سبک زندگی استارتاپی : ده فرمان پشت‌ میز‌نشینی

0

کار کردن پشت میز و دست به موس و کیبورد‌بودن، این روزها می‌تواند جیب شما را از پول پر کند‌ اما در عین حال با آسیب‌زدن به بدنتان و نیازمند درمان‌های گران‌قیمت‌کردنتان، می‌تواند پول وارد‌شده به جیب‌های شما را هم خالی کند. برای جلوگیری از این اتفاق، به فرمان‌هایی که در ادامه می‌آوریم وفادار باشید.

  •  فرمان اول: پاها را روی هم نیندازید

آویزان‌کردن پاها در ساعات زیادی از روز، به اندازه کافی به شما آسیب می‌زند، پس با انداختن یک پا روی پای دیگر، این آسیب را بیشتر نکنید. زانوهای شما آنقدر قدرتمند نیستند که در ساعاتی از روز توان تحمل یک جسم سنگین را روی خود داشته باشند و اگر از عادت انداختن پاها روی هم دست برندارید، خیلی زود زانو‌درد به همراه همیشگی شما تبدیل می‌شود.

  •  فرمان دوم: دورتان را شلوغ نکنید

بله! اینکه روی میزکارتان چند شیء دوست‌داشتنی را بگذارید، می‌تواند دلبستگی شما به فضای کارتان را بیشتر کند‌ اما اگر میز کوچک و فضای محدودی دارید، بهتر است میان سالم‌ماندن بدنتان و افزایش این دلبستگی، اولی را انتخاب کنید. وقتی میز کارتان شلوغ می‌شود، برای دسترسی داشتن به موس، کیبورد و حتی تلفن به دردسر می‌افتید و مجبور می‌شوید بدنتان را در حالات نامناسبی قرار دهید؛ حالاتی که به مرور باعث افزایش آسیب‌دیدگی اسکلت شما می‌شوند.

  •  فرمان سوم: مهتابی‌ها را خاموش کنید

محققان ثابت کرده‌اند که قرار گرفتن طولانی‌مدت زیر نور لامپ‌های کم‌مصرف، به سلامت پوست‌تان آسیبی جدی وارد می‌کند. پس به جای این لامپ‌های پرضرر، زیر نور لامپ‌های ال‌ای‌دی استاندارد، که به زودی در بسیاری از کشورها جایگزین گزینه‌های کم‌مصرف قدیمی‌تر می‌شوند، بروید.

  •  فرمان چهارم: با لپ‌تاپ کار نکنید

برای اینکه گردن، دست‌ها و انگشتانتان در وضعیت مناسب‌تری قرار بگیرند و دچار آسیب‌های استخوانی و مفصلی نشوید، تمام روز پشت لپ‌تاپ کار نکنید. شما برای حفظ سلامت‌تان به یک مانیتور با ارتفاع استاندارد نیاز دارید که وقت نگاه‌کردن به آن، چشمتان بتواند بی‌نیاز از خم‌کردن گردن به یک‌سوم بالایی صفحه نمایش نگاه کند. گذشته از این، با تهیه یک موس و صفحه کلید جداگانه، دست و انگشتانتان را هم در وضعیت مناسب‌تری قرار می‌دهید و جلوی مبتلا‌شدن به آسیب‌دیدگی‌های شایعی که در کمین‌تان است را می‌گیرید.

  •  فرمان پنجم: هدفون را از گوش‌تان بیرون بیاورید

برای بیشتر شدن تمرکزتان در زمان کار‌کردن به هدفون پناه نبرید. شاید شنیدن موسیقی در زمان انجام کارها لذت‌بخش باشد، اما محققان ثابت کرده‌اند که هدفون به گوش بودن به سلامت گوش‌های شما آسیبی جدی وارد می‌کند و در دراز‌مدت باعث کاهش شنوایی‌تان می‌شود.

  •  فرمان ششم: پشت میز ناهارخوری کار نکنید

اگر در خانه کار می‌کنید، جای مناسبی را برای قرار‌دادن یک صندلی استاندارد کامپیوتر و یک میز رایانه انتخاب کنید. شما نمی‌توانید ساعت‌ها پشت هر میز و صندلی غیراستانداردی موس به دست باشید و تایپ کنید. یادتان نرود که بیماری‌های دردسر‌سازی مثل «آرنج تنیسورها» به‌خاطر کار‌کردن با رایانه در شرایط نامناسب ایجاد می‌شوند.

  •  فرمان هفتم: آب بنوشید

نکند که آنقدر در کارتان غرق شوید که نوشیدن مرتب آب را فراموش کنید. سعی کنید همیشه یک لیوان پر از آب روی میز کارتان داشته باشید تا هر چند دقیقه یک‌بار لب‌هایتان را تر کنید و از کم آب‌شدن بدنتان در ساعات کاری جلوگیری کنید.

  •  فرمان هشتم: به صندلی نچسبید

بارها و بارها در همین صفحه به شما گفته‌ایم که در هر نیم ساعت، حداقل باید ۵ دقیقه از جایتان بلند شوید و چند قدمی راه بروید. یک بار دیگر هم از شما خواهش می‌کنیم که از جایتان بلند شوید. بله! همین الان! بلند شوید و بعد از ۵ دقیقه برای خواندن ادامه این مطلب پشت میزتان بنشینید.

  •  فرمان نهم: خودتان را بکشید

بی‌تحرکی در ساعات کاری، بلای جان بسیاری از افراد شده است. برای اینکه تحرک داشتن را فراموش نکنید، روی یک صفحه تصویر چند حرکت ورزشی ساده را پرینت بگیرید و مقابل چشمتان بچسبانید تا هر چند دقیقه یک‌بار، با انجام یک حرکت کششی ساده، آسیب‌های ناشی از پشت میز نشستن را خنثی کنید.

  •  فرمان دهم: جذب تبلیغات نشوید

این روزها در رسانه‌های مختلف و پشت شیشه داروخانه‌ها، تبلیغ پشتی‌های طبی یا کفی‌های صندلی را می‌بینید که ادعا می‌کنند از بدن شما محافظت می‌کنند. یادتان نرود که هیچ نسخه‌ای برای همه افراد نمی‌تواند مناسب باشد و اگر روی صندلی‌تان احساس ناراحتی می‌کنید، به جای خریدن این خوراک‌های آماده، باید سراغ یک متخصص بروید تا با توجه به شرایط اسکلتی خودتان، در صورت نیاز خرید ابزار کمکی را به شما توصیه کند.

منبع: WEBMD.COM

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.