از شرق تا غرب با ابزار پرداخت همراه کره‌ای‌ها

0

این روزها رقابت سنگینی بین اپل، گوگل و سامسونگ وجود دارد. موضوع رقابت پرداخت همراه است. اپل و سامسونگ با تلفن‌های همراه‌شان و گوگل هم با سیستم‌عامل پرطرفدارش. در این رقابت سامسونگ از دوتای دیگر عقب‌تر است. فعلا همه‌چیز دست آمریکایی‌هاست و کسی نتوانسته در این زمینه به گرد پای آنها برسد. گویا کره‌ای‌ها می‌خواهند سهم بیشتری داشته باشند. به‌نظر می‌رسد سامسونگ کره‌ای تلاش‌هایش برای گرفتن سهم بیشتری از بازار را شروع کرده است. چند روز پیش خبری منتشر شد که پای سامسونگ‌پی به انگلستان و فرانسه هم کشیده شد.

ماجرا این است که سرویس‌های موبایلی سامسونگ‌پی تا چند روز دیگر در انگلستان و تا ماه سپتامبر ۲۰۱۷ در فرانسه راه‌اندازی می‌شود. خبرها حاکی از این است که شرکت سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی این سرویس، در کنار محصول جدیدش، تلفن‌های هوشمند گلکسی نوت ۸، است.

درواقع تلفن‌های گلکسی اس۸ به راهکار eSE (عنصر امن جاسازی‌شده) شرکت جمالتو مجهز شده‌اند تا بتوانند از سرویس سامسونگ‌پی پشتیبانی کنند. در حال حاضر راهکار شرکت جمالتو در دیگر تلفن‌های هوشمند سامسونگ مانند گلکسی سری A در سراسر دنیا و همین‌طور گلکسی سری C در چین نیز جاسازی شده است.

همین چند روز پیش بود که سامسونگ‌پی در امارات، سوئد، هنگ‌کنگ و سوئیس هم راه‌اندازی شد. این شرکت که قصد توسعه و گسترش بیشتر خدماتش را دارد، بار دیگر اروپا را نشانه گرفته تا به‌زودی  و در ۱۶ می ۲۶اردیبهشت ماه، خدمات پرداختش را در انگلستان راه‌اندازی کند.

  •  سامسونگ‌پی در تایوان

قرار است هفت بانک در تایوان از سرویس سامسونگ‌پی پشتیبانی کنند. این سرویس به‌صورت آزمایشی در این کشور راه‌اندازی شد و قرار بر این است که راه‌اندازی رسمی آن ۱۳روز دیگر و در تاریخ ۲۳می، دوم خرداد ماه، باشد. پس از کشورهای فرانسه، انگلستان، امارات، هند، هنگ‌کنگ و سوئیس، حالا این شرکت کره‌ای این‌بار بازار تایوان را هدف گرفته است.

بانک‌هایی ازجمله Citibank، Standard Chartered، Cathay United Bank، E.Sun Bank، Taishin International Bank، Taipei Fubon Bank و Union Bank of Taiwan جزو بانک‌هایی هستند که در این کشور از سامسونگ‌پی پشتیبانی می‌کنند.

اما سامسونگ‌پی در هند نیز یک گام دیگر برداشت. اتفاق جدیدی که درخصوص این سرویس در بازار هند افتاده، این است که تمام پایانه‌های پوز Mswipe در این کشور، این سرویس را پشتیبانی می‌کنند.

به ‌عبارت ‌دیگر حالا دیگر کاربران سامسونگ‌پی می‌توانند از این سرویس روی ۲۰۰هزار دستگاه Mswipe در هند استفاده کنند. سامسونگ‌پی دوماه پیش در هند راه‌اندازی شد و هر دو بخش NFC و MST را پوشش می‌دهد.

  •  ۳.۴میلیارد دستگاه تلفن همراه از روش‌های جدید پرداخت پشتیبانی می‌کند

خبری منتشر شده که ۳.۴میلیارد دستگاه تلفن همراه تا پایان امسال از اپل‌پی، اندرویدپی و سامسونگ‌پی پشتیبانی می‌کند. براساس گزارش‌های منتشرشده از HIS Markit، تا پایان سال ۲۰۱۷، حدود ۳.۴میلیارد دستگاه تلفن هوشمند از سرویس‌های اپل‌پی، اندرویدپی و سامسونگ‌پی پشتیبانی می‌کنند. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که این آمار تا سال ۲۰۲۱ به ۵.۳میلیارد دستگاه تلفن می‌رسد اما تا پایان همین سال ۲۰۱۷، ۱۱درصد تلفن‌های هوشمند با اپل‌پی، ۶۱درصد با اندرویدپی و  3درصد هم با سرویس سامسونگ‌پی سازگار خواهند بود. به گفته  رومنگ‌وانگ (Ruomeng Wang) تحلیلگر بخش موبایل و مخابرات HIS Market، برای اینکه همین آمار و ارقام تا پایان سال شدنی باشد این شرکت‌ها باید خدمات پرداخت همراه‌شان را گسترش دهند و با بانک‌ها و مؤسسات مالی در این زمینه همکاری‌هایی داشته باشند.در حال حاضر اپل‌پی در ۱۵ بازار جهانی، اندرویدپی در ۱۰ و سامسونگ‌پی هم به‌تازگی در ۱۷ بازار جهانی حضور دارند و سرویس پرداخت همراهشان را توسعه می‌دهند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.