سنچری لینک با یک مسابقه، مشارکت کارکنانش را دوبرابر کرد

0

کریستا گرهام، مدیر ارشد گروه بازاریابی، کسب‌و‌کار و ارتباطات در شرکت سنچری لینک(CenturyLink) وقتی مهمان  برنامه موتور‌های کسب‌و‌کار اجتماعی بود، توضیح داد که برنامه‌های حمایت از کارکنان در شرکت چگونه منجر به افزایش آگاهی و ایجاد تقاضای بیشتر شده است. سنچری لینک شرکتی جهانی در زمینه ارتباطات‌، میزبانی وب و تکنولوژی ابر است. خدمات و راه‌حل‌های این شرکت‌، مشتریان‌شان را قادر ساخته تا کسب‌و‌کار خود را متحول کنند و فناوری‌های نوآورانه را در زندگی خود به کار گیرند.

سنچری لینک برنامه‌های حمایت از کارمندان را کمی پیش از دو سال قبل کلید زد. هدف اولیه این شرکت تقویت محتوای برنامه‌ها از طریق افزایش دسترسی کارکنان به آنها بوده است. امروزه‌، سنچری لینک سازمانی با نبوغ و فناوری بالا و رسانه‌ای بیش از پیش اجتماعی است که توانسته‌ به اهداف خود دست یابد.

  •   این برنامه‌ها چگونه آغاز شدند؟

شروع این برنامه‌ها ناگهانی نبود. در روزهای اولیه، مدیر برنامه‌ای وجود نداشت. این مسئله منجر به پراکندگی و تقسیم‌شدن برنامه‌ها بین تیم‌های بازاریابی زیر‌مجموعه شرکت می‌شد. بیشتر اوقات پروژه‌ها و دیگر امورات شرکت مقدم بر حمایت شرکت از افرادش بود.

دلیل احتمالی دیگری که موجب شده بود تا برنامه‌های حمایت از کارکنان در سنچری لینک به سرعت آغاز نشود، نبود گروه‌بندی مناسبی بر اساس عملکرد شغلی، بازاریابی و یا فناوری و فروش بود.

  •  پیشرفت‌های موفق‌

با فاصله چند ماه پس از اجرای این برنامه تازه، انجام یک ارزیابی بین کاربران فعال و کاربران غیر‌فعال‌، این موضوع را مشخص کرد که نیاز به تغییر در شرکت یک نیاز جدی است. در این راستا یک مدیر برنامه متعهد شده تا ارزشیابی خاصی را برای آزمایش برنامه تازه حمایت از کارکنان در نظر بگیرد. به همین دلیل ویژه‌برنامه‌ای  در مورد چگونگی سرعت‌بخشیدن به انطباق کارکنان با شیوه کار جدید فعال شد. در سال ۲۰۱۶ برنامه آموزش کارکنان در راستای حمایت از آنان به برنامه‌های شرکت اضافه شد. بر طبق این برنامه‌ها افراد به محض استخدام در شرکت تحت آموزش قرار می‌گیرند.

سنچری لینک همچنین محاسبه‌ای را برای اثبات ارزش برنامه حمایت از کارکنان ایجاد کرد. این محاسبه که به اختصار«‌EEMV» نامیده می‌شود، نشان می‌دهد که تعداد سهام‌های فروخته‌شده شرکت، ضرب در هزینه هر کلیک برای تبلیغ، با ارزش واقعی شرکت برابر است.

هرچه برنامه‌های بیشتری در لیست برنامه‌های شرکت قرار می‌گیرد، نیاز بیشتری برای غنا‌بخشیدن به محتوا احساس می‌شود. جریان‌های جدید و مدیران شرکت  موضوع‌های مختلفی را به لیست برنامه‌ها اضافه کردند. در این میان شرکت تصمیم گرفت به بهترین ایده و برنامه در پایان هر هفته کارت اعتباری هدیه دهد. برندگان ایده‌های برتر در پایان هر هفته در نشریه اختصاصی شرکت معرفی می‌شوند و در پایان سال یک تابلو نقاشی از تمام برندگان ترسیم خواهد شد. این برنامه ارزشمند‌بودن ایده‌ها را برای افراد ‌روشن ‌و حضور آنان را در ارائه ایده‌ها دو‌برابر کرد.

  •  آنچه آموختیم‌

در موارد بسیار نادر آن دسته از افراد با فعالیت بالا، با به اشتراک‌گذاری بیش از حد موجب شدند که برنامه‌های ما در دسترس دیگر شرکت‌ها نیز قرار بگیرد.(هرچند که به نظر می‌رسد که درحساب‌های کاربری این افراد اسپم و ویروس وجود داشته است). در حال حاضر سنچری لینک به افراد خود این آموزش را می‌دهد که اجازه به اشتراک‌گذاری کدام دسته از اطلاعات را دارند. هر چند که کریستا تاکید می‌کند که این اتفاقات بسیار نادر است.

محتوای مطالب بسیار ارزشمند  است و نیاز به یک تعادل پایدار در محتوای برنامه‌ها چیزی است که نمی‌توان از نظر دور داشت. پیام‌های برنامه‌ها شامل ترکیبی از  پیام‌های صنعتی، پیام‌هایی در خصوص برند‌های مختلف و پیام‌های عامیانه و… است. سنچری لینک بر محتوای پیام‌ها‌ به طور منظم نظارت دارد.

  •  توصیه‌های کریستا برای حمایت از کارکنان

منتظر ایجاد یک برنامه جامع حمایت از کارکنان نمانید. با شروع و ایجاد برنامه‌های کوچک نیز اثرات مثبت را در بین کارکنان خواهید دید.

تلاش کنید تا افراد خود را بشناسید، نیازهایشان را درک کنید و ‌طبق نیازهای کارکنان برنامه‌های حمایتی‌تان را برنامه‌ریزی کنید.

همچنین یکی از افراد متعهد را به عنوان مدیر برنامه‌های حمایتی از کارکنان منصوب کرده و جامعیت برنامه‌ها را روز‌به‌روز افزایش دهید. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.