سیاست های رنو برای ایجاد انگیزه در بین کارکنانش برای زندگی با کیفیت

0

از آنجا که کارمندان دارای انگیزه بهتر می توانند به عملکرد و رشد شرکت کمک کنند، شرکت رنو سعی کرده است انگیزه کارمندان خود را تقویت کند. برای این منظور، آنها نقش مدیران را که عامل مهمی در ایجاد انگیزه در بین کارمندان هستند، تعریف کرده اند و در تلاش هستند تا شرایط کار برای کارمندان شرکت در تمام کشورها مطلوب باشد.

رنو یک روند مدیریت گروهی به نام Renault Management Way دارد که کمیته اجرایی گروه آن را در سال ۲۰۰۹ طراحی کرده است. این روند نقش ها، اصول اخلاقی و انتظارات از مدیران گروه را مشخص می کند.

هدف از تشکیل این روند مدیریت آن است که اطمینان حاصل شود تمام قوانین مربوط به مدیریت و اصول اخلاقی در تمام شرکت به اشتراک گذاشته شده و اعمال شوند و در نتیجه کیفیت مدیریت و مشارکت کارمندان تقویت شود و افزایش یابد.

Renault Management Way یک سبک مدیریتی مشتری محور و سود طلب است که کارمندان با انگیزه آن را پشتیبانی می کنند.

از نظر کارمندان، مدیر باید یک رهبر (اعمال راهبردها و اطلاع از نحوه واگذاری وظایف)، یک مربی (پشتیبانی از کارکنان) و یک استاد (راهنمای کارمندان) باشد. مدیر بر اساس ارزش های مربوط به وفاداری، شفاف سازی، صراحت و گوناگونی، باید اصول اخلاقی را رعایت کند.

علاوه بر آموزش های خاص، رنو از سایر روش ها برای ارائه پشتیبانی های فردی و طولانی مدت استفاده می کند: مربیگری داخلی، آموزش به مدیران جدید، و انجمن Renault Management Way.

افرادی که به تازگی به سمت مدیریت رسیده اند، در چند ماه اول کار خود زیر نظر مدیران با تجربه در رشته خود هستند و پشتیبانی دریافت می کنند. با این کار، مدیران تازه وارد می توانند پرسش ها و نظرات خود را در اوایل دوره مدیریت خود با آنها در میان بگذارند.

در سال ۲۰۱۴، این شرکت برای تمام مدیران خود در سراسر دنیا یک شبکه اجتماعی داخلی راه اندازی کرد. این انجمن ۱۰.۰۰۰ عضو دارد و هر هفته مطالب زیادی به زبان فرانسوی و انگلیسی برای مدیران ارسال می شود. این پلتفرم تعاملی به مدیران کمک می کند تا از نظرات مختلف درباره مدیریت شرکت رنو مطلع شوند.

برای اطمینان از مدیریت با کیفیت، شرکت رنو یک بخش مشاوره بین المللی و مستقل راه اندازی کرده است تا تعهد کارمندان و نظر آنها نسبت به مدیریت را بررسی کنند.

ارائه پاداش در محیط کار

چارچوب جهانی محیط کار به گونه ای است که کارمندان در شرکت رنو در سراسر جهان یک زندگی با کیفیت را احساس کنند و این چارچوب از عملکرد کلی و طولانی مددت شرکت پشتیبانی می کند.

در این چارچوب روی چهار موضوع تاکید شده است:

·         محیط و فضای کار: دسترسی، سفر، ابزارهای مشترک، مکان ها

·         تعادل بین کار و زندگی: دور کاری، جلسات، خدمات کارمندان

·         مدیریت و مشارکت: شرکت در فعالیت ها، روحیه تیمی

·         سلامت و تندرستی: تبادلات بین فرهنگی، احساس تعلق خاطر به شرکت، جو شرکت

وقتی کارمندان بتوانند در یک انجمن عضو شوند و نظرات آنها درباره شرکت به گوش مدیران برسد، و نیز وقتی شرکت به فکر کیفیت زندگی کارمندان خود باشد، کارمندان نیز ترغیب می شوند نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنند و عملکرد بهتری در شرکت داشته باشند. این خود نوعی تشویق کارمندان به کار کردن و همکاری در رشد و توسعه یک شرکت است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.