روند موفقیت پیچک

0

رضازاده می‌گوید اگر می‌خواست سراغ حوزه‌هایی چون گیم برود موفق نمی‌شد، چون باید با شرکت‌هایی که در سیلیکون‌ولی نشسته‌اند، رقابت می‌کرد؛ چه به لحاظ نیروی انسانی و چه به لحاظ سرمایه مالی. از طرفی رضازاده می‌دانسته که تنها ۱۰ درصد اپلیکیشن‌هایی که در اپ‌استور قرار می‌گیرند، موفق می‌شوند و او و تیمش می‌خواسته‌اند جزو ۱۰ درصد موفق‌ باشند. برای موفقیت محصولشان کارهای زیادی کرده‌اند و قبل از اینکه برنامه وارد اپ‌استور شود، با وب‌سایت و خبرگزاری‌های مهم آی‌تی دنیا مذاکره می‌کنند، ایمیل می‌زنند و صحبت می‌کنند و تلاش می‌کنند تا این خبرگزاری‌ها آنها را معرفی کنند و به‌نوعی راهشان برای رسیدن به خواسته‌هایشان هموار شود. در این میان بسیاری از وب‌سایت‌ها حتی جواب ایمیلشان را نمی‌دهند. رضازاده می‌گوید: «بعد از اینکه به موفقیت رسیدیم حتی آنهایی که جوابی به ما نمی‌دادند، از ما نوشتند. رسانه‌هایی چون گاردین، تلگراف، نکست‌وب و لایف هکر.» 

ما خیلی تلاش کردیم قبل از اینکه برنامه وارد اپ‌استور شود، با وب‌سایت‌ها و خبرگزاری‌های مهم آی‌تی دنیا مذاکره کنیم. ایمیل می‌زدیم، صحبت می‌کردیم و تلاش می‌کردیم تا ما را معرفی کنند. یک عده‌ای جواب دادند، یک عده‌ای هم ندادند. اما وقتی وارد اپ‌استور شدیم و مورد توجه قرار گرفتیم، حتی آن‌ها که جواب نداده بودند هم درباره ما نوشتند. مثل گاردین، تلگراف، نکست‌وب و لایف هکر.

تلاش‌های رضازاده و دوستانش به اندازه‌ای بوده که خیلی منتظر دانلود محصولشان نمانند و در روزهای اول آمار دانلودشان قابل‌توجه باشد. یکی از همکارانش از روی نقشه جهان می‌توانسته ببیند که در هر نقطه جهان چند کاربر دارند و این خیلی برایشان لذت‌بخش بوده است. اینکه کاربری از آمریکا پیام بدهد که از اپ شما راضی بودم یا اینکه اپ شما باید بشود اپ پیش‌فرض آیفون!

  محصولات پیچک

تیم رضازاده مدام با خود گفته‌اند: «می‌شود». اینقدر این فعل را تکرار کرده‌اند که حتی ترس‌ولرزهای ناشی از اینکه ممکن است در زمره ۹۰ درصد اپ‌های ناموفق اپ‌استور قرار بگیرند، هم مانع از پیش رفتنشان نشده است. حالا اما به فکر توسعه بیزینسی اپ‌ها هستند و می‌خواهند بر اپی تمرکز کنند که بتواند بر جنبه‌های بیزینسی آنها تمرکز کند و درآمدزایی پایداری از آن به دست آورند. آنها یک شدن در اپ‌استور را باور نمی‌کرده‌اند. تنها می‌خواستند موفق باشند و نرم‌افزارشان زیاد دانلود شود اما نرم‌افزار «کول‌کی» که کارش شخصی‌سازی کیبورد است، در کمتر از سه روز ۲ میلیون بار دانلود می‌شود. موفقیتی که باورش شاید هنوز هم برای رضازاده و دوستانش سخت باشد.

Recordium نرم‌افزار ضبط صدا با قابلیت‌های منحصربه‌فرد بر روی سیستم‌عامل آی‌اواس است. این محصول قابلیت هایلات کردن بخش‌های مختلف صدا، اضافه کردن تصویر، برچسب قابل جستجو و نوشته را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین در آن امکان ویرایش فایل‌های صوتی و اشتراک‌گذاری آسان فراهم آمده است. محصول مذکور در اولین روز عرضه به بازار جهانی موفق به کسب رتبه اول در دسته نرم‌افزارهای تجاری در میان ۵۱ کشور ازجمله آمریکا، ژاپن، کانادا، آلمان، استرالیا، ایتالیا و… شد و در میان باقی کشورهای در بازار، به رتبه زیر ۱۰ دست یافت.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.