانه بنیان‌گذاران تگموند دوستان صمیمی بودند و از قبل با هم آشنایی داشتند. ایده در میان این دوستان به ذهن رسید و کار را با یکدیگر از ابتدا شروع کردیم. بقیه افراد نیز در طول مسیر و با افزایش کارها طی مصاحبه‌های مختلف به تگموند اضافه شدند.

  •  بزرگ‌ترین راز موفقیت تگموند را چه می‌دانید و به کسانی که در مراحل مختلف راه‌اندازی و اجرای استارتاپ هستند چه توصیه‌هایی می‌کنید؟

بزرگ‌ترین راز موفقیت تگموند ناامید نشدن اعضای آن در برابر انبوه مشکلات است. توصیه ما برای آن‌ها فقط شروع کردن است. از هیچ‌چیز نهراسید و شروع کنید. طولانی‌ترین مسیرها با قدم اول شروع می‌شوند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.