سبک زندگی استارتاپی: همیشه استارتاپ‌داری، یک بار هم خانه‌داری!

0

چه سبک زندگی مدرن شما حاصل باورها و علاقه‌تان باشد و چه به دلیل شرایط اقتصادی‌تان ایجاد شده باشد، باید بپذیرید زندگی امروز شما، با روابط زن و شوهر‌هایی که در دهه‌های قبل در کنار هم زندگی می‌کردند تفاوت زیادی دارد. 

پیدا کردن فرمولی برای تقسیم عادلانه کارهای خانه، یکی از چالش‎‌های بزرگ در زندگی زوج‌های شاغل است. بعید نیست شما هم با وجود تاکید همسرتان به دونفره کار کردن، در خانه با مشکلاتی روبه‌رو باشید. واقعیت این است که در خانه‌ای که اقتصادش با تلاش‌های یک نفر تامین نمی‌شود، کارهای خانه هم با دستان یک نفر انجام‌شدنی نیست اما به‌جای جدل کردن در این زمینه و به چالش کشیدن عقاید یکدیگر با آرامش در این مورد صحبت کنید و با توجه به این نکات الگویی را برای تقسیم کردن کارها انتخاب کنید:

قبل از اینکه به فکر تقسیم کردن کارها بیفتید، نگاهی به شرایط کاری هر دوتان بیندازید. ساعات کاری، نوع کار و آزادی‌هایی که یک نفر از شما برای آوردن کار به خانه یا نیمه‌وقت کردنش ممکن است، داشته باشد. بعد از مشخص شدن شرایط، می‌توانید با توجه به انرژی، زمان و توانایی‌های‌تان با هم تقسیم کار کنید.

الگوهای مختلفی برای تقسیم کار خانه وجود دارد. با همسرتان در مورد آنها صحبت کنید و راهی که با روحیات و توانایی‌های‌تان سازگاری بیشتری دارد را انتخاب کنید. برخی از زوج‌ها، کارهای منزل را براساس نوع کار تقسیم می‌کنند.

یک نفر از آشپزی کردن لذت می‌برد و آن را انجام می‌دهد و برای فرد دیگر نظافت منزل کار سختی به نظر نمی‌رسد و سراغ آن می‌رود. تقسیم‌بندی کارها براساس روز یا زوج و فرد کردن‌شان، راه دیگری برای رسیدن به تعادل در این زمینه است. 

یادتان نرود که تقسیم عادلانه وظایف به معنای برعهده گرفتن کارهای مشابه نیست. برای عادلانه‌شدن ساختار زندگی‌تان، دلیلی ندارد که شنبه شما آشپزی کنید و یکشنبه همسرتان. به توانایی‌ها و علایق‌تان نگاه کنید. فردی که توانایی نظم‌دادن را ندارد، قطعا برای مرتب‌کردن کابینت‌ها مناسب نیست. تصور نکنید از زیر کار در می‌رود! شاید واقعا ویژگی‌های شخصیتی او توان انجام دادن کارهای ظریف را از او گرفته است اما بعید نیست که همین فرد، از پس کارهای قدرتی به خوبی بربیاید و توانایی برق‌انداختن زمین را داشته باشد، پس در تقسیم‌بندی کارها به توانایی‌ها و علایق‌تان توجه کنید.  نگذارید سبک زندگی دوستان و اطرافیان‌تان، روش زندگی شما را تعیین کند.

شوهر دوست‌تان با وجود کار سنگین دوشادوش همسر خانه‌دارش کار می‌کند؟ شوهر دوست دیگرتان به اندازه همسرش بیرون از خانه فعال است اما در خانه دست به سیاه‌وسفید نمی‌زند؟ قرار نیست روش زندگی هیچ‌یک از آدم‌های اطراف‌تان، رویه شما را برای زندگی کردن تعیین کند. بله! شما از دیگران درس می‌گیرید! اما قرار نیست همه این درس‌ها را موبه‌مو در زندگی شخصی‌تان اجرا کنید. تقسیم کار در خانه شما، باید تابع توافقی که با همسرتان می‌کنید باشد، نه الگویی که در خانه دوستان‌تان مشاهده ‌کرده‌اید.

با هم هماهنگ باشید و سوء‌تفاهم‌ها را کم کنید.

  •  چک‌لیست ماهانه تنظیم کنید

بعضی زوج‌ها ترجیح می‌دهند به‌جای بحث در این مورد، در قبال پرداخت هزینه از یک نیروی کمکی استفاده کنند. اگر شرایط اقتصادی‌تان اجازه می‌دهد و اگر کارهای خارج از منزل‌تان آنقدر زیاد شده‌اند که انجام مسئولیت‌های خانه واقعا به یک چالش فرساینده تبدیل شده است، از یک نیروی کمکی استفاده کنید. شرکت‌های خدماتی، می‌توانند برای چند ساعت در هفته با هزینه‌ای مشخص به شما در انجام برخی کارها کمک کنند. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.