ساختمان‌ها را پر از استارتاپ کنید!

0

این مرکز با همکاری موسسه تحقیقاتی دولت بلژیک چندین استارتاپ را بررسی خواهد کرد و ۱۶ مورد از آن‌ها را انتخاب می‌کند تا به مدت حداقل سه ماه در ساختمان آن‌ها فعالیت کنند و در طول این مدت، تمام زیروبم کارها را به آن‌ها یاد خواهد داد. از آنجا که حدود ۴۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر دنیا در داخل این فاصله مکانی قرار گرفته است، این منطقه بسیار موردتوجه است. بیش از یکصد شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر، یک ماه در میان به این مرکز می‌آیند.

این مرکز نقش انکوباتور استارتاپ‌ها را در دفاتر مرکزی Sunnyvale و مکان‌های ماهواره‌ای مختلف ایفا می‌کند. مأموریت آن است که استارتاپ‌ها را غرق در فرهنگ کارآفرینی کرده و با ارائه فضا و دسترسی به سایر کارآفرینان، سرمایه‌گذاران خطرپذیر، سرمایه‌داران و مدیران اجرایی فناوری پیشرفته به تسریع و شتاب کار کمک کند. در حال حاضر بیش از ۲۵۰ استارتاپ در ساختمان‌های این مرکز وجود دارند که بیش از ۵۰ مورد آن‌ها شرکت‌های بین‌المللی هستند که در مناطق دیگر نیز فعالیت می‌کنند.

استراتژی بین‌المللی این مرکز، از دو سال پیش آغاز شده است. این موضوع، روشی بود برای پر کردن فضای داخل ساختمان‌ها که بر اساس چرخه منسوب به چرخه سعید عمیدی، مدیر اجرایی مرکز، اجرایی شد. عمیدی خودش یک مهاجر است که از سال ۱۹۷۹ از ایران به سیلیکون‌ولی رفته است.

او همراه با شرکای خود در استارتاپ‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که در ساختمان‌های آن‌ها نقل مکان کرده‌اند؛ آن‌ها در گوگل و پی‌پال نیز سرمایه‌گذاری کرده‌اند. پنج سال پیش مرکز فناوری Plug and Play را تأسیس کردند و در حال حاضر در بسیاری از استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. زمانی که بسیاری از شرکت‌ها خالی بودند، تمرکز بین‌المللی این ساختمان‌ها را پر نگه داشت. این شرکت اکنون ۲۰ قرارداد با دولت‌ها و موسسات خارجی بسته است تا نقش شتاب‌دهنده را برای کسب‌وکارهای بین‌المللی ایفا کرده و آن‌ها را در فرهنگ کارآفرینی سیلیکون‌ولی غوطه‌ور کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.