سهمیه بنزین برای تاکسی‌های آنلاین

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی خبر داد

0

این روزها بنزین، کارت سوخت، دونرخی‌شدن و موضوعاتی در همین رابطه از مسائلی است که افکار عمومی را درگیر خود کرده است. یکی از اقشاری که مقدار زیادی درگیر این موضوع شده‌اند و به نوعی می‌توان گفت نتیجه و مصوبه قطعی در این زمینه، مستقیما روی کسب‌وکار و زندگی آنها تاثیرگذار است، رانندگانی هستند که در تاکسی‌های آنلاین مشغول به فعالیتند.

روز سه‌شنبه، ۱۳ آذرماه جلسه‌ای در کمیته ارتباطات مجلس به منظور بررسی موضوع سهمیه بنزین تاکسی‌های آنلاین برگزار شد.

این جلسه با حضور رمضانعلی سبحانی‌فر‌ رئیس کمیته ارتباطات و نماینده مجلس، محجوب از نمایندگان مجلس و جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نماینده‌های معاونت علمی و وزارت اطلاعات، وزارت نفت و رئیس سامانه سوخت، وزارت کشور و جمعی از شرکت‌ها تشکیل شد.

رضا الفت‌نسب، سخنگوی اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی با اشاره به این که مجلس و کمیته ارتباطات کاملا آماده همراهی‌کردن با تاکسی‌های آنلاین در موضوع سهمیه سوخت هستند، گفت: «مقرر شد با همکاری وزارت نفت راهکاری پیدا شود تا هرچه سریع‌تر سیستم نرم‌افزاری به نرم‌افزارهای تاکسی‌های آنلاین متصل شده و به‌روز شود تا به این صورت امکان سهمیه بنزین تاکسی‌های آنلاین به صورت دقیق فراهم شود.»

محاسبه سهمیه سوخت به صورت کاملا عادلانه

الفت‌نسب با بیان اینکه اگر قرار است سوخت دو‌نرخی یا سهمیه‌بندی شود، تاکسی‌های آنلاین هم در نظر گرفته می‌شوند، در رابطه با نحوه محاسبه و تخصیص سوخت به این خودروها توضیح داد: «مقرر شد بر اساس سفر و میزان پیمایشی که انجام می‌شود، سهمیه برای این خودروها در نظر گرفته شود. به این منظور امکان تبادل اطلاعات به صورت کاملا دقیق فراهم است که می‌توان به صورت روزانه و هفتگی خروجی داشته باشد که هر ماشین چند سفر و چه مسافتی پیمایش انجام داده است.»

سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی در پایان اشاره کرد: «با توجه به صحبت‌هایی که انجام شد، این امکان وجود دارد که به صورت کاملا عادلانه و با کمترین درصد خطا محاسبات انجام شده و سهمیه بنزین تاکسی‌های آنلاین درنظر گرفته شود. در پایان باید بگویم که جلسه بسیار خوبی برگزار شد و نهایتا کمیته ارتباطات مجلس این تصمیم را دارد که اگر چنین اتفاقی افتاد، خودروهای مشغول در تاکسی‌های آنلاین هم درنظر گرفته شده و برای آنها هم به همان صورت تصمیم اعمال می‌شود.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.