شیوه شیلا مارسلو برای ارتقای فرهنگ شرکتش

0

فعالیت وب‌سایت care.com اینگونه است که هر فرد در هر زمان که نیاز به مراقبت داشته باشد (به عنوان مثال مراقبت از فرزند، پدر و مادر سالخورده، حیوان خانگی و…) می‌تواند با مراجعه به این وب‌سایت یک پرستار یا مراقب اختیار کند.

اگر می‌خواهید شرکت موفقی داشته باشید، نمی‌توانید با یک محیط کار مسموم به این هدف دست یابید. شیلا لیریو مارسلو، مدیر و موسس care.com، مسئولیت ۵۰۰ کارمند را بر‌عهده دارد و دارای شرکتی به ارزش سهام ۱۳۹ میلیون دلاراست. او بر این عقیده است که فرهنگ یک عامل حیاتی برای پیروزی و موفقیت یک سازمان محسوب می‌شود.

چگونه مارسلو، کسی که میان مراقبت‌کننده و افراد نیازمند به آنان ارتباط برقرار می‌کند، فرهنگی سازنده در شرکت خود جاری کرده است؟

  •  از فرهنگ شناخته‌شده و فرهنگ داخلی آگاه باشید

مارسلو می‌گوید: «بارها اتفاق افتاده است که فرهنگ شناخته‌شده ‌یک شرکت – فرهنگی که هر شرکت خود را به وسیله آن به مشتریان معرفی می‌کند – با چیزی که درون شرکت پیش می‌آید، متفاوت است. بعضی از این رفتارها غیر‌قابل‌اجتناب هستند؛ چرا‌که درک افراد جهان از فرهنگ با یکدیگر متفاوت است. فرهنگ عوض می‌شود و به‌سادگی قابل شرح برای افراد بیگانه با شرکت نیست. بنابراین رهبران و مدیران می‌بایست از هر دو نوع فرهنگ آگاهی داشته باشند و مطمئن شوند که کارمندان نیز از ارتباط میان این دو دسته مطلع هستند. در غیر این‌صورت کار برای کارمندان بسیار مشکل خواهد شد.

  •  هر جلسه را با روندی خاص شروع کنید

مارسلو عقیده خود را در این زمینه اینطور بیان می‌کند: «در ابتدایی‌ترین سطح، شرکت ما برای کارمندانش اهمیت زیادی را قائل است. پس در هر یک از جلسات، او مطمئن می‌شود که کارمندانش این مهم را حتی در ابتدایی‌ترین شکل خود که یک تشکر ساده از یکدیگر است، به اجرا در‌می‌آورند. هر جلسه  با تشکر از کارمندان و با سپاسگزاری از همکارانی که با یکدیگر در چالش‌های موجود همکاری کرده‌اند، شروع می‌شود.»

  •  محیط کار را تغییر دهید

مارسلو به این نکته اشاره کرد که کارمندان در زمانی که یکدیگر را نمی‌شناسند، نمی‌توانند به یکدیگر اهمیت بدهند. می‌دانیم که در بسیاری از شرکت‌ها گروهی از افراد برای چندین‌سال در یک محیط کار می‌کنند. به عنوان نمونه تیم تکنيسین‌ها در اتاقی تاریک در انتهای شرکت مشغول به کار هستند. مارسلو روندی – که بعدها به شیلا شافل معروف شد- ترتیب داد تا سالانه کارمندان محیط کار خود را عوض کنند، وظایفی متفاوت داشته باشند و با افراد جدید آشنا شوند.

  •  سرمایه‌گذاری بر کارمندان دور از دفتر کار

مارسلو می‌گوید: «در بعضی شهرها کارمندانی وجود دارند که به‌تنهایی و بدون کمک کارمندی دیگر در شهر خود مشغول به کار هستند.» مارسلو سیاستی ترتیب می‌دهد تا این افراد در نخستین روز‌های ورود خود به محل کار، بیشتر تمرکز خود را‌‌ روی فراگیری فرهنگ کار معطوف کنند. به عبارت بهتر، در روزهای نخست از آنها فعالیت دیگری را انتظار ندارد.

  •  علت کارتان را بیان کنید

مارسلو خاطر‌نشان کرد که در بسیاری از اوقات، شرکت او می‌بایست مدافع پرستاران باشد و این موضوع کاملا منطقی به نظر می‌رسد. بنابراین کارمندان از وظیفه‌ خود درک بهتری خواهند داشت و در راستای بهبود کیفیت کاری خود بیشتر تلاش خواهند کرد. 

برای بسیاری از خانواده‌ها پرداخت هزینه‌ مراقبت ممکن است زیاد به نظر برسد (‌حتی بیشتر از اجاره خانه!) اما هنوز افراد مراقبت‌کننده دستمزد ناچیزی دریافت می‌کنند. او افزود: «به طور میانگین، آنها در هر ساعت ۹ دلار در‌آمد دارند در حالی که شخص نگهدارنده‌ چوب گلف در ساعت ۱۷ دلار دستمزد دریافت می‌کند. تجارت من به سود مراقبت‌کننده‌هاست. این کار باعث رشد شغلی آنها شده و اشتغال رو به افزایش بانوان را نیز در پی خواهد داشت.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.