رازهای سرعت دادن به فرآیند تولید محتوا

0

اگر سیستم ذخیره و بازیابی موثری برای جذب ایده‌ها داشته باشید، هیچ ایده‌‌‌‌ای را از دست نخواهید داد. با در دست داشتن ایده‌های زیاد، در زمان شما به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی خواهد شد.

برای تولید محتوای موثر شما باید ابتدا ایده‌های زیادی داشته باشید و در مرحله بعدی باید بتوانید به صورت هرچه سریع‌‌‌تر آنها را در قالب‌های متنوع محتوایی تولید کنید. در ادامه چند نکته مهم که می‌تواند به شما کمک‌‌ ‌کند تا سرعت‌تان را در فرآیند تولید محتوا بالا ببرید، بیان خواهیم کرد.

استراتژی بازار محتوا را بدانید: هر چقدر هم که سریع و کارآمد باشید، باید قبل از همه چیز محتوایی که تولید‌‌ می‌کنید، مفید و در راستای ارتقای استراتژی بازاریابی محتوا سازمانتان باشد. اگر فکر‌‌ می‌کنید که در سازمان شما چیزی به نام استراتژی وجود ندارد، با توجه به موقعیت خودتان سعی کنید چنین برنامه منسجمی را با اهداف مشخص ارائه دهید.‌‌

مطلب پیشنهادی:استراتژی تولید محتوا 

فرآیند تولید محتوا

یک سیستم برای جذب ایده ایجاد کنید: اگر سیستم ذخیره و بازیابی موثری برای جذب ایده‌ها داشته باشید، هیچ ایده‌‌‌‌ای را از دست نخواهید داد. با در دست داشتن ایده‌های زیاد، در زمان شما به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی خواهد شد. از هر راهی برای ثبت ایده‌ها استفاده کنید. بر اساس موضوعاتی که در ذهن دارید، جست‌وجوی اینترنتی داشته باشید تا به ایده‌های بهتری دست یابید.

حواس‌پرت نباشید: تمرکز نویسنده یکی از مهم‌ترین بسترهای اصلی تولید محتوای با‌کیفیت خواهد بود. بنابراین اگر حواس‌پرتی‌هایتان را کنار بگذارید، سرعت نوشتن شما تا دو‌برابر و حتی بیشتر افزایش‌‌ می‌یابد. خواندن پیام‌ها، چک‌کردن ایمیل‌ها و توجه به نوتیفیکیشن‌های مختلف تمرکز شما را از بین‌‌ می‌برد، به طوری که برای تمرکز دوباره باید زمان نسبتا قابل توجهی را صرف کنید.

قبل از نوشتن تحقیق کنید: قبل از اینکه قلم به دست بگیرید و شروع به فرآیند تولید محتوا کنید، مطمئن باشید که درباره موضوع مربوطه به میزان کافی اطلاعات را کسب کرده و رفرنس‌های متفاوت برای این موضوع را بررسی نموده‌اید. این کار دست شما را در نوشتن بازتر‌‌ می‌کند و باعث‌‌ می‌شود که هرگونه وقفه در این فرآیند به کمترین میزان خود برسد.

ایده اصلی را بشناسید: کلید نوشتن سریع‌‌‌تر در شناختن هرچه بهتر ایده اصلی است. ایده اصلی را باید بتوانید در یک جمله برای خودتان توضیح دهید تا‌ هنگام نوشتن به حاشیه نروید. این کار به انسجام هرچه بیشتر نوشته‌های شما کمک‌‌ می‌کند. داشتن یک طرح قبلی از ساختار مقاله باعث‌‌ می‌شود که از موضوع اصلی دور نشوید.

عنوان انتخاب کنید: انتخاب عنوان برای نوشته‌ها باعث‌‌ می‌شود تا بر اهداف اصلی بیشتر متمرکز شوید. البته ممکن است در فرآیند تولید محتوا حین نوشتن مقاله یا بعد از آن بخواهید آن را تغییر دهید و این اشکالی ندارد. اما به هرحال داشتن یک عنوان اولیه به تمرکز بیشتر شما کمک‌‌ می‌کند.

با چرک‌نویس قهر نکنید: اینکه انتظار داشته باشید که در همان بار اول یک نوشته خوب و عالی و بدون اصلاح ایجاد کنید، قدری آرمانی و دور از واقعیت به نظر‌‌ می‌رسد. برای بار اول هرچیزی را که درباره موضوع به ذهنتان‌‌ می‌رسد، بنویسید و در بارهای بعدی آن را بخوانید و اصلاح کنید. تغییرات‌ حین کار بسیار کمتر از آن چیزی که فکر‌‌ می‌کنید، از شما زمان می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.