شیر جو دوسر برای وگان‌ها!

رویکرد کارآمد استار‌باکس برای راضی نگه‌داشتن همه مخاطبان

0

امروز برندها با گروه‌های مختلفی از مخاطبان روبه‌رو هستند که هر یک ویژگی‌های خاص خود را داشته و بنابراین باید در روند همراهی با آنها، رویکردهای خاص‌تری را در زمینه تولید محصولات و بازاریابی اتخاذ کنند. به این معنا که دیگر زمان اینکه یک نسخه را برای همه مخاطبان بپیچند، تمام شده و بر این اساس باید این گروه‌های شاخص را شناسایی کرده و در رابطه با هر یک، بهترین و کارآمدترین رویکرد را انتخاب کنند.

در سال‌های اخیر گیاه‌خواران و وگان‌ها رشد چشمگیری پیدا کرده‌اند و با توجه به مسائل مربوط به حقوق حیوانات و آگاهی مردم جهان نسبت به این سبک زندگی، در بسیاری از نقاط جهان گسترش پیدا کرده‌اند، به همین دلیل نیز برندها باید تولید محصولات و روند تبلیغاتی خود را به سمت‌وسویی ببرند که این گروه‌ها را نیز پوشش دهد.

یک برند اگر می‌خواهد به یک برند جهانی تبدیل شود، باید رضایت همه گروه‌های مخاطب را به دست بیاورد. در همین راستا برند استارباکس، خط تولید خود را گسترش داده و تولید شیر گیاهی را برای مخاطبان وگان خود در دستور کار قرار داده است.

وگان‌ها یک پله از گیاه‌خواران جلوتر بوده و نه‌تنها گوشت مصرف نمی‌کنند، بلکه محصولات دامی را نیز تحریم کرده‌اند، اما حقیقت این است که این گروه از افراد نیز در جامعه حضور داشته و سبک زندگی آنها در حال رقم‌زدن جریان تازه‌ای در فرایند مصرف است.

به همین دلیل نیز برند استارباکس به منظور توسعه آگاهی برند خود در جهان، این گروه را مد‌نظر قرار داده و با تولید شیری که از جو دوسر به دست می‌آید، گروه تازه‌ای را در فهرست مخاطبان خود قرار داده است؛ گروهی که محصولات مشابه کمتری برای آنها در بازار وجود داشته و به همین دلیل نیز استارباکس می‌تواند در یک فضای کمتر‌رقابتی، محصولات خود را به آنها عرضه کند.

اخیرا برند استارباکس نوشیدنی شیر جو دوسر را به محصولات خود اضافه کرده است تا وگان‌ها را نیز در گروه مصرف‌کنندگان قهوه‌های خود قرار دهد.

این نوشیدنی فعلا در ۳۰۰ شعبه در منطقه Midwest ایالات متحده آمریکا عرضه شده است. در همین راستا می‌توان از شیرهای نارگیل و بادام این کمپانی نیز نام برد که در منوی فروش آن قرار گرفته بودند.

با توجه به گسترش جمعیت وگان‌ها، فروش لبنیات طی ۴سال گذشته کاهش یافته ‌و بنابراین تولید شیرهای گیاهی با استقبال گروه‌های وگان روبه‌رو بوده و می‌تواند یک جایگزین مناسب در این بازار باشد.

مؤسسه تحقیقات بازار Mintel پیش‌بینی می‌کند فروش شیرهای غیرلبنی تا سال ۲۰۲۳ به ۳.۱ میلیارد دلار برسد که چنین آماری نشان می‌دهد برندها به نیازهای اقشار مختلف جامعه توجه کرده و به دنبال گسترش بازار خود در جهان هستند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.